اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«دختر همسایه» با کلاه قرمزی می آید


گروه تولید مجموعه نوروزی "کلاه قرمزی" که این روزها آخرین مراحل تصویربرداری برای پخش در ایام نوروز را پشت سر می‌گذارند طبق سنت هر سال در نوروز 92 هم کاراکترهای جدیدی را به مخاطبان معرفی خواهند کرد.

مجله مهر: گروه تولید مجموعه نوروزی "کلاه قرمزی" که این روزها آخرین مراحل تصویربرداری برای پخش در ایام نوروز را پشت سر می‌گذارند طبق سنت هر سال در نوروز 92 هم کاراکترهای جدیدی را به مخاطبان معرفی خواهند کرد.

خلاقیت زوج ایرج طهماسب و حمید جبلی در خلق شخصیت‌های جدید و دوست‌داشتنی مهمترین ویژگی این دو هنرمند است. ویژگی‌ تحسین‌برانگیزی که سبب شده‌است پس از دودهه از تولد کلاه قرمزی این عروسک محبوب و دوست‌داشتنی هر سال دوستانی تازه با خود همراه کند.

پسرخاله قدیمی‌ترین دوست همراه کلاه قرمزی است که همچنان حضوری جدی در کنار او دارد. این ترکیب دو نفره در سینما همراهی کاراکترهایی چون پدربزرگ کلاه قرمزی و نیز سروناز را تجربه کرده بودند. در حضور تلویزیونی دایره دوستان با ورود گیگیلی گسترده‌تر شد و بعدها پسرعمه‌زا، فامیل دور، ببعی، هم‌ساده و جیگر هم به جمع‌شان افزوده شدند.



از این جمع پسرعمه‌زا توانست در نسخه سینمایی هم همراهی خود با کلاه قرمزی و پسرخاله را ادامه دهد که این همراهی سبب شد "بچه ننه" به‌عنوان تازه‌ترین عضو این گروه کمتر مورد توجه قرار گیرد.

در آستانه پخش ویژه‌برنامه نوروز92 بازهم خبرها حکایت از ورود سه عروسک جدید به این مجموعه دارد. کاراکترهایی که به سنت هر ساله با اصرار طهماسب و جبلی هیچ خبری درباره آن‌ها در رسانه‌ها منتشر نشده‌است تا شاید به‌عنوان برگ برنده در روزهای نوروز رونمایی شوند.

جالب این که طبق شنیده‌ها در واکنش به شایعه حذف و سانسور کاراکتر جیگر از این مجموعه در سری تازه به توصیه مدیران تلویزیون نقش این کاراکتر پررنگتر هم شده‌است تا این الاغ دوست‌داشتنی بیش از سال گذشته در داستان‌های هر قسمت نقش داشته باشد.

در کنار ترکیب سال گذشته امسال سه عروسک جدید هم با کلاه‌قرمزی همراه می‌شوند.

 براین اساس "دختر همسایه" و "دختر مهدكودكی" نام دو کاراکتری هستند که امسال به جمع دوستان کلاه قرمزی اضافه خواهند شد. جزئیات بیشتری درباره این دو کاراکتر منتشر نشده‌است اما احتمال می‌رود شباهت‌هایی با دو کاراکتر فرعی فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و بچه ننه" داشته باشند.


در کنار این دو پیوستن نگار استخر (عروسك گردان مشهور سنجد) به این مجموعه هم قابل توجه است که دوبله سه کاراکتر جدید را برعهده دارد. پخش مجموعه نوروزی "کلاه قرمزی" از شب چهارشنبه همین هفته آغاز خواهد شد تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا می‌کند. این مجموعه هرشب ساعت 20:30 از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
کلاه قرمزی 92 (دختر همسایه با تخت در اطاق خواب کلاه قرمزی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگو با «دختر فَشِن»؛ شاکی درجه اول «کلاه قرمزی»+تصاویر



 

گفتگو با «دختر فَشِن»؛ شاکی درجه اول «کلاه قرمزی»+عکس
صداپیشگی دختر فَشِنی که در فیلم جدید «کلاه قرمزی» در نقش شاکی درجه اول «کلاه قرمزی» ظاهر شده برعهده بنفشه صمدی بوده است؛ صمدی در گفتگو با شبکه ایران درباره همکاری با زوج طهماسب-جبلی و همچنین ویژگیهای کاراکتر «گل قرمزی/دختر فَشِن» صحبت کرده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


