اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر ۹ ساله "فیس بوك" را به مادرش ترجیح داد



 

دختر ۹ ساله

 

زنی در دادگاه خانواده و در حالی که نمی توانست اشک های خود را کنترل کند، با التماس از "شاینا" دختر ۹ ساله اش خواهان اجازه ملاقات شد ولی او مدعی است که آزادی ها مثل عضو شدن در فیس بوک را نمی خواهد از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، زنی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده ۲ (ونک) دادخواست ملاقات با فرزند ۹ ساله خود از ازدواج اولش را به قاضی غلامرضا احمدی رئیس شعبه ۲۶۶ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن جوان که از ازدواج دوم خود نیز یک فرزند دارد، گفت: حضانت فرزندم با پدرش است و ۲ سال است که از شوهر اولم جدا شدم و در حال حاضر تنها اجازه ملاقات با فرزندم را می خواهم.

وی با اشاره به اینکه هفته ای یک بار حق ملاقات ۲۴ ساعته دارم ولی در حال حاضر فرزندم راضی به دیدن من نیست، ادامه داد: احساس می کنم که پدرش مخالف این است که دخترم "شاینا" مرا ببیند.

زن در حالی که قطره های اشک بر روی گونه هایش جاری شد، افزود: فرزندم را دوست دارم و می خواهم مهر مادر ی ام را نثارش کنم تا وقتی بزرگ شد، مرا فراموش نکند.

مرد در برابر قاضی احمدی حضور داشت و با بیان اینکه هیچ مخالفتی در خصوص ملاقات فرزندم با مادرش ندارم، اظهار داشت: من به "شاینا" گفتم که هر لحظه که دلش خواست، می تواند پیش مادرش برود.

وی با اشاره به اینکه بعد از طلاق ازدواج نکردم تا در روحیه فرزندم تأثیر نگذارد، ادامه داد: دخترم راضی به دیدن مادرش نیست و من هیچ نقشی در مخالفت او ندارم؛ شاید چون یک دختر دیگر و یک مرد غریبه در آن خانه حضور دارند، برایش سخت است که پیش مادرش برود.

قاضی احمدی رئیس شعبه ۲۶۶ این مجتمع قضایی خانواده خطاب به مرد، گفت: ابراز مهر مادری حق مادر است و دخترت با توجه به اقتضای سنش نیاز به محبت مادر دارد و باید زمینه را ایجاد کنید تا محبت بین مادر و فرزند از بین نرود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پدر، نیاز مادی را برطرف می کند و نمی تواند محبت مادری را در وجود خود داشته باشد، در حالی که مادر عشق درون خود را می تواند نثار فرزند کند، افزود: با توجه به اینکه ۲ سال است از یکدیگر جدا شدید، مجدداً روزی را معین کنید که مادر به ملاقات فرزندش بیاید.

مرد در برابر قاضی احمدی با بیان اینکه هیچ مخالفتی با ملاقات مادر "شاینا" با او ندارم، اظهار داشت: دخترم تمایل به دیدن مادرش ندارد و مدعی است که مادر واقعی اش، مادر بزرگش است چرا که در حال حاضر ما با عمه و مادر بزرگ "شاینا" زندگی می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: دخترم در حال حاضر آزادی کامل دارد همچنین ایمیل و تلفن شخصی دارد و حتی عضو فیس بوک است و من او را آزاد گذاشته ام و دوست ندارم سختی بکشد.

قاضی احمدی خطاب به دختر ۹ ساله در دادگاه خانواده گفت: محبت مادر با تمام محبت ها و آزادی ها متفاوت است و حیف است که از این محبت و عشق بهره مند نشوی.

دختر در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه من ۹ ساله ام و می توانم برای خود تصمیم بگیرم، اظهار داشت: من مادرم را دوست ندارم و نمی خواهم در کنار او زندگی کنم یا حتی او را ببینم؛ با بودن در کنار مادرم آزادی مثل عضو شدن در فیس بوک را نمی خواهم از دست بدهم.

وی ادامه داد: مادرم مرا محدود می کند و حتی یک بار که به خانه او رفتم و مانتو مدرسه ام خیس شده بود و از او خواستم که آن را اتو کند تا خشک شود، این کار را نکرد و گفت همان مانتوی خیس را بپوش و به مدرسه برو.

دختر ۹ ساله با بیان اینکه مادرم دروغ می گوید که مرا دوست دارد چرا که در عمل آن را نشان نمی دهد، افزود: هر گاه که به خانه مادرم می رفتم، او با دوستاش مهمانی داشت و مرا در اتاق می برد و می گفت که مزاحمش نشوم.

پدر شاینا ۹ ساله عنوان کرد: مانع تصمیم فرزندم نمی شوم چرا که اگر او را محدود کنم، او لجبازی می کند؛ با توجه به صحبت هایش او در هیچ شرایطی مادرش را نمی پذیرد.

