اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دختران بیش‌ فعال بیشتر چاق می شوند


پژوهشگران عنوان می کنند دختران مبتلا به بیش‌فعالی بیشتر مستعد چاقی هستند.

خبرگزاری مهر: پژوهشگران عنوان می کنند دختران مبتلا به بیش‌فعالی بیشتر مستعد چاقی هستند.

محققان کلینیک مایو ایالت مینه سوتا در مطالعه بر روی ۱۰۰۰ نفر دریافتند دختران مبتلا به اختلال بیش فعالی دو برابر بیشتر از دختران هم‌سن و سال خود فاقد این بیماری، در معرض چاقی در دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی قرار دارند.

به گفته محققان، این چاقی ارتباطی با داروهای مورد مصرف آنها نظیر ریتالین و آدرال ندارد.

دکتر سیما کومار، محقق این پژوهش، در این باره می گوید: «مجموعه مکانیسم هایی زیربنای بروز چاقی و اختلال بیش فعالی هستند.»

به گفته کومار، ناهنجاری های موجود در مغز که منجر به بروز اختلال بیش فعالی می شود موجب اختلال در خورد و خوراک هم می شود. وی توضیح می دهد: «دختران مبتلا به اختلال بیش فعالی قادر به کنترل خوردنشان نیستند و ممکن است بیش از اندازه بخورند. از اینرو بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.»

همچنین این محققان عنوان می کنند مشکلات خواب دست به دست اختلال بیش فعالی ممکن است در اضافه وزن نقش داشته باشند.

کومار همچنین عنوان می کند که این ارتباط بین چاقی و اختلال بیش فعالی بین مردان یافت نشد چراکه پسران دارای چنین شرایطی غالبا دارای اختلال در خوردن نیستند. پسران بیش فعال بیشتر از حد فعال بوده و کالری بیشتری می سوزانند.


ویدیو مرتبط :
مرد چاق - تماشای این فیلم به افراد چاق توصیه نمیشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیت وینسلت: به من توصیه شده بود که فقط در نقش دختران چاق بازی کنم



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,کیت وینسلت

«کیت وینسلت»، یکی از کسانی که همواره از شاخص‌های تعریف شده زیبایی برای بازیگران زن هالیوود انتقاد می‌کند، گفت: روزی به من توصیه شده بود که اگر فقط در نقش دختران چاق بازی کنم، احتمالا موفق خواهم شد.»

به گزارش سینماخبر، در حالی‌که امروزه بسیاری از ارزش‌های تعریف‌ شده برای بازیگران زن در صنعت سینمای هالیوود مورد انتقاد‌ها فراوانی قرار گرفته است، «کیت وینسلت» از جمله بازیگران زنی است که بی‌اعتنا به تمام این فشارها همواره تلاش کرده تا همواره در عرصه بازیگری موفق ظاهر شود.

«وینسلت» که ساعتی پیش برای بازی در فیلم سینمایی «استیو جابز»، برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، (اسکار انگلستان)، شد، خطاب به دیگر همکاران زن خود و همچنین جوانانی که علاقه دارند وارد عرصه بازیگری شوند، گفت: زمانی که خیلی جوان بود، شاید 14 سال بیشتر نداشتم، مربی نمایشم به من توصیه کرد که اگر می‌خواهی در بازیگری موفق شوی احتمالا باید خودت را برای بازی در نقش دختران چاق آماده کنی.

وی افزود: در آن لحظه احساس کردم که نباید به زخم‌زبان‌ و انتقاد هیچ کس چه معلم، چه دوست و حتی یکی از والدین باشد، گوش دهم، بلکه باید با پشتکار مسیری که در پیش گرفته‌ام را ادامه دهم و در این راه بر ترس و عدم به اعتماد به نفسم غلبه کنم.

بنا بر این گزارش، شصت و هشتمین مراسم اعطاء جوایز اسکار، ساعتی پیش برگزار شد و «کیت وینسلت»، بازیگر برنده اسکار هالیوود، برای سومین بار توانست جایزه بفتا را از آن خود کند.

اخبار فرهنگی - فارس