اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختر‌ بچه‌ای كه توسط گاو بزرگ شد



دختر‌ بچه‌ای كه توسط گاو بزرگ شد

مددكاران اجتماعی روس در منطقه اورال دختربچه پنج ساله ای را یافتند كه تقریبا تمام دوره زندگی كوتاهش را در اصطبل همراه با گاوها گذرانیده و به جای حرف زدن صدای گاو در می آورد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن، مددكاران اجتماعی شهر سولیكانسك در منطقه پرم كرای در اورال روسیه براساس هشدار یك همسایه به مزرعه ای مراجعه و در آنجا یك دختر خردسال پنج ساله را پیدا كردند كه قسمت اعظم عمر كوتاهش را در اصطبل گاوها گذرانیده به طوری كه گویی توسط آنها بزرگ شده است.

این كودك قادر به حرف زدن نبوده و فقط صدای گاو از خود در می آورد. كودك استفاده از وسایلی مانند قاشق یا چنگال را بلد نبوده و شیر و هر گونه غذای مایعی را مانند جانوران از درون یك ظرف گود می نوشد. گاهی نیز مستقیما از پستان گاوهای ماده تغذیه می كند.

براساس گزارش رسانه روسی، پلیس شهر سولیكانسك پس ازتحقیق متوجه شد مادر و ناپدری این كودك بیگناه كشاورزانی معتاد به الكل بوده كه اورا عمدا كتك می زده و زمانی هم كه در اصطبل نبوده وی را در گنجه ای زندانی می كردند تا از دست او راحت باشند.

كودك قادر به خوردن غذاهای عادی نیست و فقط شیر و غذاهای مایع می خورد.

مددكاران پس از كشف این كودك بی گناه او را به یك مركز بازپروری كودكان عقب افتاده انتقال داده اند. اما پزشكان می گویند در جریان عمر كوتاهش دخترك به اندازه ای زجر و آزار دیده كه به شدت از لحاظ جسمی و عقلی عقب افتاده بوده و به رغم  استفاده از هرگونه شیوه های بازپروری و آموزشی هرگز زندگی یك انسان عادی را نخواهد یافت./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دختر بچه بزرگ!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر بچه ای که بزرگ شده، نوجوانی که همچنان ۱۵ ساله مانده است / عکس‌های دیروز و امروز یک عکاس



اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

نوزادی که عکسش سال 1365 در مراسم اعزام رزمندگان به جبهه های نبرد ثبت شده است، اینک در حالی که 28 سال دارد، از دایی شهیدش می‌گوید.

پای صحبت‌ها و خاطرات حدیثه فرخ نیا، خواهر زاده مرتضی کارور هم نشسته‌ایم که در پاییز 1365 تنها یک سال و شش ماه داشته است.

حدیثه فرخ نیا با بیان این که از مراسم اعزام نیروها از پایگاه مقداد در سال 65 هیچ خاطره ای ندارد، می‌افزاید: «مادرم می‌گوید آن روز مرا بغل کرده و به نزدیکی میدان جمهوری برده است تا همراه با دیگر اعضای خانواده، برادرش را بدرقه کند. عکسی که آقای سعید صادقی در آن روز پاییزی ثبت کرده است، من را در آغوش دایی‌ام و در میان دوستان ورامینی‌اش نشان می‌دهد.».

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

حدیثه فرخ نیا در عکسی که در دست دارد، یک سال و شش ماهه است

او ادامه می‌دهد: «من برای نخستین بار این عکس را زمانی که دانش آموز دبستان بودم در یک روزنامه دیدم. یک کپی نه چندان خوب هم از این عکس در خانه مادر بزرگم وجود داشت که او به شدت و با دقت از آن مراقبت می‌کرد. برای همین وقتی آقای سعید صادقی نسخه بزرگ و اصلی آن را برایمان آورد، یک خواسته قدیمی خانواده برآورده شد.».

خواهر زاده شهید کارور می‌گوید: «من امروز که نامه‌ها و نوشته های قدیمی دایی‌ام را می‌خوانم، از روانی، شیرینی، خلوص و محتوای عمیق آن‌ها شگفت زده می‌شوم؛ انگار یک مرد 40 ساله و فرهیخته آن‌ها را نوشته است. مادر بزرگ، مادر، خاله‌ها و دیگر اعضای خانواده‌ام هم می‌گویند که او بسیار بزرگ‌تر از سن و سالش فکر می‌کرده و سخن می‌گفته است.».

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

حدیثه فرخ نیا بر مزار دایی شهیدش

خانم فرخ نیا با بیان این که امروز در حالی که 28 سال دارد، در این عکس قدیمی خیره می‌شود و به فکر فرو می‌رود، می‌افزاید: «من اگر چه بزرگ شده‌ام، اما دایی‌ام همچنان 15 ساله و نوجوان مانده است. این که او و دیگر هم رزمانش در آن سن به تمام علایق، آرزوها و زندگی پشت نموده و جانشان را فدا کرده‌اند، یک واقعیتی است که خیلی درس‌ها برای ما دارد.».

منبع:khabaronline.ir