اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر محجبه، داور فوتبال در ایتالیا +عکس


خانم ثقفی ، که در شمال ایتالیا زندگی می کند، به عنوان یک داور در یک بازی فوتبال با حجاب شرکت کرد. او اولین زن داور محجبه در تاریخ فوتبال کشور شد.

باشگاه خبرنگاران: خانم ثقفی ، که در شمال ایتالیا زندگی می کند، به عنوان یک داور در یک بازی فوتبال با حجاب شرکت کرد. او اولین زن داور محجبه در تاریخ فوتبال کشور شد.

به گزارش صدای روسیه؛ خانم ثقفی ، دانش آموز 16 ساله مدرسه که در نزدیکی شهر کرمونا در شمال ایتالیا زندگی می کند، به عنوان یک داور در یک بازی فوتبال با حجاب شرکت کرد. او اولین زن داور محجبه در تاریخ فوتبال کشور شد .



این خبر توسط روزنامه ایتالیایی «Korriere della Sera» منتشر شد.

دیروز خانم ثقفی با کسب اجازه انجمن داوران ایتالیایی، برای اولین بار در حجاب ظاهر شد. انجمن داوران اشاره کرد که خانم ثقفی از اول بسیار خجالت می کرد اما انجمن با توجه به آن که این اولین بازی او بود، در باره کار ثقفی نظر مثبت داد.

در رسانه های ایتالیایی این بازی با عنوان "اولین زن داور در چادر" منتشر شد.


ویدیو مرتبط :
جواب زیبای دختر محجبه به دختر بدحجاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین داور محجبه در فوتبال ترکیه +عکس


برای نخستین بار در طول تاریخ فوتبال ترکیه یک بانوی مسلمان با پوشش و حجاب کامل در مسابقات فوتبال این کشور به قضاوت پرداخت.

خبرگزاری ابنا: پس از موافقت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به حجاب بانوان فوتبالیست، یکی از داوران زن در ترکیه با حجاب کامل در یکی از مسابقات فوتبال این کشور به قضاوت پرداخت.

خانم «بوهرا یورداکول» ۲۱ ساله که دانشجوی رشته اقتصاد در ترکیه نیز هست در مسابقات فوتبال زیر ۱۵ سال این کشور که در استان افیون قره‌حصار برگزار شد با لباسی کاملا پوشیده کار کمک داوری را انجام داد.

این مسابقه از سری رقابت‌های لیگ دختران زیر ۱۵ سال این کشور بین دو تیم دمیر اسپور و صاندیکلی اسپور برگزار شد و خانم بوهرا به عنوان اولین داور محجبه تاریخ فوتبال ترکیه نام خود را به ثبت رساند.

وی که در سال ۲۰۱۳ کار داوری را آغاز کرده در اظهارنظری کوتاه ضمن ابراز خرسندی از حجاب خود آن را یکی از آرزوهای ورزشی خود عنوان کرد که سرانجام زمینه آن فراهم شده است. این بانوی مسلمان همچنین پوشیدن حجاب را به دیگر داوران مسلمان نیز توصیه کرد.

اولین داور محجبه در فوتبال ترکیه +عکس

اولین داور محجبه در فوتبال ترکیه +عکس

اولین داور محجبه در فوتبال ترکیه +عکس