اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختران خانه های مجردی خواستگار ندارند؟!


احتمالا شما هم با دخترانی مواجه شده اید که بدلیل کار و یا تحصیل در خانه‌های مجردی سکنی می‌گزینند. این مساله در میان دانشجویان دختری که از شهرستان‌های کوچک برای تحصیل به شهرهای بزرگ می‌آیند بیشتر دیده می‌شود.

احتمالا شما هم با دخترانی مواجه شده اید که بدلیل کار و یا تحصیل در خانه‌های مجردی سکنی می‌گزینند. این مساله در میان دانشجویان دختری که از شهرستان‌های کوچک برای تحصیل به شهرهای بزرگ می‌آیند بیشتر دیده می‌شود.

اما موضوع دختران مجردی که در شهرها به تنهایی و در خانه‌های مستقل زندگی می‌کنند یکی از مواردی است که کارشناسان و صاحبنظران زیادی به آن پرداخته‌اند و به بیان محسنات و معایب این موضوع اشاره کرده‌اند.

در حال حاضر 30 درصد از جوانان ساکن 6 کلانشهر کشور شامل تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز به زندگی مجردی روی آورده‌اند. این آمار در حالی اعلام می‌شود که برخی معتقدند که نباید اذهان عمومی را درباره این موضوع آشفته کرد.

«سحر» 25 ساله است و بصورت مجردی در تهران زندگی می‌کند؛ وی به برنا می‌گوید: برای تحصیل به تهران آمدم و بعد از پایان تحصیل کار پیدا کردم و ماندگار شدم . اولش خیلی سخت بود و پدر و مادرم مخالفت می‌کردند اما بالاخره راضی شدند الان هم همراه یکی از دوستانم خانه گرفته‌ایم. هر چند نگاه مردم را نمی‌پسندم اما از زندگی‌ام راضی‌ام.

خانه‌ها کوچک شده‌اند

روی آوردن جوانان به زندگی مجردی با آسیب‌های جدی همراه است. انتخاب دلبخواه زندگی مجردی از سوی گروهی از جوانان ناشی از افزایش حس استقلال طلبی میان آنان است. این همان باوری است که در کشورهای صنعتی از یکی دو سده پیش آن را پذیرفته‌اند و حتی آن را تشویق می‌کنند.

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با برنا می‌گوید: واقعا مردم ما بینش و آگاهی‌شان بالا رفته است و فرقی نمی‌کند دختران مانند پسرها در خانه‌های مجردی زندگی کنند. برخی خانواده‌ها قبول کرده‌اند که وقتی دختر به سنی می‌رسد اگر می‌خواهد مستقل شود به او کمک کنند تا مستقل شود.

وی افزود: یکی از دلایل خروج دختران از خانه و گرایش آنها به خانه‌های مجردی این است که در حال حاضر خانه‌ها از 5-6 اتاق به آپارتمان 90 – 50 متری تبدیل شده است و در ده سال آینده یک فرزند 15 ساله هم نمی‌تواند در کنار خانواده خودش زندگی کند و مانند کشورهای خارجی ناخودآگاه در 15-16 سالگی جوان‌ها به سمت مستقل زندگی کردن گرایش پیدا می‌کنند.

فرهنگ ما زندگی مجردی را هنوز باور ندارد

این گرایش به زندگی مجردی در حالی است که هنوز برای خانواده ایرانی قابل قبول نیست که به خواستگاری دختری برود که در خانه مجری زندگی می‌کند و همچنین دخترها وقتی متوجه می‌شوند پسرها مجردی زندگی می‌کنند به پاکی آنها شک می‌کنند و پس می‌زنند.

اقلیما معتقد است: استقلالی که افراد در مستقل زندگی کردن به دست می‌آورند حسن زندگی مجردی است و چون نیازهایی دارند در هنگام ازدواج مشکلی نخواهند داشت در حالی که قدیم‌ترها وقتی افراد ازدواج می‌کردند مستقل نبودند.

باوجود این که این انتقاد وجود دارد که با رواج این شیوه زندگی آمار ازدواج نیز کاهش پیدا خواهد کرد و حدود 70 درصد دخترانی که زندگی مجردی دارند هرگز ازدواج نخواهند کرد، اما از سوی دیگر آمار طلاق نیز کاهش پیدا خواهد کرد که این خود نکته مثبتی است.

وی تاکید می‌کند: البته این دخترها بدلیل اینکه به یکباره تغییر فرهنگ داده‌ایم ممکن است آسیب ببینند.

منبع: برنا



ویدیو مرتبط :
خانه مجردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تازه از اقدامات مجرمانه فیلم ساز قلابی / سوء استفاده از دختران در خانه مجردی



جزئیات تازه از اقدامات مجرمانه فیلم ساز قلابی / سوء استفاده از دختران در خانه مجردی

جزئیات تازه ای از اقدامات مرد تبهکار که به بهانه تست بازیگری دختران خردسال را مورد آزار و اذیت قرار می داد در جریان تحقیقات پلیسی- قضایی فاش شد.

حوادث - به گزارش  مهر ، رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت خانواده دختر بچه خردسالی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.

بررسی شکایت والدین دختر خردسال نشان داد، مرد تبهکار با معرفی خود به عنوان مدیر یک پروژه سینمایی والدین این دختر را فریب داده و به بهانه تست بازیگری دختر شش ساله را همراه خود برده و او را مورد سوء استفاده قرار داده است.

 

در ادامه ماموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و همزمان با تجسس های پلیس، خانواده چهار دختر بچه دیگر نیز با مراجعه به پلیس شکایتهای مشابهی را مطرح کردند.

 

بررسی پرونده ها نشان داد مرد تبهکار پس از جلب اعتماد والدین این کودکان آنها را راضی می کرد تا اجازه دهند دختران خردسالشان در پروژه سینمایی او بازی کنند، بعد هم به بهانه تست بازیگری طعمه های خود را به خارج از شهر مشهد برده و مورد سوءاستفاده قرار می داد.

 

به گفته فرمانده انتظامی مشهد ، با مشخص شدن زوایای مجرمانه اقدامات مرد تبهکار، ماموران شامگاه نهم تیر متهم 55 ساله را زمانیکه آخرین طعمه خود را نزد خانواده اش باز می گرداند، شناسایی و دستگیر کردند.

 

با دستگیری متهم تحقیقات از او آغاز شد و ماموران دریافتند متهم هیچ فعالیتی در عرصه سینما نداشته و به عنوان کارگر در یک شرکت در مشهد مشغول به کار بوده است. او همچنین خانه ای مجردی در حاشیه شهر اجاره کرده بود که قربانیان خود را به آنجا می کشاند و مورد سوء استفاده قرار می داد.

 

در بازرسی از مخفیگاه یک دوربین فیلمبرداری کشف شده است که برای بررسی تخصصی در اختیار کارشناسان پلیس قرار گرفته است.

بازپرس دادسرای مشهد برای متهم قرار بازداشت صادر کرده و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد./مهر