اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه های اسکاتلند عناوین اعطاء شده به ترامپ را پس گرفتند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در پی سخنان 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، دانشگاه دولتی اسکاتلند وی را از سمت سفیر تجاری خلع و یک دانشگاه دیگر اسکاتلندی نیز درجه دکترای افتخاری او را باطل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت اسکاتلند اعلام کرد، سخنان ترامپ ثابت کرد که او دیگر برای ماندن در سمت سفیر تجاری برای اسکاتلند شایسته نیست و به این ترتیب، عنوان سفیر 'گلوبال اسکات' که در سال 2006 به او داده شد، از وی گرفته می شود.


دانشگاه آبردین نیز اعلام کرد، دکترای افتخاری که این دانشگاه در سال 2010 به ترامپ اعطاء کرده بود، باطل می شود.


ترامپ در سخنانی خواستار ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا تا به نتیجه رسیدن تحقیقات درباره حادثه تیراندازی در کالیفرنیا و کشته شدن 14 نفر شد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کف پارتی در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسای21 دانشگاه حکم گرفتند/نیلی احمد آبادی در دانشگاه تهران ماندنی شد



اخبار,اخبار دانشگاه , ریاست دانشگاه تهران

وزیر علوم، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور احکام جداگانه‌ای روسای 21 دانشگاه کشور را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در این احکام، دکتر محمود نیلی احمد آبادی را به ریاست دانشگاه تهران، دکتر محمد تقی احمدی را به ریاست دانشگاه تربیت مدرس، دکتر حسن ولی زاده را به ریاست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر فردین اخلاقیان طاب را به ریاست دانشگاه کردستان، دکتر محمد علی اکبری را به ریاست دانشگاه ایلام، دکتر شایان شا محمدی را به ریاست دانشگاه شهرکرد،دکتر محمود رضا رحیمی را به ریاست دانشگاه یاسوج ، دکتر مسعود نادریان جهرمی را به ریاست دانشگاه جهرم  دکتر محمد میرزایی بادیزی را به ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان، دکتر عبدالمجید مصلح را به ریاست دانشگاه خلیج فارس و دکتر بهمن حیاتی را به ریاست دانشگاه ملایر منصوب کرد.

وزیر علوم همچنین، دکتر علیرضا بندانی را به ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر ناصر مهرشاد را به ریاست دانشگاه صنعتی بیرجند، دکتر علی اصغر بهشتی رابه ریاست دانشگاه مهندسی فناوریهای نوین قوچان، دکتر محمد حسین شفیعی میم را به ریاست دانشگاه بزرگمهر قائنات،دکتر علی رضا باقری ثالث را به ریاست دانشگاه حضرت معصومه (س)، دکتر محمود نیلی را به ریاست دانشگاه صنعتی همدان،دکتر فرامرز میرزایی را به ریاست دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی، دکتر عباس کلانتری را به ریاست دانشگاه آیت الله حائری میبد ، دکتر امین رضا نقره آبادی را به ریاست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه و دکتر فتح الله قدس را به ریاست دانشگاه خواهران سمنان (فرزانگان) منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، افراد مذکور پیش از این به عنوان سرپرست دانشگاه مشغول فعالیت بودند که پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی ، وزیر علوم احکام ریاست آنها را صادر کرد.

 

 اخبار  دانشگاه  - ایسنا