در حالی که سینمای ایران طی ماههای اخیر یکی از راکدترین دورانش را می گذراند بار دیگر دست پخت ایرج طهماسب-حمید جبلی کارساز شد و علیرغم محدودیت اکرانی که به واسطه درگیری مابین حوزه و شورای صنفی نمایش نصیب «کلاه قرمزی و بچه ننه» شده است این فیلم توانست زودتر از حد تصور رکوردهای فروش سال را شکسته و در یک هفته به نزدیکی فروش نیم میلیارد برسد.
یکی از نوآوریهای «کلاه قرمزی و بچه ننه» افزودن دو شخصیت عروسکی به آن است؛ یکی از این عروسکها «بچه ننه» است و دیگری «گل قرمزی» یا همان دخترک فَشِنی که انتشار عکسهایش پیش از آغاز اکران فیلم، موج عجیبی را مابین دوستداران «کلاه قرمزی» ایجاد کرد. بخش عمده ای از جذابیت این دخترک آلامد و امروزی مدیون صدایی است که برای آن خلق شده؛ صدایی با ته مایه های کمیک که به گونه ای طنازانه لحن حرف زدن آدمهای تازه به دوران رسیده اجتماع را هم به نقد می کشد. بنفشه صمدی صداپیشه این کاراکتر سالهاست که با گروه طهماسب به همکاری مشغول بوده و جالب اینجاست که وی در تیم تولید کمدی «رفیق بد» هم به عنوان دستیار کارگردان در کنار طهماسب فعالیت داشته است. صمدی به جز صداپیشگی «گل قرمزی» و « بچه ننه » در فیلم جدید «کلاه قرمزی» به عنوان عروسک گردان «بچه ننه» و بازیگر نقش وکیل گل قرمزی هم فعالیت کرده است. با صمدی درباره روند همکاری با زوج طهماسب-جبلی گپی زده ایم.

اول از همه می خواهم بپرسم که چطور شد صداپیشگی کاراکتر «گل قرمزی» به شما سپرده شد؟

روند کارهای آقای طهماسب به این شکل است که برای انتخاب صداپیشه از آدمهای مختلف تست می گیرند تا بهترین صدا را پیدا کنند. برای صداپیشه کاراکتر «گل قرمزی» هم از چند نفر تست گرفته شد و من هم یکی از همین چند نفر بودم.
چقدر از روش رفتاری این کاراکتر که بسیار شبیه است به دختران جوان امروزی برآمده از اضافاتی بوده که خودتان حین فیلمبرداری به کاراکتر اضافه کردید؟

ببینید روال کارهای آقای طهماسب این گونه است که معمولا پیش از شروع تولید درباره نقش از بازیگر یا صداپیشه نظرخواهی می کنند . وقتی کار وارد مرحلۀ تولید می شود همه چیز تقریباً در ذهن ایشان تثبیت شده و شکل گرفته است و تنها تغییرات جزئی اتفاق می افتد. بنابراین من سعی کردم در طول روند تولید آنچه آقای طهماسب می خواستند و با طراحی ایشان مطابقت داشت را اجرا کنم. در این زمینه مطمئنا حذف و اضافاتی جزیی هم وجود داشت.
یعنی روال کار طهماسب این است که پیش از کلید زدن کار نظرخواهی اش را از عوامل انجام می دهد.

بله، ایشان ایده ها را گوش می دهند و اگر مطلبی مورد پسندشان واقع شود آنرا می پذیرند . ایشان به همراه آقای جبلی برای فیلمنامه «کلاه قرمزی و بچه ننه» وقت زیادی را صرف کردند ضمن اینکه یک سری جلسات دورخوانی هم داشتیم و بعد از اینکه به یک ثبات نسبی رسیدیم جلوی دوربین رفتیم.

پس اگر هم پیشنهادی درباره این عروسک آلامد داشتید حین همین دورخوانی ها مطرح کردید؟

همین طور است. به دلیل اینکه وقتی کار جلوی دوربین می رود ، به دلیل برنامه ریزی تولیدی دیگر نمی شود بحثهای طولانی را سر صحنه آورد. به خصوص که بخش عمده ای از کار در لوکیشنهای خارجی می گذشت بنابراین نیاز بود که قبل از فیلمبرداری فیلمنامه به یک ثبات کامل برسد و به این ترتیب سرصحنه نکات مبهم زیادی نداشتیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


کلاه قرمزی در کنار «گل قرمزی» یا همان دختر فَشِنی که در دادگاه به عنوان شاکی درجه اول «کلاه قرمزی» حضور می یابد؛ جالب اینکه «گل قرمزی» هم به مانند «کلاه قرمزی» یک چشمش آبی است و یک چشمش سبز!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


بنفشه صمدی؛ صداپیشه «گل قرمزی» و عروسک گردان «بچه ننه»

درباره کار با طهماسب در پشت صحنه کار بیشتر صحبت کنید.آقای طهماسب کارگردانی هستند که با صبر و وسواس زیاد کار می کنند .

