اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد روزانه احسان علیخانی از «ماه عسل»


هفته نامه «طلوع صبح» - که نخستین شماره آن بر روی دکه ها رفته - نوشت: با شروع ماه مبارك رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبكه سه سیما هستیم.

هفته نامه «طلوع صبح» - که نخستین شماره آن بر روی دکه ها رفته - نوشت: با شروع ماه مبارك رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبكه سه سیما هستیم.

تنها پس از پخش چند قسمت از این مجموعه به دلایل متفاوتی همچون عدم نوآوری در موضوع و اجرا ، بد آموزی برای قشر مخاطب جوان و ...انتقادات فراوانی به آن صورت گرفته است ، اما انتشار اسنادی از قرار دادهای مالی این برنامه تلویزیونی و نحوه اسپانسرینگ صورت گرفته ،  تهیه كننده و مجری این برنامه احسان علیخانی را با چالشی جدی رو به رو خواهد كرد .

در ابتدا لازم به توضیح است كه صدا و سیما سازمانی دولتی است و كسی حق فروش آنتن آن كه به نوعی بیت المال محسوب میشود را نداشته و حتی در برنامه هایی كه به صورت مشاركتی تهیه میگردند ، تمام درآمد ها به حساب سازمان واریز شده و پرداخت حقوق كارمندان از این درآمد ها صورت میگیرد .

میزان پرداختی سازمان صدا و سیما به تهیه كننده در برنامه های مشاركتی عظیم و با بیننده  بالا در بهترین حالت به دقیقه ای ٥٠ هزار تومان میرسد ، كه اگر بخواهیم ماه عسل را از این اصل مستثنی كنیم و آن را جز برنامه های مناسبتی مانند ویژه برنامه شب عید به حساب بیاوریم دقیقه ای ١٠٠ هزار تومان برای آن در نظر میگیریم كه با محاسبه ای سرانگشنی در طول ٣٠ روز ماه مبارك رمضان مبلغ ٢٥٠ میلیون تومان عددی توجیه پذیر برای تهیه كنندگی این برنامه به نظر میرسد .

جالب است كه بدانید شنیده ها حاكی از آن است او مبلغ ١٢٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ریال معادل یك میلیارد و دویست میلیون تومان را برای یك ماه طلب كرده است ، كه علاوه بر این  مبلغ ١٠٪ از دریافتی سازمان به عنوان حق آورندگی اسپانسر به آورنده حامی مالی تعلق میگیرد .

گفته می شود احسان علیخانی كه تهییه كنندگی ویژه برنامه نوروز را نیز بر عهده داشت علاوه بر مبالغ دریافتی برای تهیه و مجری گری ، ٢٠٠ میلیون تومان نیز به عنوان حق آورندگی دریافت كرد .

با توجه به اینكه در اكثر موارد عوامل تهیه برنامه ها از تصویربردار و صدابردار گرفته تا منشی صحنه و تدوینگر و ... كارمندان سازمان بوده و حقوقشان را از سازمان میگیرند ، پرداخت چنین مبالغی از جانب سازمان با وجود تمام بدهی هایش و تعدیل هایی كه صورت میگیرد اصلا توجیهی نداشته و نیاز به شفاف سازی و پاسخ گویی به مردم دارد هرچند در رابطه با ماه عسل امسال اطلاعاتی از نحوه پرداخت حقوق عوامل در دسترس نیست و آنچه گفته شد روال كلی پرداخت در سازمان بود .

آنطور كه شنیده ها حكایت میكند درنهایت سازمان صدا و سیما مبلغ هشت صد میلیون تومان را برای برنامه ماه عسل تصویب كرده كه طبق محاسباتی كه صورت پذیرفت نزدیك به چهار برابر بودجه برنامه های ویژه و مناسبتی و نزدیك به هشت برابر برنامه های روتین و متداول در تلویزیون ملی است .

درحالی كه برنامه ای مانند خندوانه در شبكه تازه تاسیس نسیم با بودجه ای به مراتب كم تر توانسته در ساعات افطار جایش را درمیان خانواده های ایرانی باز كند و فرهنگ شادی و خنده ایرانی اسلامی را در جامعه جا انداخته و لبخند بر لب های مردم بنشاند .

به هر حال طبیعی نیست در شرایطی كه بسیاری از هموطنان با مشكلات مالی دست و پنجه نرم میكنند و حتی قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادی عدیده ای رو به رو هستند افرادی یك شبه بیش از دویست میلیون درآمد كسب كنند و حتی در برنامه هایی كه پیش از این رنگ و بویی دینی به خود گرفته و احساسات مردم را درگیر كرده به دنبال كسب درآمدهای نا متعارف باشند .


ویدیو مرتبط :
درآمد احسان علیخانی از برنامه ماه عسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماه عسل" ماه رمضان امسال بدون احسان علیخانی خواهد بود چون مجری مرد با مهمان زن نمی‌تواند حرف بزند!؟



ماه عسل,ماه عسل رمضان 91,اخبار هنری

 

"ماه عسل" ماه رمضان امسال بدون احسان علیخانی خواهد بود چون مجری مرد با مهمان زن نمی‌تواند حرف بزند!؟

 

 نظر مردم تا حالا) برنامه پرمخاطب «ماه عسل» كه از چند سال پیش پای ثابت برنامه‌های ماه مبارك رمضان شبكه سوم سیما است و افرادی چون فرزاد حسنی، محسن افشانی و حسن جوهرچی اجرای آن را برعهده داشته‌اند، پس از پا گرفتن با حضور حسنی، دومین بار زمان اجرای احسان علیخانی بود كه گل كرد و اسم آن روی زبان‌ها افتاد.

 

به گزارش کافه سینما به نقل از جوان آنلاین، پس از آن با كنار گذاشته شدن این مجری، سال ۸۹ اجرای این برنامه به گروه تازه‌ای با اجرای حسن جوهرچی واگذار شد؛ اتفاقی كه افت بسیار و از بین رفتن اكثریت مخاطبان برنامه را به همراه داشت اما در سال ۹۰ علیخانی مجدداً اجرا و همزمان تهیه‌كنندگی برنامه را بر عهده گرفت و ماه عسلی روانه آنتن كرد كه پختگی او در طراحی برنامه و اجرا، آن را جزو موفق‌ترین آثار رمضانی تلویزیون در سال گذشته قرار داد.

 

با این حال بخشنامه اخیر سیما مبنی بر جدایی مجری زن و مرد در برنامه‌ها و الزام گفت‌وگوی مهمانان و مجریان هم جنس با هم عملاً وجود برنامه‌ای چون «ماه عسل» را نقض می‌كند و براین اساس از منابع آگاهی شنیده شده امسال شاهد پخش برنامه ویژه افطار شبكه سوم با حضور احسان علیخانی نخواهیم بود.

 

منبع:bebinin.com