اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانش‌ آموزان اول تا پنجم دبستان تعطیل شدند


مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان اول تا پنجم دبستانی از ۳۱ اردیبهشت‌ تعطیل شدند.

خبرگزاری فارس: مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان اول تا پنجم دبستانی از ۳۱ اردیبهشت‌ تعطیل شدند.

مسعود ثقفی، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «دانش‌آموزان ابتدایی از چه زمانی تعطیل می‌شوند و به تعطیلات تابستانی خواهند رفت؟» اظهارداشت: دانش‌آموزان اول تا پنجم دبستان از دیروز ۳۱ اردیبهشت‌ تعطیل شدند.

ثقفی افزود: دانش‌آموزان پایه ششم دبستان باید تا ۱۲ خرداد در مدرسه حضور داشته باشند.

امتحانات دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از ۲۷ اردیبهشت‌ آغاز شده است. تاریخ پایان امتحانات ۲۲ خرداد و پیش از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
آموزش لیوان چینی 6 تایی توسط دانش آموزان پنجم دبستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانش‌ آموزان یهودی شنبه ها تعطیل شدند


دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از تعطیلی روزهای شنبه برای دانش‌آموزان یهودی مدارس کشور خبر داد.

خبرگزاری آنا: دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از تعطیلی روزهای شنبه برای دانش‌آموزان یهودی مدارس کشور خبر داد.

علی یونسی در نشست نقد سیاست‌های دولت تدبیر و امید که روز گذشته به همت انجمن جامعه‌شناسان ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی، گفت: با اعلام درخواست جامعه کلیمی ایران برای تعطیلی و معاف شدن دانش‌آموزان یهودی برای رفتن به مدرسه در روزهای شنبه، دولت با این درخواست به صورت فوری موافقت کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین از جلسات هفتگی خود با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور و از جمله ارامنه خبر داد و گفت: مسائل اقلیت‌های قومی و دینی برای دولت مهم است که باید به آن توجه ویژه شود و دولت تدبیر و امید قصد دارد چالش‌های این حوزه را به حداقل برساند.

در همین راستا، سیامک مره صدق نماینده جامعه کلیمی ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا با تاکید بر اینکه یک سال است دانش آموزان یهودی روزهای شنبه به مدرسه نمی‌روند گفت: ما به عنوان گروهی از تنوع اقلیت ایرانی درخواست داشتیم که دانش آموزان در روزهای شنبه به مدرسه نروند چون بنا به دیدگاه شریعت دین یهود، کار کردن در روزهای شنبه ممنوع است و توصیه شده جز در موارد ضروری کاری انجام نشود.

وی تاکید کرد: از طرف جامعه کلیمی ایران درخواستی داشتیم و خوشبختانه مشکل حل شده است و حدود یکسال است که دانش آموزان روزهای شنبه در مدارس حاضر نمی‌شوند، بنابراین دانش آموزان یهودی در ایران روزهای جمعه به خاطر تعطیلی رسمی و اعلامی در قانون اساسی و روزهای شنبه‌ هم به درخواست ما تعطیل هستند.

به گفته مره صدق، جامعه کلیمیان بخش جدایی‌ناپذیر جامعه ایران هستند و مشکلات آنها درست شبیه به مشکلات بقیه مردم ایران است و جز مسائل اقتصادی و اشتغال که بقیه مردم ایران با آن مواجه‌اند مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم طبق فرمایش مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بتوانیم بر مشکلات اقتصادی کشور غلبه کنیم. با این حال ضمن تشکر از لطف مقام معظم رهبری که همیشه توجه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی ایران دارند، امیدواریم دولت اعتدال هم بتواند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قدم‌های مهمی برای استقلال و اعتلای وضعیت اقتصادی کشور بردارد.

شبات (در عبری שבת به معنی شنبه) در دین یهودیت به روز تعطیل هفتگی (شنبه) می‌گویند که به صورت سمبلیک به معنای هفتمین روز آفرینش است. سنت استراحت شبات، ریشه در تورات دارد. تورات می‌گوید خداوند، جهان را در شش روز آفرید و در روز هفتم دست نگه داشت. بسیاری از یهودیان در این روز برای نیایش به کنست یا معبدهای خود می‌روند.

سابقه حضور یهودیان در ایران به حدود 2700 سال پیش باز می‏‌گردد و بسیاری از اماکن مقدس و تاریخی آنها در این کشور قرار دارند که آرامگاه انبیای بنی ‏اسرائیل مانند حضرت دانیال نبی در شوش، استر و مردخای در همدان و حضرت حبقوق نبی در تویسرکان از این جمله‌اند.

همچنین آرامگاه‏‌های چندین تن از علمای برجسته یهودی – هاراو اورشرگاء در یزد و حاخام ملا مشه هلوی (Moshe-Ha-Lavi) » در کاشان - در ایران قرار داشته و مورد احترام مسلمانان نیز هستند.