اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد خانواده هاشمی از کجاست؟



 

 

 

روزنامه «ابتکار» نوشت:دارایی های خانواده هاشمی رفسنجانی همواره از مسائل مورد توجه برخی از رسانه‌ها ومنبع بی‌پایانی برای شایعه‌سازی علیه یکی از باسابقه ترین نیروهای سیاسی کشور وانقلاب بوده‌است.

 

به گونه‌ای که معمولا تصمیم‌گیرندگان و برنامه ریزان گروه‌های مخالف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همواره از این موضع استفاده کرده و آن را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند.

به گونه‌ای که برخی از تحلیل‌گران مسائل سیاسی کشور در رزوهای گذشته، گفته‌اند که برخی می‌خواهند انتخابات را رقابت هاشمی – احمدی نژاد جلوه دهند.

در این میان به غیر از مواضع سیاسی هاشمی رفسنجانی، معمولا حسابی نیز بر روی شایعات پیرامون درآمد هاشمی و اعضای خانواده‌اش باز می‌شود.

هاشمی و نزدیکانش اما همواره با اشاره به وضعیت مالی خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های پیش از انقلاب، این شایعات را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر این موضوع به‌خصوص در سالهای حضور وی در مسند ریاست‌جمهوری و پس از آن، در میان گروه‌های ضد نظام نیز شایع بوده‌است.

اما محسن، فرزند ارشد آیت‌الله هاشمى رفسنجانى که به نظر می‌رسد نزدیکترین شخص در شرایط کنونى به به وی باشد، در گفت‌وگویی با سایت اقتصاد ایرانی، یک بار دیگر به این شایعات پاسخ گفته‌است.

وی درباره وضعیت مترو که تا چندی پیش تحت مدیریت وی بود و روند تحول این پروژه بزرگ شهری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در طی 13 سالی که در مترو بودم با تمام شهردارها کار کردم، حتی با دکتر احمدی‌نژاد که از سال 82 تا 84 شهردار تهران بودند.

وی به من حکم داد که مدیرعامل مترو باقی بمانم. من خدمات زیادی به ایشان کردم وچون در آن زمان، رابطه من با دولت خوب بود، تمام نامه‌های ایشان را من در دولت تبدیل به پول می‌کردم ودرمجموع کارها خوب پیش می‌رفت.

حتى زمانى که بحث انحرافی منوریل مطرح شد، من به شدت با آن مخالفت کردم و شورای شهر هم به نظر من رای داد و بازهم مشکلی با هم نداشتیم. اما در زمان انتخابات که فضا به فضاى دوقطبی احمدی نژاد - هاشمی تبدیل شد، شروع به تخریب حاج‌آقا کردند و از جمله این‌که تیرشان را به سمت من نشانه گرفتند که چرا هنوز محسن هاشمی رئیس مترو است و می‌خواستند که استعفا بدهم اما من این کار را نکردم. حتی در جلسه هیات مدیره هم راى به استعفای من داده نشد. اما سرانجام شرایط و فشارها طوری شد که حضور من، نه تنها باعث عدم حمایت دولت از متروی تهران مى‌شد بلکه مترو در شهرستان‌ها هم داشت لطمه می‌خورد لذا من کنار کشیدم تا ببینم چه اتفاقی می‌افتد اما همچنان عضو هیات مدیره باقی ماندم. توجه داشته باشید آقای احمدی‌نژاد در زمان شهرداری خودش استعفای مرا نپذیرفت اما در زمان ریاست‌جمهوریش اختیاری نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با ریاست‌جمهورى دکتر احمدى‌نژاد، فرزندان هاشمى پست‌هاى خود را ترک می‌گویند، گفت: دلیلی برای قهر کردن وجود ندارد چون ما برای نظام کار می‌کنیم نه برای شخص خاصی.شایعات زیادى مطرح است که مى‌گویند: مترو مانند دانشگاه آزاد یکى از پایگاه‌هاى قدرت مالى و نفوذ هاشمى‌هاست و به همین علت شما حاضر به ترک پست خود نبوده و نیستید و حتى هنوز هم در مترو حضور دارید.

مترو اصلا پایگاه قدرت مالی ندارد چون حجم پولی که در مترو مصرف می‌شود و قوانینی که مترو دارد اصلا امکان استفاده از مترو به عنوان یک پایگاه قدرت مالی را نمى‌دهد. حساب‌هاى مترو، هم توسط شهرداری و هم توسط دولت کنترل می‌شود. همچنین سیستم‌های نظارتی مانند وزارت اطلاعات و بازرسى بر مترو نظارت دارند.مدیرعامل سابق متروی تهران استفاده سیاسی و انتخاباتی از متروی تهران را تکذیب کرد ودر پاسخ به این سوال که آیا شما و سایر اعضاى خانواده هاشمى جزء بدهکاران بانکى بزرگ کشور هستید؟ و چقدر به بانک‌هاى مختلف بدهى دارید؟ پاسخ داد: ما هیچ گونه بدهکاری بانکی نداریم.فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در باره شایعات سهامداری خانواده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که آنها در بانک‌های خصوصى مانند پاسارگاد و پارسیان سهام دارند، گفت: ما در هیچ‌یک از بانک‌های خصوصی سهام نداریم.

وی اضافه کرد: ماهیچ نوع فعالیت اقتصادی بر اساس شایعات موجود نداریم. تنها از محل درآمدهای کشاورزی و دارایی قبل از انقلاب علاوه بر پست‌های اداری که در ذیل آمده، معیشت می‌کنیم. خود من در مترو فعالیت می‌کنم، فائزه که نماینده مجلس بود و در ورزش بانوان فعالیت داشت و الآن فقط عضو کمیته المپیک ورزش بانوان است، فاطمه در بنیاد بیماری‌های خاص حضور دارد. مهدی در دفتر دانشگاه آزاد لندن درس می‌خواند و یاسر هم در دفتر مرکز تحقیقات استراتژیک کار می‌کند..../ابتکار


ویدیو مرتبط :
خداحافظی خانواده هاشمی با مهدی هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت خانواده هاشمی از روزنامه های ایران و وطن امروز



روزنامه 'شرق' به نقل از وکیل خانواده هاشمی، از احضار مدیران مسئول دو روزنامه ایران و وطن امروز برای پاسخ به شکایت اکبر هاشمی رفسنجانی به دادگاه خبر داد.

 

محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرد که "مهرداد بذرپاش" معاون سابق رئیس جمهور و مدیرمسئول وقت روزنامه وطن امروز و "کاوه اشتهاردی" مدیرمسئول روزنامه ایران با شکایت دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دادگاه مطبوعات احضار شده‌اند و روز 26 دی باید در دادگاه به دفاع از خود بپردازند.

علیزاده طباطبایی در این گفت‌وگو از صدور کیفرخواست توسط دادستان تهران علیه بذرپاش و اشتهاردی خبر داده و علت این احضار را اتهام نشر اکاذیب علیه آقای اکبر هاشمی رفسنجانی عنوان کرده است.../روزنامه 'شرق