اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد فیس بوک از چالش آب یخ چقدر بود؟


فیس‌بوک مدعی است سال 2014 توانسته مبلغ 227 میلیارد دلار به ارزش اقتصادی جهان افزوده است.

خبرگزاری فارس: فیس‌بوک مدعی است سال 2014 توانسته مبلغ 227 میلیارد دلار به ارزش اقتصادی جهان افزوده است.

 یکی از شرکت‌های زیر مجموعه فیس‌بوک در جدید‌ترین گزارش خود اعلام کرده که این شرکت در سال 2014 مبلغ 227 میلیارددلار به ارزش اقتصادی جهان افزوده و باعث خلق 4.5 میلیون شغل جدید شده است.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت Deloitte & Touche منتشر کرده فعالیت‌های مجازی کاربران فیس بوک اعم از  عضویت در صفحات آن، بازی های آنلاین، برنامه های کامپیوتری و موبایلی، تقاضا برای ابزار و ادوات دیجیتال و دیگر خدمات فنی باعث شده تا ارزش افزوده‌ای معادل 224 میلیارد دلار نصیب فیسبوک شود.

این گزارش می‌افزاید، تبلیغات گسترده از اصلی ترین علل این کسب درآمد است و این شبکه اجتماعی فقط با رویداد چالش سطل آب یخ  100 میلیون دلار به جیب زده است.


ویدیو مرتبط :
چالش سطل آب یخ به سبک روسی بازی شطرنج در آب یخ زده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد هر اشتراک برای فیس‌ بوک چقدر است؟


شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سه ماه نخست ۲۰۱۳ بابت هر اشتراک ۱۲ سنت درآمد کسب کرد که این رقم به نسبت سال گذشته ۳ سنت افزایش را نشان می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سه ماه نخست ۲۰۱۳ بابت هر اشتراک ۱۲ سنت درآمد کسب کرد که این رقم به نسبت سال گذشته ۳ سنت افزایش را نشان می‌دهد.

 شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سه ماهه اول سال گذشته بابت هر اشتراک 9 سنت درآمد داشت که این رقم برای سال جاری به 12 سنت رسیده است.

در واقع این رقم کمتر از چیزی بود که مؤسسه آمار وال‌استریت پیش‌بینی کرده بود اما با این حساب فیس‌بوک گزارش داده که در سال جاری 219 میلیون دلار درآمد در مدت سری شده به نسبت سال گذشته که 205 میلیون دلار بود، داشته است.

این شرکت چندی پیش با تغییر استراتژی، تمرکز خود را بر روی پلت‌فرم‌های موبایل برد تا از این صنعت ارزش‌افزوده‌ای نیز عقب نماند چرا که 30 درصد از کل درآمدهای تبلیغاتی این شرکت مربوط به این بخش است در حالیکه همین آمار برای سه ماهه چهارم سال 2012 چیزی در حدود 23 درصد بود.

این شرکت در حال حاضر، ماهانه 1.11 میلیارد کاربر فعال دارد که تقریبا در حدود 665 میلیون نفر از این کاربران به عنوان فعال لقب گرفته‌اند و در تعامل با پایگاه این شبکه اجتماعی هستند که باز هم براساس آماری دقیق‌تر، 189 میلیون کاربر تنها از طریق موبایل به این شبکه متصل می‌شوند که به نسبت روال‌های گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

اخیرا این شبکه اجتماعی، رابط جدید خانگی را با عنوان Facebook home ارائه داده که به مشترکان خود اجازه می‌دهد با تغییر ویجت‌های نمایشگر صفحه اصلی خود با نمایشگر خانگی که توسط پیغام‌گیری پوشش داده شده، جایگزین شود.