اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داوری: یقین دارم به جام جهانی می‌رویم


دانیال داوری می‌گوید ایران در صورت شکست دادن قطر، شانس خود را برای صعود به جام جهانی بیشتر می‌کند. خبرآنلاین: دانیال داوری می‌گوید ایران در صورت شکست دادن قطر، شانس خود را برای صعود به جام جهانی بیشتر می‌کند.

حضور دانیال داوری در تیم ملی ایران همزمان شد با خداحافظی مهدی رحمتی. اوایل می‌گفتند رحمتی از حضور دانیال داوری در تیم ملی ترسیده و خودش تصمیم گرفته قبل از آمدن داوری، کناره‌گیری کند تا نیمکت نشین این دروازه‌بان نشود. اما بعدها مشخص شد این شایعه درست نبوده. داوری در بوندسلیگا 2 بازیکن اینتراخت برانشوایگ است. او همراه با تیمش به بوندسلیگای یک صعود کرده تا یکی از موفقیت‌های دوران فوتبالی‌اش را ثبت کند. داوری در بسیاری از مسابقات این فصل برانشوایگ دروازه‌بان اصلی تیمش بود و حضور در بوندسلیگای دو تجربه خوبی برای او به حساب می‌آید. او اولین حضورش در تیم ملی ایران را در اردوی بازی با کویت تجربه کرد. البته دانیال در مسابقه با کویت روی نیمکت تیم ملی نشست و فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد. او می‌گوید برای فیکس شدن در تیم ملی ایران تنها کاری که می‌تواند بکند این است که تمام تلاش‌اش را در تمرینات انجام دهد تا کار مربی را برای تصمیم‌گیری سخت کند. گفت‌وگوی مکتوب خبرآنلاین با دانیال داوری را می‌خوانید.

چگونه یک فوتبالیست حرفه‌ای شدی؟

من از پنج سالگی فوتبال بازی می‌کردم. 15 سالم که شد به باشگاه ماینس رفتم و در آنجا این فرصت را پیدا کردم که فوتبال را حرفه‌ای دنبال کنم.

آیا بازیکنان ایرانی شاغل در بوندس‌لیگا در سال‌های گذشته تاثیری روی تو گذاشتند؟ مثلاً اشکان دژاگه می‌گوید که علی دایی زمانی که در هرتا برلین بازی می‌کرده، روی او تاثیر گذاشته.

من همه بازیکنان ایرانی‌ای که در آلمان بازی می‌کردند را می‌شناختم و یادم هست که هر وقت یکی از آنها بازی خوبی انجام می‌داد یا گل می‌زد، من خیلی خوشحال می‌شدم.

فوتبال آلمان همواره دروازه‌بانان خوبی را پرورش داده است. تو چگونه در این محیط با چنان رقابت نزدیکی موفق شدی که به عنوان دروازه‌بان خودت را مطرح کنی و در سطح اول فوتبال حرفه‌ای این کشور بازی کنی؟

این واقعاً یک امتیاز است که در یک کشور با رقابتِ به این سنگینی و در یک لیگ به این قدرتمندی بازی کنی. همین باعث می‌شود که من با بلندپروازی بیشتری تلاش کنم تا بتوانم موفق شوم.

داوری: یقین دارم به جام جهانی می‌رویم

کدام دروازه‌بان‌ها الگوی تو هستند؟

الگوی من همیشه ینس لمان بوده است. سبک بازی او برای من الهام‌بخش بود.

آخرین باری که ایران آمدی کی بود؟

متاسفانه خیلی وقت است که از زمانی که آخرین بار به ایران آمدم گذشته است. برای همین خانواده‌ام در ایران خیلی خوشحال می‌شوند که مرا دوباره می‌بینند.

آیا اصلاً فکرش را می‌کردی که یک روزی برای تیم ملی ایران بازی کنی؟

نه، من فقط درباره‌اش رویاپردازی می‌کردم. این یک افتخار برزگ برای من است.

وقتی کارلوس کروش اخیراً به آلمان آمد و تو را دید، در چه موردی حرف زدید؟

آقای کروش آمد بازی ما را دید اما در مورد مساله‌ مشخصی صحبت نشد.