قاضی احمدی خطاب به "شاینا" اظهار داشت: آن سوی دنیا هم که بروی، این زن مادرت است و او تو را به دنیا آورده است و اگر از طلاق ناراضی هستی و می خواهی انتقام بگیری، بدان که پدر و مادرت کار غیر قانونی انجام نداده اند و چون نتوانستند با یکدیگر کنار بیایند، از هم جدا شدند.

وی ادامه داد: احترام به پدر و مادر وظیفه ماست و باید دلیل منطقی ناراحتی ات را به مادرت بگویی بنابراین مادرت را عذاب نده و بگذار که به دیدنت بیاید.

دختر ۹ ساله بیان کرد: مادر آن کسی نیست که مرا به دنیا آورده بلکه آن کسی است که برایم زحمت کشیده و مرا بزرگ کرده است، بنابراین مادر بزرگم مادر من است.

قاضی احمدی عنوان کرد: اگر پدر و مادر در گوش فرزند خود هم بزنند، حق دارند چرا که مقام آنها والاست؛ در برخی از موارد باید از مادرت مشاوره بگیری بنابراین یک روزی به مادرت نیاز پیدا می کنی و در برخی از موارد نمی توانی از پدرت مشاوره بگیری.

وی در حالی که از دختر ۹ ساله می خواست که از اتاق خارج شود، خطاب به مرد گفت: دخترت کم سن و سال و احساساتی است و از روی عقل تصمیم نمی گیرد بنابراین باید او را راضی کنی تا اجازه ملاقات را به مادرش بدهد.

رئیس شعبه ۲۶۶ مجتمع قضایی خانواده ونک، اظهار داشت: باید زمینه را برای ملاقات فراهم کنید چرا که یک روز فرزندتان متوجه می شود که باید از مهر مادر بهره مند شود.

مرد در برابر قاضی احمدی بیان کرد: نمی خواهم با اعصاب فرزندم بازی کند و هر زمانی که خودش تصمیم بگیرد، می تواند مادرش را ببیند بنابراین من هیچ نقشی در این قضیه نخواهم داشت.

در حالی که دختر ۹ ساله به داخل اتاق آمد، رو به مادر کرد و گفت: تو را دوست ندارم و دیگر نمی خواهم تو را ببینم، دیگر مرا به دادگاه نکشان و به دیدنم نیا.

قاضی احمدی بعد از صحبت های هر ۳ نفر، به دختر عنوان کرد: پرونده ات هنوز در جریان است و هر زمانی که بازگردی، مادرت با آغوش باز تو را می پذیرد بنابراین باز هم روی این موضوع فکر کن.

بعد از چند دقیقه سکوت جلسه خاتمه یافت و دختر ۹ ساله با فاصله گرفتن از مادر و با بستن چشمانش برای ندیدن او، در حالی که دستان پدر را در دستانش می فشرد، از اتاق جلسه خارج شد.... / گزارش : خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر ۱۶ ساله مادرش را كشت



 

 دختر ۱۶ ساله مادرش را كشت

دختری نوجوان و مردی معتاد كه درپی ۲ جنایت جداگانه به ترتیب مادر خانواده و دختری معتاد را كشته بودند، در تهران دستگیر شدند و به جنایت هایشان اعتراف كردند.

به گزارش «جام جم»، عصر روز یكشنبه زنی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از مرگ همسایه سالخورده اش خبر داد.

درپی این تماس، ماموران كلانتری ۱۰۶ نامجو به محل حادثه در خیابان سلمان فارسی واقع در میدان امام حسین (ع) اعزام و متوجه شدند زنی ۶۵ ساله براثر خفگی، جان باخته است.

ماموران كلانتری موضوع را به شهریاری، بازپرس كشیك ویژه قتل دادسرای جنایی تهران اطلاع دادند و با هماهنگی قضایی جسد زن سالخورده به پزشكی قانونی منتقل شد.

پرونده در اختیار كارآگاهان جنایی اداره ۱۰ آگاهی تهران قرار گرفت و ماموران به تحقیق از دختر ۱۶ ساله مقتول پرداختند. وی در اظهاراتش مدعی شد كه مادرش خودكشی كرده است اما در ادامه تحقیقات وی به قتل مادرش به دلیل پاسخ گفتن به تلفن همراه او اعتراف كرد.

 

قتل زن معتاد

گزارش دیگری هم حاكی است؛ مرد معتادی در خیابان ۳۰ متری جی پس از قتل یك زن معتاد به شیشه كه به اتفاق او روی بام خانه اش مواد مخدر مصرف می كرد دستگیر و مشخص شد وی پس از جنایت جسد زن جوان را به آتش كشیده است تحقیق در این زمینه ادامه دارد..../ جام جم آنلاین