اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

درآمد ترکیه از گردشگری 14 درصد کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,ترکیه

ورود مسافران به بزرگترین شهرهای سیاحتی ترکیه یعنی استانبول و آنتالیا و کوش آداسی کاهش محسوسی نشان می دهد.

با کاهش سفرهای جهانگردان به ترکیه به علت نگرانی های امنیتی در این کشور، درآمد ترکیه از محل گردشگری در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی 14 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی «آ.ان.اس. پرس»، بسیاری از شرکتهای توریستی سفارش (رزرو) هتل های خود را لغو کرده اند و طی هفته های اخیر بسیاری از مسافرانی که به ترکیه می روند، سفر خود را نیمه تمام گذاشته از این کشور باز می گردند.

براساس این گزارش شبکه آ.ان.اس. جمهوری آذربایجان، درآمد گردشگری ترکیه، طی سال جاری تاکنون به هفت میلیارد و 733 میلیون دلار کاهش یافته است.

ورود مسافران به بزرگترین شهرهای سیاحتی ترکیه یعنی استانبول و آنتالیا و کوش آداسی کاهش محسوسی نشان می دهد.

کارشناسان گفته اند طی سالهای اخیر همین وضع برای گردشگری تونس و مصر ایجاد شده بود.

اخبار اقتصادی - صدا سیما


ویدیو مرتبط :
کاهش تورم 35 درصدی به حدود 14 درصد طی دو سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد دولت در نیمه اول سال 10 درصد کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,علی طیب‌نیا

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال، مجموع منابع درآمدی کشور 10 درصد کاهش یافت.

علی طیب‌نیا در گفتگو با  تابناک گفت: رونق و رکود در کشور، ارتباط تنگاتنگی با درآمدهای نفتی دارد و متاسفانه اولین تاثیر افت بهای نفت بر روی بودجه کل کشور قابل لمس است، البته دولت به دلیل اینکه سناریوهای مختلفی برای بودجه در نظر گرفته است، به هیچ عنوان کسری بودجه ندارد و به هر میزان که درآمد ناشی از فروش نفت کاهش یابد، بودجه هم با سناریوی مرتبط پیاده سازی می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته علیرغم تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، کشور توانسته است در گام اول، فشارها و محدودیت‌های ناشی از تحریم را به کمترین حد خود برساند و تورم هم کاهش معناداری یابد که این خود در روند اداره اقتصاد کشور موثر بوده است.

وی با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان اجازه نمی دهد، تصمیماتی اتخاذ شود که منجر به نوسانات هیجانی در بازار شود، گفت: البته تجربه نشان داده است که رونق و رکود در کشور، ارتباط تنگاتنگی با درآمدهای نفتی دارد و بنابراین، دولت به دنبال منابع جدید برای جبران کاهش درآمدهای نفتی است.

به گفته طیب نیا، به دلیل کاهش قیمت نفت، تا پایان سال در حوزه مسائل پولی با تنگنای شدید اعتباری مواجه هستیم، چراکه بخش عمده منابع بانکی و ارزی کشور قفل شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال، مجموع منابع درآمدی کشور 10 درصد کاهش یافت، گفت: اگر 15 درصد تورم را به این رقم اضافه کنیم، در مجموع باید گفت منابع و مصارف کشور 25 درصد کاهش یافته است

وی اظهار داشت: برای هموار کردن فعالیت‌های کسب و کار، حداکثر مراقبت لازم را به عمل خواهیم آورد تا از جانب سیاست‌های دولت، نوسانات قیمتی شدید و تعیین کننده بروز نکند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: علاوه بر متغیرهای اقتصاد ملی، به طور همزمان دولت تحولات فضای بین المللی را مدنظر قرار می دهد، البته باید گفت که شرایط اقتصاد جهانی بسیار شکننده و پرنوسان است و حادثه 28 آگوست سال جاری در بازار سرمایه معروف به شنبه سیاه و سقوط همه بازارهای مالی در سطح جهان، می تواند در بازارهای داخلی و بین المللی اثرگذار باشد و به آن آسیب رساند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: ارزیابی های جدید و بدبینانه از وضعیت رشد اقتصادی جهانی برای سال جاری میلادی و سال آتی میلادی بر شکنندگی بازارها افزوده است، ضمن اینکه سیاست‌های دستوری کاهش ارزش پول ملی از سوی برخی قدرتهای شرق آسیا که با هدف حمایت از محصولات صادراتی این کشورها، اعمال شده است به همان اندازه از آسیب پذیری و شکنندگی اقتصاد جهانی نقش دارد.


اخبار  اقتصادی - تابناک