تا به حال به این فکر کرده‌ای که بازی در استادیوم پر از تماشاگر آزادی چگونه باید باشد؟ وقتی دژ‌اگه و رضا قوچان‌نژاد برای اولین بار در آزادی بازی کردند خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

من خیلی درباره‌اش شنیده‌ام که بازی در استادیوم آزادی چه طوری است. امیدوارم به زودی این فرصت را پیدا کنم که خودم آن را تجربه کنم.

بعد از اینکه مهدی رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرد، خیلی‌ها تو را به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی می‌دانند و نسبت به عملکرد تو امیدوار هستند. با این انتظارات کنار می‌آیی؟

امید چیز خوبی است. اما من فشاری را روی خودم به خاطر آن احساس نمی‌کنم. بیشتر از این بابت خوشحالم که بتوانم یک کشور بزرگ و بااهمیت را نمایندگی کنم.

بازی اولت با تیم ملی چطور بود؟

اولین بازی خیلی برایم جالب بود. حتی با اینکه فقط روی نیمکت نشسته بودم. وقتی می‌دیدم چقدر طرفدار ایران آنجا بودند و اسم مرا صدا می‌زدند، مو به تنم سیخ می‌شد.

خیلی‌ها انتظار داشتند تو را درون دروازه ببینند. دلیل اینکه روی نیمکت نشستی چه بود؟

دلیل‌اش را من نمی‌دانم. مربی در مورد ترکیب تیم تصمیم می‌گیرد و همه باید این را بپذیرند و در خدمت تیم باشند.

به طور کلی نظرت درباره بازی تیم چه بود؟

بازی جلوی کویت خیلی سخت بود. کیفیت زمین خوب نبود. با این حال ما موقعیت‌های بهتری داشتیم و باید به عنوان برنده زمین را ترک می‌کردیم.

داوری: یقین دارم به جام جهانی می‌رویم

برخورد بقیه بازیکنان با تو چطور بود؟

رفتار بازیکنان با من فوق‌العاده بود. من خیلی خوب در تیم پذیرفته شدم و دوستان جدیدی پیدا کردم.

فکر می‌کنی چه کار باید بکنی که در ترکیب اصلی قرار بگیری؟

من نمی‌توانم در این مورد قضاوت کنم. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که تمام تلاش‌ام را در تمرینات انجام دهم تا کار مربی را برای تصمیم‌گیری تا جای ممکن سخت کنم.

می‌دانی که چقدر کارمان برای صعود به جام جهانی سخت شده است. فکر می‌کنی می‌توانیم موفق شویم؟

در فوتبال همه چیز ممکن است. اگر بازی اول‌مان را مقابل قطر ببریم، شانس‌مان زیاد می‌شود. و من یقین دارم که ما موفق خواهیم شد.

سفر طولانی به دبی و کویت برایت خسته‌کننده نبود؟ فکر می‌کنی سفرهای این چنینی برای بازی‌های تیم ملی، تاثیری در عملکرد تو در باشگاه می‌گذارد؟

نه، برای من خسته‌کننده نبود. فدراسیون خیلی تلاش کرد که این سفر را تا جایی که امکان دارد برای من راحت کنند. خیلی هم برای این کار زحمت کشیدند.

می‌توانی تصور کنی که اگر پیشنهاد خوبی داشتی روزی در لیگ ایران بازی کنی؟

در فوتبال هیچ چیز معلوم نیست. شاید یک روزی در زندگی حرفه‌ای به ایران انتقال یابم. نمی‌توانم از حالا پیش‌بینی کنم.


ویدیو مرتبط :
اشتباهات داوری علیه ایتالیا در جام جهانی 2002

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش: اگر می‌خواهید برنامه را تغییر می‌دهیم اما به جام جهانی نمی‌رویم



با هم می‌خندیم و با هم گریه می‌کنیم

کی‌روش: اگر می‌خواهید برنامه را تغییر می‌دهیم اما به جام جهانی نمی‌رویم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بخواهید من برنامه تیم ملی را تغییر می‌دهم، اما با این کار دیگر به جام جهانی نمی‌رویم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 کارلوس ‌کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی تیم ملی فوتبال ایران که برای انجام دیدار برابر کره جنوبی انجام شد،گفت: برای صعود به جام جهانی راه و روشی داریم که آن را مشخص کردیم، این مسابقات یک ماراتن است و دوی سرعتی نیز هشت مبارزه در آن وجود دارد، چیزی که برای ما مهم و هدف نهایی است قرار گرفتن بین تیم‌های اول و دوم گروه است.

