اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه علوم پزشکی ایران از علوم پزشکی تهران جدا شد



دانشگاه علوم پزشکی ایران,دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی ایران از علوم پزشکی تهران جدا شد

در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حسن روحانی، موضوع جدایی دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران به تصویب رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حسن روحانی، شامگاه سه شنبه (دیروز) برگزار شد.

در این نشست موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران با رأی قاطع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

دکتر روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه با تعیین دستور جدید که مورد استقبال اعضا قرار گرفت، خواستار ارزیابی فعالیت های گذشته شورا و در نظر گرفتن چالش های پیش رو از سوی اعضاء و بحث و تبادل نظر در این خصوص شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم توجه به نظرات اعضای این شورا به بیان ریشه های فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دولت تدبیر و امید برای مقوله فرهنگ در تمامی بخش‌ها اهمیت قائل بوده و معتقد است هیچ اقدامی بدون در نظر گرفتن مسائل و موضوعات فرهنگی امکان تحقق نخواهد داشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان فرصتی در جهت بهبود و ارتقاء سطح فرهنگ در کشور تلقی خواهد کرد، گفت: به طور حتم دولت یازدهم هرگز به دنبال استفاده ابزاری از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ضمن تبریک انتخاب دکتر روحانی از سوی مردم به عنوان رییس دولت یازدهم، در خصوص مسائل و موضوعات مختلف علمی و فرهنگی کشور و اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که باید در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و مسائل علمی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال شود، بحث و تبادل نظر کرده و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

اصلاح ساز و کار کارشناسی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتقاد نسبت به موضوع گزینش متمرکز در آزمون دکتری دانشگاهها و آثار آن، تجدید نظر نسبت به وظایف کنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتقاد از وارد کردن شورا به منازعات و مسائل سیاسی، لزوم جامعیت اعضا نسبت به حوزه‌های مختلف مطروحه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، اهمیت دادن به مسئله سبک زندگی اسلامی تا رسیدن به نتایج عملیاتی آن در کشور، الزام هر یک از اعضای شورا نسبت به اجرای مصوبات در حیطه کاری خود، توجه به حوزه‌های علمیه و نقش آنان در فرهنگ عمومی، توجه به موضوع مهندسی فرهنگی کشور به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اهم پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای شورای انقلاب فرهنگی به رئیس جمهور بود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
جشن علوم پایه پزشکی ورودی 91 دانشگاه علوم پزشکی تهران 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام آزمون پذیرش فلوشیپ در دانشگاه علوم پزشکی تهران از شنبه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آغاز ثبت‌نام آزمون پذیرش فلوشیپ در دانشگاه علوم پزشکی تهران از شنبه

ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 92 دانشگاه علوم پزشکی تهران از 12 اسفند آغاز می‌شود و تا 28 اسفند ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی tums.isna.ir نسبت به ثبت‌نام خود در آزمون پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 92 این دانشگاه قدام کنند.

تکمیل و اسکن تقاضانامه ثبت‌نام آزمون دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) پزشکی، تصویر حکم استادیاری متقاضیان عضو هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، اسکن تکمیل فرم شماره 2 جهت اعضای هیأت علمی کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اسکن تصویر دانشنامه تخصصی یا گواهی موفقیت در آزمون دانشنامه تخصصی و یا هرگونه مدرکی که مؤید دارا بودن دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز باشد و در نهایت تصویر برگ پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافی برای آقایان از جمله مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون است.

بنابراین گزارش: کلمه معافی به مفهوم معافیت دائم است و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسئولیت خود می­‌توانند در آزمون پذیرش شرکت نمایند. بدیهی است در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه این وزارتخانه هیچگونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد گرفت و همچنین داوطلبانی که در حال انجام خدمت قانونی شامل خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت هستند در صورت ارائه گواهی مبنی بر اینکه مدت سربازی آنان تا تاریخ 31 شهریور ماه 1392 به اتمام خواهد رسید مجاز به شرکت در آزمون پذیرش فلوشیپ خواهند بود./ایسنا