اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه شریف به رتبه 300 اعتراض کرد


دانشگاه شریف در پی اعلام تازه‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان كه توسط نظام رتبه‌بندی تایمز صورت گرفته و بر اساس آن، این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین رتبه‌های 300 تا 350 قرار گرفته است، با صدور بیانیه‌ای واكنش نشان داد.

 در بیانیه دانشگاه شریف تصریح شده است: در رتبه‌بندی اخیر موسسه بین‌المللی تایمز، دانشگاه صنعتی شریف به عنوان تنها دانشگاه ایرانی در گروه 500 دانشگاه برتر جهان در مرتبه‌ای بین 301 تا 350 قرار گرفته است.

رتبه‌بندی مذكور با توجه به مجموعه‌ای از شاخصها، شامل فعالیت های آموزشی (30درصد)، پژوهشی (30درصد)، ارجاعات به مقالات و نفوذ تحقیقاتی (30درصد)، چشم‌انداز بین المللی (7.5درصد)، و همچنین حجم درآمدهای ناشی از تحقیقات دانشگاه (2.5درصد) صورت گرفته است.

 بخش دیگری از این بیانیه می‌افزاید: داده‌های مربوط به عوامل ذكر شده با استفاده از روش های مختلف، شامل نظرسنجی (پرسش و اخذ پاسخ در مورد اعتبار آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها از بیش از 17000 نفر از متخصصان امور آموزش و پژوهش در زمینه های مختلف علمی و موقعیت های مختلف جغرافیایی)، استفاده از پایگاه های داده مربوط به مقالات و نتایج تحقیقات، و همچنین درخواست بخشی از اطلاعات از خود دانشگاه ها جمع آوری شده است.

دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه خود تاكید كرد: این دانشگاه بر این باور است كه جامع و مانع بودن شاخص‌های این رتبه‌بندی و وزن آنها در سنجش نهایی با الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در عرصه فعالیت‌های دانشگاهی فاصله دارد. به عنوان مثال، در این رتبه بندی وزن فعالیت‌های ارتباط با صنعت اندك است، در حالی كه این دانشگاه براساس سیاست‌های ابلاغی نظام یكی از مهم ترین رسالت‌های خود را رفع مشكلات صنعتی جامعه می‌داند. به علاوه، در این رتبه‌بندی اشاره ای به شاخصهای فرهنگی دانشگاه به عنوان یك كانون انسان‌ساز در جامعه نشده است.

دانشگاه صنعتی شریف اظهار امیدواری كرده است كه با تنظیم شاخص‌هایی متناسب با جامعه ایرانی – اسلامی، فضایی برای رقابت سالم بین دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی در جهت اعتلای هر چه بیشتر فراهم شود.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
پروفسور میرزاده:دانشگاه آزاد قزوین همانند دانشگاه شریف است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف موفق به كسب رتبه هفتم جهان شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویی ریاضی

تیم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف موفق به كسب رتبه هفتم جهان شد

تیم دانشجویی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف با كسب شش مدال، عنوان هفتم نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویی ریاضی را به خود اختصاص داد.

تیم دانشگاه صنعتی شریف كه با سرپرستی دكتر محمد غلام‌زاده محمودی به كشور بلغارستان اعزام شده بودند توانستند با كسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یك مدال برنز رتبه هفتم این مسابقات بین‌المللی را به خود اختصاص دهند.

محمد پدرام‌فر، محی‌الدین متوسل و مسعود امیرشفایی ابر مدال طلای این دوره از مسابقات، احمدرضا حاج سعیدی صادق و سهیل نعمتی حاجی مدال نقره و خشایار سرتیپی مدال برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد./ایسنا