ما این کار را با جمع‌آوری امتیازها باید انجام دهیم، ارزش سه امتیاز بازی برابر لبنان مثل امتیاز برابر کره است و چیزی که مهم است این است که ما امتیازات را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: پس در درجه اول سختی این مسابقات برای تمامی تیم‌ها خواهد بود. برای شما مثالی می‌زنم در گروه ما یکی از بهترین تیم‌ها یا بگویم شاید بهترین تیم در رده آخر گروه قرار دارد و همین ثابت می‌کند مسابقات تا چه اندازه سخت است و برای افراد سخت‌کوش ساخته شده است.

یک مثال دیگر؛ تیم استرالیا را می‌توانم بزنم، مسئله دوم هم بازی ما برابر کره جنوبی است که خیلی مهم خواهد بود، چیزی که مهم‌تر از این بازی است این نکته است که ما با دیدار برابر کره کارمان به پایان نمی‌رسد و بعد از این مسابقه 12امتیاز در پیش خواهیم داشت.

برداشت من از این بازی این است که خیلی مهم است، مسلماً آن چیزی که در توان داریم به کار می‌گیریم تا سه امتیاز مهم این دیدار را به دست بیاوریم، باز هم تکرار می‌کنم این ماراتن به اینجا ختم نمی‌شود و بعد از بازی با کره هم کار ادامه دارد.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به خبرنگار فارس، در مورد اینکه ما خوب گل نمی‌زنیم، خیلی راحت گل می‌خوریم و اینکه مهدی رحمتی با وجود تلاش فراوان برای تیم ملی این روزها در خروج‌های خود اشتباه می‌کند گفت: فوتبال ورزشی است که با احساس انجام می‌شود، اشتباهات بستگی به نوع تفکر افراد دارد، سال قبل ویکتور والدز اشتباه بزرگی کرد و باعث شد بارسلونا مسابقه را از دست بدهد اما این دلیلی نیست که او را کنار بگذارند و می‌بینید که او الان بازی می‌کند. در تیم من همه با هم می‌بریم و همه با هم می‌بازیم. اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، باید با یکدیگر برطرف کنیم، با هم جشن می‌گیریم و با یکدیگر هم گریه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً در این سطح از بازی‌ها تمام تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند، مطمئناً به اهدافمان می رسیم، گل می‌زنیم و نتایج لازمه را می‌گیریم. از نتیجه بازی قبلی برابر لبنان به هیچ وجه راضی نیستم اما واقعاً این ناعادلانه است که برد برابر ازبکستان را نمی‌بینیم و به آن اهمیت لازم داده نمی‌شود و این برمیگردد به اینکه برداشت درستی از مسابقات بین‌المللی نداریم، پس من دلیلی نمی‌بینم بخواهم هول شوم و با عجله تغییراتی را انجام دهم، چون تیمم نشان داده فوتبال خوبی را انجام می‌دهد.

کارلوس کی‌روش در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه قبل از بازی با لبنان لیگ را به مدت زیادی تعطیل کردیم اما نتوانست نتیجه بگیریم و بار دیگر برای دیدار برابر کره لیگ را به مدت زیادی تعطیل کردیم که این مسئله باعث انتقاد مربیان لیگ برتری شده است، عنوان کرد: اول توقع من از رسانه‌ها این است که برداشت و آنالیز جدید انجام دهد و این صحت ندارد که ما لیگ را 20روز تعطیل کردیم، ثانیاً وقتی پارسال من به ایران آمدم اولویت اول فدراسیون فوتبال صعود به جام جهانی بود و برنامه‌ای دقیق و تعیین شده به آنها ارائه کردند. در مورد آن برنامه بحث شد و با آن موافقت صورت گرفت.

این برنامه‌ای که تعیین شده و اولویت اول ما است، اگر می‌خواهید برنامه را تغییر می‌دهیم و به جام جهانی نمی‌رویم اینجا تصمیم قطعی که گرفته شد صعود به جام جهانی بود./فارس