اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختران پادشاه عربستان پدرشان را رسوا کردند



اخبار,اخبار بین الملل ,پادشاه عربستان

 

اخبار بین الملل - دختران پادشاه عربستان پدرشان را رسوا کردند

چهار دختر عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی که در حصر خانگی هستند، با ارسال پیامی تصویری، به روایت درد و رنج خود پرداختند.

به گزارش فارس به نقل از العالم، چهار دختر "زندانی" عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان با ارسال پیامی تصویری، به روایت درد و رنج خود پرداختند.

این چهار دختر شاه سعودی به نام های سحر، مَها، هلا و جواهر از 10 سال پیش در حصر خانگی هستند و پیام تصویری خود را با استفاده از برنامه اسکایپ از طریق یک شبکه تلویزیونی انگلیسی ارسال کردند.

پایگاه خبری منامه پست با اعلام این خبر افزود: چهار دختر شاه سعودی در ورودی را که از بیرون بسته بود، به تصویر کشیدند و گفت که وضعیت ناگواری دارند و از چندین سال پیش، کسی را ندیده اند.

این در حالی است که "عنود الفائز" همسر سابق شاه سعودی از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود که در سفر اخیر خود به ریاض، برای آزادی چهار دخترش وارد عمل شود.

همسر سابق شاه سعودی تاکید کرده بود که عبدالله بن عبدالعزیز از نزدیک به 10 سال پیش تا کنون، این چهار دختر را با محرومیت از دریافت شناسنامه، در حصر خانگی همراه قرار داده است و آنها در روز فقط یک وعده غذایی می خورند.

عنود الفائز تابعیت اردنی دارد و پس از متارکه در سال 2003 میلادی به عنوان پناهنده سیاسی در لندن زندگی می‌کند.

وی گفت: چهار فرزندش به اجبار در حصر خانگی هستند و نیاز به کمک و آزادی فوری دارند و اوباما باید از این فرصت استفاده کرده و به موارد نقض شدید حقوق دخترانم توجه کند.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دختران پادشاه عربستان پدرشان را رسوا کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواسته دختران پادشاه عربستان از سازمان ملل



خبار ,اخبار بین الملل ,نامه دختران پادشاه عربستان به سازمان ملل

 

اخبار بین الملل - خواسته دختران پادشاه عربستان از سازمان ملل

نگرانی اصلی آن ها در نامه شان، وخامت حال شاهزاده هاله بود که با مشکلات روانی روبرو است.

شاهزاده‌های عربستانی که به مدت 13 سال در قصر پادشاهی زندانی هستند از سازمان ملل درخواست کمک کردند.

چهار دختر پادشاه عربستان که در سنین 30 تا 40 سالگی به سر می برند، در نامه ای به سازمان ملل گفتند که علی رغم خواستشان در قصر محبوس شده اند.

مادر این دختران نیز که سال ها از جدایی اش از ملک عبدالله، پادشاه عربستان می گذرد، در نامه ای خواستار کمک به دخترهایش شد. سحر 42 ساله و جواهر 38 ساله، دو شاهزاده عربستانی در نامه خود نوشته اند که جدا از مها و هاله، دو خواهر دیگرشان در قصر محبوس هستند.

نگرانی اصلی آن ها در نامه شان، وخامت حال شاهزاده هاله بود که با مشکلات روانی روبرو است.

بر اساس قوانین عربستان پدر می تواند دخترهایش را در خانه نگه دارد و هرگاه زنی می خواهد از خانه خارج شود باید یک مراقب همچون پدر، برادر یا همسر همراه داشته باشد. این شاهزاده ها در نامه خود نوشتند که محافظ آن ها برادر ناتنی شان است.

به گفته این شاهزاده آن ها به دلیل اعتراض به پدرشان به خاطر فقر در عربستان، از زندگی مجلل محروم و محبوس شدند...اکنون باید دید که آیا سازمان ملل به این موضوع رسیدگی خواهد کرد یا خیر.
اخبار بین الملل - تابناک