فضای کار با ایشان بسیار آرام و کم حاشیه است و همیشه بعد از کار این احساس به من دست می دهد که به تجربیاتم نکات بسیار با ارزشی اضافه شده است.
گویا فیلمنامه «کلاه قرمزی و بچه ننه» پیش از فیلمبرداری یک بار هم به صورت روخوانی، ضبط شده بود.

بله، تقریباً چیزی شبیه زمانی که یک نمایش رادیویی را ضبط می کنند. به این ترتیب یک ماکت گویا از کلیت کار وجود داشت که هم به صداپیشگان و عروسک گردانها کمک می کرد و هم به کارگردان کار.
صداپیشگی کار هم به صورت همزمان انجام شد دیگر؟

بله، صداپیشگی با حضور صداپیشگان در هنگام فیلمبرداری انجام می شد. این کار یک مزیت عمده دارد و آن هم اینکه احساس صداپیشه را به حس و حال حاکم بر صحنه نزدیک می کند ضمن اینکه همان لحظه مابین عروسک گردان و صداپیشه یک هماهنگی رخ می دهد که به بهبود کار کمک می کند.
به عنوان کسی که سالهاست در گروه کاری طهماسب حضور دارید، مهمترین عنصر موفقیت وی در جلب مخاطب را چه می دانید؟

مهمترین خصوصیت آقای طهماسب شناخت کودک است. برای آقای طهماسب کودک عنصری مهم است. ایشان به روانشناسی کودک بسیار اهمیت می دهند. بارها می شد که ما هنگام دورخوانی ایده ای را مطرح می کردیم ، ایشان قبل از هر چیز به واکنش کودک نسبت به پیشنهاد ما فکر کرده و مثلا می گفتند : «بچه اینو نمی پسنده» یا «بچه این تاثیرو می گیره».
با این حساب طهماسب آدمی نیست که نگاه خود را به بازیگر یا صداپیشه حقنه کند؟

 همانطور که قبلاً هم گفتم ایشان نظرات اعضای گروه را می شنوند ، اما به هر حال هر کارگردانی در آخر آنچه را که مطابق با سلیقه و دیدگاه خودش است را به اجرا می گذارد و این حق طبیعی اوست. ایشان و آقای جبلی با عشق برای کودکان کار می کنند. وقتی آدمی عاشق کارش باشد معلوم است که گروهش هم از این همکاری لذت می برد. هیچ کدام از اعضای گروه ایشان فقط به دنبال انجام وظیفه نیستند بلکه دوست دارند در رسیدن به هدف نهایی به کارگردان کمک کنند.
یکی از پرسشهای اصلی مخاطبان درباره زوج طهماسب-جبلی این است که این دو هنرمند دوست داشتنی علیرغم موفقیتی که در تولید سه فیلم سینمایی از سری «کلاه قرمزی» داشته اند چرا به جای هر ده سال یک بار، در فواصل زمانی کوتاه تر به سراغ ساخت فیلم درباره این شخصیت نمی روند

.این را باید از خودشان بپرسید اما فکر می کنم دوست ندارند کلاه قرمزی تبدیل به عنصری تولیدی شود . حتما باید ایده قوی داشته باشند که استارت کار را بزنند.
به بیان دیگر وسواس فراوان آنهاست که چنین روندی را موجب شده.

وسواس که خیلی دارند.
خودِ شما درباره این کم کاری از آنها پرسش نکرده اید؟

بارها شده از ایشان بخواهیم که بیشتر کار کنند اما هیچ وقت نشده که بپرسم چرا کم کار می کنید. نکته بدیهی این است که ایشان دوست ندارند به سمت کارهای تولیدی سطحی بروند.
یا به بیان بهتر از روزمرگی فرار می کنند؟

همین طور است. روزمرگی را اصلا دوست ندارند و برای همین است که وقتی بعد از چند سال به سینماها می آیند این همه از کارشان استقبال می شود.
آخرین سوال؛ یک تعریف کوتاه از کاراکتر «گل قرمزی»؟ و درباره اینکه آیا در کارهای آینده «کلاه قرمزی» هم این کاراکتر حضور خواهد داشت یا نه؟

«گل قرمزی» شخصیتی است که تا به حال شبیهش را در عرصۀ عروسکی نداشته ایم و برای خود من خیلی جالب و دلنشین بود که در سالن سینما دیدم ، تماشاچی با ورود او عکس العمل بسیار مثبتی از خود نشان می دهد. دربارۀ اینکه آیا در کارهای آینده این عروسک هم حضور خواهد داشت یا نه ، پاسخی ندارم. پاسخ این سؤال را فقط خود آقای طهماسب می دانند و تصمیم گیرنده ایشان هستند ./شبکه ایران