اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختری در زباله ها با گرانترین گردنبند دنیا


الماس "Incomparable” الماسی تخم مرغی شکل به وزن 81.4 گرم است. دختر فقیری اهل روستای مبوجی مایی در جمهوری دمکراتیک کنگو، داشت در بیرون منزل عمویش بازی می کرد که در میان خرده سنگ ها و زباله ها، این الماس را پیدا کرد.





صبح بخیر: الماس "Incomparable” الماسی تخم مرغی شکل به وزن 81.4 گرم است. دختر فقیری اهل روستای مبوجی مایی در جمهوری دمکراتیک کنگو، داشت در بیرون منزل عمویش بازی می کرد که در میان خرده سنگ ها و زباله ها، این الماس را پیدا کرد. این زباله ها قانوناً متعلق به معدن الماس MIBA در نزدیکی منزل عموی این دختر است.



به گزارش صبح بخیر به نقل از دیلی میل کارگران معدن فکر کرده بودند که این سنگ خیلی سنگین است و نمی تواند الماس باشد و ارزش اسکن کردن را ندارد و آن را دور انداخته بودند. ولی وقتی عموی این دختر سنگ را دید فهمید که ارزشمند است و آن را به قیمتی نامعلوم به تاجر الماس محل فروخت. تاجر مذکور نیز آن را به گروهی از خریداران لبنانی که در کینشاسا، کنیا، کار می کردند فروخت.



بعداً این الماس توسط جواهری De Beers و سر فیلیپ اوپنهایمر در آنتورپ خریداری شد و بعد از آن الماس به کمپانی Zale مستقر در دالاس فروخته شد. ارزش آن مرتباً افزایش می یافت تا وقتیکه به صورت جلا یافته در بخش تاریخ طبیعی موزه اسمیت سونیان واشینگتن به نمایش گذاشته شد.



در نهایت این سنگ تخم مرغی که توسط دختر فقیر آفریقایی در میان زباله ها و خاک و سنگ پیدا شده بود، تبدیل به سنگ اصلی گرانبهاترین گردنبند دنیا شد. این الماس زردرنگ بی نقص در گردنبندی با 90 الماس سفید دیگر به وزن 46 گرم کار شد و در کل این گردنبند در ازای 34 میلیون پوند از آن شما خواهد بود.



Mouawad جواهرساز لوکس این گردنبند را ساخته و در نمایشگاه جواهرات سنگاپور به نمایش گذاشته است. جلا دادن سنگ اصلی حدود 4 سال طول کشید تا به شکل کنونی درآید. سازنده آن می گوید این گردنبند باید بر گردن "یک ملکه یا زنی بسیار خاص" باشد.



فقط خریداران احتمالی جدی می توانند آن را امتحان کنند. این گردنبند با گروهی از گاردهای نگهبان و ناظرین لباس شخصی، دوربین ها و حسگرهای حرکتی محافظت می شود. جین نصر، مدیر عامل Mouawad  اعلام کرده است که دو خریدار جدی از آسیا پیدا شده اند. گینس اعلام کرده است که این گردنبند گرانبهاترین گردنبند در سال 2013 است.


ویدیو مرتبط :
گرانترین لباس عروس های دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرانترین الماس دنیا را چه کسی خرید؟



 

 

 

گرانترین الماس دنیا را چه کسی خرید؟

 

الماس صورتی توسط جواهر فروش لندنی با حضور کارشناسان الماس از امریکا ۴۶ میلیون دلار خریداریشد.


گرانترین الماس صورتی جهان به قیمت ۴۶ میلیون دلار توسط جواهرساز معروف در انگلیس خریداری شد.الماس ۲۴ قیراطی که تصور مرفت بین ۲۷ تا ۳۸ میلیون دلار بفروش رود توسط لورنس گراف در حراجی ساوث بی فروخته شد.

 

دیوید بنث مسوول ساوث بی که خود نیز در کار جواهرسازی است تایید کرد الماس صورتی را به قیمت ۴۶ میلیون دلار به جواهر سازی مستقر در لندن فروخته است.

 

به گفته کارشناسان نمونه الماس صورتی را در هیچ جای جهان نمی توان یافت و تنها نمونه مشابه آن ۶۰ سال قبل آنهم یکبار مورد خرید وفروش قرار گرفت و از آن تاریخ به بعد کسی چنین الماسی را با این وزن ندیده است.

 

چندین موسسه الماس شناسی از جمله الماس شناسی امریکا بر واقعی بودن این الماس تاییدیه صادر کرده اند. تا پیش از این رکورد گرانترین الماس دنیا متعلق به الماس آبی رنگ ۳۵ قیراطی بود که در سال ۱۹۷۸به قیمت ۲۴ میلیون دلار معامله شد. الماسهای رنگی بویژه صورتی و آبی و سبز بسیار نایاب و گران قیمت هستند.

 

هنوز معلوم نیست این جواهر فروشی الماس را برای چه کسی خریده و شایعات زیادی در این باره منتشر شده است. (معمولا افراد معروفی که نمی خواهند نامشان رسانه ای شود به جواهر فروشان دستور خرید را می دهند) برخی زن دیوید بکهام و برخی مدونا را سفارش دهنده این الماس می دانند که نخواسته اند با خرید مستقیم آن داستان را رسانه ای سازند.

 

برخی نیز خریداران متمول عرب را پشت داستان می دانند و باید منتظر ماند تا شایعات به حقیقت بپیوندد./خبر آنلاین