اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانش‌آموزان بدون‌ کتاب پیامک بزنند



اخبار,اخبار اجتماعی,پیامک

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره آن دسته از دانش‌آموزان دوره ابتدایی که به هر دلیلی هنوز کتاب‌های درسی خود را که اینترنتی ثبت نام ولی هنوز دریافت نکرده‌اند، گفت: این دانش‌آموزان مشخصات و کدملی خود را به شماره 09123804414 پیامک کنند.

مسعود ثقفی افزود: بیش از 460 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی شهر تهران یک هفته پیش از آغاز سال تحصیلی از طریق ثبت‌نام اینترنتی و پرداخت بها، کتاب‌های درسی خود را تحویل گرفته‌اند.

ثقفی ادامه داد: اما اگر دانش‌آموزی به هر دلیل از جمله تأخیر در ثبت‌نام،‌ جابه‌جایی محل سکونت و عدم ثبت‌نام الکترونیکی تاکنون موفق به دریافت کتاب‌های درسی خود نشده‌اند مشخصات و کدملی خود به شماره 09123804414 پیامک کنند تا ظرف مدت 24 ساعت کتاب‌های درسی را دریافت کنند.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
مراسم توزیع کتاب بین دانش آموزان در هفته کتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر کوله‌پشتی دانش آموزان با فناوری/ خودکار جادویی و کتاب تبلتی



تغییر کوله‌پشتی دانش آموزان با فناوری/ خودکار جادویی و کتاب تبلتی
امروز دنیا در سایه نوآوریهای فناورانه بسیار رقابتی و متنوع شده است و این روند همچنان ادامه می یابد. فناوریهای امروز به پیشرفت تمام بخشها از جمله بخش آموزش سرایت کرده و می تواند از طرق مختلفی به دانش آموزان برای تبادل دیدگاه ها و اطلاعات در جریان یادگیری کمک کند.
کلاسهای درسی امروز با انفجار تبلتها، تلفنهای هوشمند و سایر ابزارهای فناورانه پیشرفته تر شده اند. فناوریهایی که پیشتر به عنون یک مانع در نهادهای آموزشی تلقی می شد، اکنون به ابزارهای واقعی یادگیری تبدیل شده اند. از این رو نگاهی به فناوریهای ضروری برای دانشجویان و دانش آموزان می تواند به درک نحوه ورود فناوری به عرصه آموزشی کمک کند.
کتابهای درسی تبلتی

کتابهای درسی تبلتی,تلفنهای هوشمند,تبلت

کتابهای درسی تبلتی می تواند وزن کوله پشتی دانش آموزان را تا حد زیادی کاهش دهد، از سوی دیگر امروزه شاهد حضور تبلتهایی با صفحه نمایش دوگانه از شرکتهای تولید کننده کتابهای الکترونیکی هستیم. سایر تبلتها چون آی پد و دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید نیز می توانند در این مقوله قرار گرفته و به یادگیری کمک کنند. دانش آموزان با این دستگاه ها بالهای تازه ای می یابند و مجهز به ابزارهای  تازه آموزشی می شوند.
یادداشت برداری

کتابهای درسی تبلتی,تلفنهای هوشمند,تبلت

با استفاده از این ابزار که از آن با عنوان لایو اسکرایب اکو اسمارت پن (Livescribe Echo Smartpen) یاد می شود، دانشجویان خود را با یک فناوری کاملا به روز مجهز می کنند. این ابزار در اصل یک قلم الکترونیکی است که می تواند به یادداشتهای شما این امکان را بدهد که خودشان به جای خودشان صحبت کنند.

این ابزار با چندین ساعت حافظه صوتی و یک رابط میکرو یو اس بی همراه است که با کاغذ رایانه ای آن سازگار است و به کاربر در ضبط یادداشتهای دست نویسش کمک می کند. این ابزار دارای 2 مدل است که دست نویس را برای انتخاب به رایانه یا تلفن هوشمند تشخیص داده و حتی می توان از آن برای انتقال دستنویس ها به شبکه های اجتماعی یا صندوق نامه های دریافتی یک پست الکترونیک نیز استفاده کرد. قلم هوشمند این ابزار می تواند صدا ضبط کرده و آن را برای شما پخش کند.
فلش درایوهای پرحجم

کتابهای درسی تبلتی,تلفنهای هوشمند,تبلت

این ابزار به یک ضرورت برای هر دانش آموزی تبدیل شده است و به آنها این امکان را می دهد که حجم قابل توجهی از اطلاعات را هرکجا که بخواهند داخل جیب خود حمل کنند. درمیان فهرستهای متنوعی از این دستگاه یک نوع از آنها تحت عنوان ایمنی LOK-IT به کاربر این اطلاعات را می دهد که اطلاعات خود را رمز گذاری کند، قفل کردن سیستم در این یو اس بی ویژه نیازمند یک شماره پین است که باید هنگام دسترسی به اطلاعات وارد آن شود. صفحه کلید داخل این دستگاه نیز به وارد کردن شماره پین و باز کردن قفل محتوا کمک می کند.
کتابهای الکترونیک

کتابهای درسی تبلتی,تلفنهای هوشمند,تبلت

یکی دیگر از ابزارهای ضروری فنارانه در عرصه آموزش که آن را هم می توان نوعی ضرورت توصیف کرد کتابهای الکترونیک است. در حقیقت می توان این ابزار را سلاح مخفی تعداد بیشماری از دانشجویان دبیرستانی دانسد که جایگزین سایر برنامه های اجرایی و دستگاه ها شده اند. این کتابها به دانش آموزان کمک می کند که محتوای آموزشی متنوعی را برای بررسیهای آفلاین خود ذخیره کنند. این دستگاه ها دسترسی به موضوعات مختلفی را تسهیل کرده این موضوعات می تواند از محتوای مقالات پژوهشی تا زیست، علوم کامپیوتری، پزشکی و اقتصاد باشد و حتی سوالاتی را به عنوان آزمونهای کوچک انتهای هر بخش برای این موضوعات درنظر گرفته شده است.
تلفنهای هوشمند

کتابهای درسی تبلتی,تلفنهای هوشمند,تبلت

تلفنهای هوشمند موجود در بازار می توانند از ابزارهای فناوری مهمی باشند که همراه داشتن آن برای دانش آموزان حائز اهمیت است. این دستگاه ها نه تنها می تواند راه ارتباطی دانش آموز دوستان و آموزگاران خود باشد، بلکه دارای ابزارهای آکادمیک و برنامه های اجرایی است که می تواند به فرآیند یادگیری کمک کند. تلفنها از آی فن گرفته تا دستگاه های اندرویدی به جزء لاینفک زندگی امروز از جمله دانش آموزان تبدیل شده است.
امروزه محتوای کوله پشتی دانش آموزان متحول شده و یادگیری آنها نیز با کمک ابزارهای فناوری مدرن تسهیل شده است. آنها برای همگام شدن با دنیایی که فناوریهای آن در هر لحظه رو به جلو می رود باید خود را با فناوریها سازگار کرده و فرآیند یادگیری خود را ساده و لذت بخش کنند..../mehrnews.com