اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد سالانه مدیر عامل اپل


درآمد تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ به رقم ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار دلار رسیده است.

همشهری آنلاین: درآمد تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ به رقم ۹ میلیون و ۲۲۰ هزار دلار رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار از این رقم شامل حقوق وی بوده و ۶ میلیون ۷۰۰ هزار دلار مابقی مربوط به پاداش اعطاء شده به مدیر عامل اپل عنوان شده است.

در مقایسه با سال ۲۰۱۳ حقوق و پاداش تیم کوک تقریبا دو برابر شده است.

شرکت اپل در پاییز سال ۲۰۱۴ با مدیریت تیم کوک از مدل‌های تلفنهای همراه ایفون شش و شش پلاس خود پرده برداشت.

این محصولات با استقبال بازار روبرو شد و ارزش سهام شرکت اپل در بازار بورس را افزایش داد.


ویدیو مرتبط :
آخرین مصاحبه مدیر عامل اپل. زیرنویس دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سینا تمدن مدیر عامل اپل شد، نشد!


چند روز پیش در برخی از سایت های تفریحی و وبلاگ ها، خبری منتشر شد که شنیدنش برای هر ایرانی دستکم حسی خوشایند به همراه داشت. "سینا تمدن مدیرعامل اپل شد".

صبح بخیر: چند روز پیش در برخی از سایت های تفریحی و وبلاگ ها، خبری منتشر شد که شنیدنش برای هر ایرانی دستکم حسی خوشایند به همراه داشت. "سینا تمدن مدیرعامل اپل شد".

این در حالی است که استیو جابز چند ماه پیش از مرگش "تیم کوک" را به عنوان جانشین خود در اپل مشخص کرده بود. "تیم کوک"، مدیر عامل فعلی اپل، انتخاب اول استیو جابز برای سپردن سکان هدایت اپل بود. وی در ماه مارس 1998 به اپل ملحق شد و در آگوست سال 2011، پس از استعفای استیو جابز به مدیر عاملی اپل منصوب شد.

چند سال پیش سایت CNNMoney در خبری عکس چند تن از جانشینان احتمالی جابز را کار کرده بود، که سینا تمدن هم در آن لیست قرار داشت. البته انگار برخی سایت ها تازه از خواب بیدار شده اند!


 
سینا تمدن کیست؟

سینا تمدن، معاون ارشد در بخش برنامه های کاربردی شرکت اپل است. وی در سال 1335 در ایران متولد شد و فارغ التحصیل دانشگاه پردو در آمریکاست.

تمدن در سال 1997 و همزمان با بازگشت دوباره جابز به اپل، به این شرکت آمد و پیش از آن هم در فاصله سال های 1994 تا 1996 در شرکت نکست، شرکت دیگر جابز، به عنوان معاون مدیرعامل فعالیت داشت.

از بیوگرافی آقای تمدن اطلاعات بیشتری در دست نیست و وی از جمله کارکنان اپل است که این شرکت موفق شده، اطلاعاتش را مخفی نگه دارد.

در هر صورت مسئله مهم در اینجا نه مدیرعامل شدن یا نشدن آقای تمدن بلکه پخش شدن شایعاتی است که هر از چند گاهی تیتر اول برخی سایت ها و خبرگزاری ها می شود و بعد مشخص می شود که آنها از سر ذوق زدگی زیاد دچار اشتباهی فاحش شده اند.

به طور قطع رسیدن یک ایرانی به مقامی چون مدیرعاملی اپل برای ایرانیان خوشایند و خرسند کننده است، اما به شرطی که واقعی باشد نه شایعه، هر چند حضور سینا تمدن در اپل خود اتفاق بزرگی محسوب می شود.

منبع: بانکی