اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر پادشاه اسپانیا دادگاهی شد



اخبار بین الملل - دختر پادشاه اسپانیا دادگاهی شد

کریستینا، دختر پادشاه اسپانیا به جرم پولشویی به دادگاه فراخوانده شد و صبح روز شنبه هم خودش را به قاضی معرفی کرد.

کریستینا، کوچکترین دختر پادشاه اسپانیا صبح روز شنبه به دادگاهی در مایورکا رفت تا به اتهامات پولشویی اش پاسخ دهد. این اولین بار در تاریخ خانواده سلطنتی اروپا است که فردی از خانواده پادشاه به دادگاه فراخوانده می شود.

 کریستینای 48 ساله با این حال خودش را صبح روز شنبه به قاضی خوسه کاسترو در مایورکا معرفی کرد و به اتهاماتی که متوجه اش بود پاسخ داد. دادگاه اسپانیا او و همسرش، اینیاکی اوردانگارین، را به این متهم کرده که روز 29 دسامبر 2011 از موسسه قبلی شان 6.1 میلیون یورو پولشویی کرده اند.

 

اخبار ,اخبار بین الملل, دختر پادشاه اسپانیا


 این پرونده 227 صفحه ای در شرایطی تهیه شده که ماه ها روی جزئیات آن کار شده و حالا مثل یک بمب در اسپانیا صدا کرده است.  به گزارش خبرگزاری فرانسه، این موضوع بیانگر این مساله است که خانواده سلطنتی در اسپانیا دیگر مصونیت قضایی ندارند. با این حال مردم اسپانیا هنوز هم اعتقاد دارند دادگاه در رسیدگی به این پرونده اهمال خواهد کرد.

 

چندین نفر از اسپانیایی ها که در اطراف دادگاه به نشانه اعتراض جمع شده بودند شعار «عدالت، عدالت» سر می دادند و معتقد بودند نباید کسی در این کشور حس کند مصونیت خاصی دارد و حق بقیه را پایمال کند. این خبر ضربه سختی هم به چهره خوان کارلوس 76 ساله، پادشاه اسپانیا زده که 38 سال است بر این کشور حکومت می کند.

اخبار بین الملل - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
زمین خوردن پادشاه اسپانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داماد و دختر، پادشاه اسپانیا را وادار به کناره گیری کردند



اخبار,اخبار بین الملل, پادشاه اسپانیا

 

 اخبار بین الملل - داماد و دختر، پادشاه اسپانیا را وادار به کناره گیری کردند

  ماریانو راجوی نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد خوآن کارلوس پادشاه این کشور تصمیم به کناره گیری گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت انگلیسی بی بی سی، خوآن کارلوس 76 ساله از سال 1975 بر این کشور حکومت کرده است.

پسر او پرنس فیلیپ 45 ساله جانشین تاج و تخت او خواهد شد.


خوآن کارلوس برای بیشتر مدت عمر سلطنتش جزء محبوب ترین پادشاهان جهان به حساب می آمد.


اما اخیرا خیلی از اسپانیایی ها اعتماد خود را به او از دست داده بودند و عمده آن به خاطر طولانی شدن تحقیق و تفحص درباره فساد دختر و داماد او بوده است.

به گزارش خبرآنلاین رسوایی دربار سلطنتی اسپانیا بر سر پرونده اوردانگارین از دو سال پیش آغاز شد. در نوامبر 2011 فاش شد که داماد پادشاه و شریکش در طول دست کم دو سال با تشکیل شرکتی به نام ˈنوئوسˈ تحت پوشش یک موسسه غیر انتفاعی، قرارداد‌هایی‌ میلیونی را با دولت‌های ایالتی‌ والنسیا و جزایر بالئار - وابسته به حزب حاکم کنونی ˈمردمیˈ اسپانیا - منعقد کرده و سود سرشار حاصل از آن را به حساب دیگر شرکت‌های خود انتقال می دادند.

مطابق با گزارشات از سال 1975 که خوان کارلوس د بوربون به پادشاهی رسیده است این نخستین عضو خانواده سلطنتی است که به عنوان شاهد برای فسادهای مالی و پولشویی به صورت داوطلبانه در دادگاه حاضر می شود.


پس از این رسوایی ها محبوبیت خانواده سلطنتی این کشور روز به روز کاهش می یابد. مطابق با نظر سنجی های اخیر بیش از 64 درصد از شهروندان این کشور خواستار عزل خانواده سلطنتی شده اند.
اخبار بین الملل - خبر آنلاین