اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختری مبتلا به بیماری‌های سالمندی +عکس


برخی از بیماریها تنها در سنین سالمندی بروز می‌کند اما یک دختر جوان به خاطر نوعی جهش ژنتیکی تمامی این بیماری‌ها را تا به حال در سنین نوجوانی تجربه کرده است.

باشگاه خبرنگاران: یک دختر 23 ساله اهل کشور انگلستان به نام Seanin Smith از نوعی سندرم بسیار نادر به نام Ehlers Danlos رنج می‌برد که بر بافت‌های هم بند بدن تاثیر می‌گذارد و سبب بروز سکته‌ می‌شود.

دختری مبتلا به بیماری‌های سالمندی +عکس

گفتنی است، سندرم Ehlers Danlos یک بیماری ژنتیکی است که در اثر اختلالات در بافت همبند به وجود می‌آید.

بافت همبند در بدن مسئول نگهداری و محافظت از پوست، تاندون‌ها، لیگامانها، عروق خونی، ارگان‌های داخلی بدن و استخوان ها است.

این بیماری که به اختصار (EDS) نامیده می‌شود می‌تواند سبب سستی و التهاب در مفاصل، بروز در رفتگی، درد مفاصل و خستگی شود.

فرد مبتلا به این بیماری در اثر کوچکترین ضربه دچار آسیب دیدگی و جراحت شدید می‌شود.
پوست بدن این افراد چسبناک و شکننده است که به دلیل عدم کلاژن سازی در بدن رخ می‌دهد.
خانم Smith نخستین بار در 18 سالگی مبتلا به این بیماری تشخیص داده شد زمانی که به طور ناگهانی دچار سکته مغزی وسیع الطیف شد.

در اثر بروز سکته مغزی او به طور کامل فلج و مجبور شد برای بدست آوردن توانایی راه رفتن جلسات طولانی و فشرده توان درمانی را پشت سر گزارد.

از جمله دیگر عوارض این بیماری می‌توان گرفتگی عضلات درد، خستگی مزمن، در رفتگی مفاصل و استخوان‌ها، مشکلات گوارشی و تحریک سیستم عصبی را نام برد.

همزمان با افزایش سن در بیماران EDS نیاز به مراقبت و نگهداری از آنها بیشتر می‌شود.

او تنها در 2 سال اخیر 14 بار در بیمارستان بستری بوده و مجبور است برای کنترل بیماری هر روز39 عدد قرص های مختلف مصرف کند همینطور از یک لباس کمکی مخصوص جهت راه رفتن استفاده کند.

با وجود شرایط بسیار وخیم بیماری، تشنج و سکته مغزی مزمن این دختر مدارج تحصیلی را پشت سر گذاشته و در رشته تغذیه تحصیل کرده است.

در عین حال شگفتی پزشکان در مرتبه اول سکته مغزی در این دختر است که تصاویر MRI هیچ صدمه و خونریزی شدیدی را در مغز او نشان نداده است.

در بیماران مبتلا به EDS‌، پارگی غیر قابل پیش بینی عروق مغز و اندام‌ها یکی از جدی‌ترین عوارض جانبی است که این خونریزی ناگهانی می‌تواند منجر به سکته مغزی، شوک و نیز علت اصلی مرگ و میر در این بیماران باشد.

مادر این دختر جوان مجبور است 24 ساعت شبانه روز جهت مراقبت از او همراهش باشد. پزشکان هنوز راه حل درمانی برای این بیماری کشف نکرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
بیماری روانی که فقط دیکتاتورها به آن مبتلا شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختری که به دلیل بیماری مجسمه شده است +عکس



"تیلا مای" دختری است که در اثر یک بیماری بسیار خاص در حال تبدیل شدن به یک مانکن انسانی است. بیماری او مانع از حرکت عضلاتش می شود.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، چندی پیش با دختری آشنا شدیم که در حال تبدیل شدن به یک مجسمه سنگی بود اما این بیماری درمانی خیلی جزئی داشت و با تحرک زیاد به سراغ بیمار خود می آمد اما این بار به سراغ یک بیماری دیگر تقریبا مشابه با آن می رویم.

 

"تیلا مای" دختر بچه 4 ساله ای است که بر اثر بیماری خاص و نادری به نام "انسان مانکنی" تبدیل به یک مجسمه شده است. این بیماری به نوعی است که مفصل ها را از کار می اندازد و قدرت حرکت کردن را از هر بیماری میگیرد.

دختری که به دلیل بیماری مجسمه شده است

 

این بیماری بر اثر از بین رفتن آنزیم هایی خاص در بدن به وجود می آید که تشکیل شکر را در بدن افزایش می دهد. این شکر در اطراف عضلات جمع می شود و مانع از حرکت کردن آن ها می شود و تا جایی پیش می رود که کاملا بیمار بی حرکت بماند.

 

تیلا این روزها تنها می تواند برخی از اندام های خود را که هنوز محکم نشده اند تکان دهد اما همان عضلات نیز خیلی کم تکان می خورند. والدین او تنها با تکان دادن با زور مفصل ها او را زنده نگه داشته اند.

 

این بیماری درمانی نداشته است و افراد زیادی در دنیا به آن مبتلا نیستند. پزشکان می گویند این دختر حتما قبل از 14 سالگی جان خودش را از دست خواهد داد به طوری که در آن زمان هیچ چیز مانع از مرگش نمی شود.

دختری که به دلیل بیماری مجسمه شده است

 

منبع:yjc.ir