اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر خانم مدیر، عامل هتک حیثیت دبیر آموزش و پرورش



دختر خانم مدیر، عامل هتک حیثیت دبیر آموزش و پرورش

رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری دختری که اقدام به هتک حیثیت یکی از دبیران آموزش و پرورش کرده بود، خبرداد.

سرهنگ خسروی دراین باره گفت: در پی شکایت یکی از دبیران آموزش و پرورش استان مبنی بر هتک حیثیت وی از طریق انتشار مطالب کذب در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

خسروی با اشاره به اظهارات شاکیه افزود: از حدود یک ماه پیش تاکنون فرد یا افراد ناشناسی پست الکترونیکی با نام و مشخصات شاکی ایجاد کرده بودند و به وسیله آن به تمامی همکاران و آشنایان وی از جمله همسرش ایمیل های با مضمون توهین و افترا و موارد غیراخلاقی ارسال می کردند که این امر موجب هتک حیثیت و آبروریزی شاکی را فراهم و وجهه اجتماعی وی را تخریب کرده بود.

رییس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: ماموران ابتدا در خصوص صحت و سقم ادعای شاکیه تحقیقات لازم را انجام داده و سپس پرونده را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد این ایمیل ها از طریق سیستم های رایانه ای چندین کافی نت در اصفهان ارسال شده است.

وی افزود: پس از استعلام های صورت گرفته نهایتا متهمه که دختر مدیر مدرسه ای بود که شاکیه در آن مشغول به خدمت است، شناسایی شد که وی پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه بزهی شد اما سرانجام پس از رویت شواهد و مدارک به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را خصومت شخصی و مشکلات خانوادگی عنوان کرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان به متخلفان فضای مجازی هشدار داد که هرگونه هتک حرمت و انتشار مطالب کذب و دروغین علیه افراد در فضای مجازی که موجب بی آبرویی دیگران شود جرم تلقی شده و با عاملان آن برخورد خواهد شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری از افراد نا آشنا با فضای مجازی و هتک حیثیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل اغفال زن ثروتمند خراسان دستگیر شد/ هتک حیثیت خانم دکتر مقیم فیلیپین به خاطر هیچ



رییس پلیس فتای خراسان‌شمالی از دستگیری کلاهبردار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد سهیل خاکشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی با اغفال خانم کارمندی یک میلیارد و 600 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده که متهم، دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.
 
وی ادامه داد: متهم دیگری در یک پرونده با هتک حیثیت از خانم دکتری مقیم کشور فیلیپین، اقدام به انتشار عکس های شخصی وی کرده که در مشهد دستگیر شده است.
 
خاکشور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 56 فقره پرونده در فضای مجازی استان تشکیل شده است که 51 مورد از پرونده های جاری در قالب 80 درصد منجر به کشف شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در استان 41 درصد مربوط به سرقت‌های اینترنتی است. 29 نفر متهم در استان دستگیر شده‌اند که از این تعداد متهم 23 نفر مرد و 6 نفر زن هستند.

 

 اخبار حوادث   -  باشگاه خبرنگاران