اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختررها شده در بوستان



 

دختربچه سرراهی كه در خیابان‌های جنوب تهران سرگردان بود به اداره بهزیستی سپرده شد.

 

چند روز قبل مأموران كلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد از رها شدن دختربچه‌ای در فضای سبز فلكه اول دولت‌آباد باخبر شده و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این‌باره پرداختند.


یكی از كسبه محل به مأموران گفت: ساعتی قبل هنگامی كه مقابل آرایشگاهم ایستاده بودم یك زن تقریباً ۵۰ ساله را با دو ختر ۱۷ و ۱۰ ساله دیدم.

 

آنها چند دقیقه بعد این دختربچه را با یك ساك سفید و صورتی همین جا رها كردند. من و چند تن از همسایه‌ها كه شاهد این صحنه تلخ بودیم به تصور این‌كه آنها بزودی باز خواهند گشت منتظر نشستیم.

 

اما به دلیل بی‌تابی‌های شدید دختربچه و گریه‌های ممتدش موضوع را با پلیس در میان گذاشتیم.

 

بدین ترتیب مأموران وقتی متوجه شدند از والدینش خبری نیست او را با دستور «دانشور» - بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرستان ری - به یكی از مراكز بهزیستی سپردند. بعد هم با دستور قضایی تحقیقات پلیسی برای یافتن والدین دختر كوچولو آغاز شد.

 

بازپرس پرونده ضمن اعلام این خبر گفت: طبق گزارش مأموران پلیس این كودك كه موهای مشكی، پیراهن نارنجی و جوراب شلواری سفید به تن داشت با یك ساك سفید و صورتی كه حاوی چند تكه لباس بچگانه بود رها شده است.

 

بنابراین چنانچه فرد یا افرادی قادر به شناسایی خانواده‌اش هستند می‌توانند به دادسرای شهرستان ری مراجعه نمایند یا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.... / روزنامه ایران

 

 



ویدیو مرتبط :
کلیپ تصویری احداث بزرگترین بوستان خاورمیانه(بوستان ولایت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲ هکتار از بوستان جنگلی سرخه حصار سوخت



 

۲ هکتار از بوستان جنگلی سرخه حصار سوخت

 

شعله های سرکشی که بخشی از بوستان جنگلی «سرخه حصار» را در برگرفته بود با تلاش نفسگیر آتش نشانان پایتخت مهار شد.



ساعت ۲۰:۰۲ دوشنبه تلفن مرکز فوریت های ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت به صدا درآمد و از طریق سامانه ۱۲۵ خبر رسید بخشی از بوستان جنگلی «سرخه حصار» آتش گرفته است.


همان موقع گروه های عملیاتی ایستگاه ۱۹ با خودروهای مجهز رهسپار نقطه مورد نظر شدند و با استفاده از لوله های آبدهی از چند جهت به مهار آتش پرداختند.



شماری از آتش‌نشانان نیز به خاطر وسعت بوستان و پراکنده بودن دامنه شعله‌ها مجبور شدند از آتش کوب بهره بگیرند.



عملیات مهار و لکه گیری در دو هکتار از بوستان جنگلی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شد و در جریان آتش‌سوزی که هنوز علت اصلی بروز آن مشخص نیست خوشبختانه به جان هیچکس آسیب نرسید.



کارشناسان آتش نشانی می گویند : در فصل های گرم سال به دلیل خشک بودن علفها ، درصد بروز آتش‌سوزی در باغها و بوستانها افزایش می‌یابد و جا دارد مسئولان مربوط نسبت به پیشگیری از این گونه رخدادها چاره اندیشی کنند.



کلانشهر تهران طی شبانه روز اخیر شاهد ۲۳ فقره آتش‌سوزی و ۴۸ رخداد ناگوار دیگر بود که هفت زخمی برجاگذاشت اما هیچکس کشته نشد.



در همین مدت ۸۹۸ آتش‌نشان با استفاده از ۲۹۵ دستگاه خودروی ایمنی ۶۵ ساعت عملیات کمکی و مهاری انجام و ۲۵ شهروند گرفتار را نجات دادند که جای خسته نباشید دارد..../ خبرگزاری ایسکانیوز