اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه احمدی نژاد از کیش به تهران تغییر مکان داد/ احتمال پذیرش دانشجو از بهمن ماه



دانشگاه احمدی نژاد

دانشگاه احمدی نژاد از کیش به تهران تغییر مکان داد/ احتمال پذیرش دانشجو از بهمن ماه

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، گفت: در مقطعی از زمان به صورت شفاهی اعلام شد دانشگاه احمدی نژاد در کیش باشد اما بعد قرار شد در تهران تاسیس شود.

غلامعلی نادری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اقدامات احمدی نژاد به عنوان نماینده دانشگاه جامع بین المللی برای دریافت مجوزهای لازم به منظور راه اندازی این دانشگاه، اظهار داشت: مسئولان دانشگاه احمدی نژاد منتظر هستند تا موضوع این دانشگاه بار دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و اگر کلیات آن به تصویب این شورا رسید، درخواستی به وزارت علوم به منظور بازدید از فضای در نظر گرفته شده، باید ارسال شود.

وی یادآوری کرد: نماینده این دانشگاه اصولاً باید خود احمدی نژاد باشد.

وی با بیان اینکه هنوز از سوی مسئولان این دانشگاه هیچ فضای آموزشی پیشنهاد نشده است، ادامه داد: تاکنون هیچ اقدام تازه ای از سوی مسئولان این دانشگاه برای دریافت مجوزهای لازم صورت نگرفته است، هر چند شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مجوز زمان دار به این دانشگاه داده و اگر این مجوز بدون زمان باشد، باز هم دانشگاه مذکور باید طی یک سال مجوزهای قانونی را برای راه اندازی کلاسهای درس دریافت کند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم با اشاره به اینکه شاید این دانشگاه بتواند برای بهمن ماه سال جاری در تکمیل ظرفیت دانشجو بپذیرد، اضافه کرد: اگر مجوز شورا یک ساله باشد، پس از یک سال این دانشگاه نمی تواند اقدامی برای فعالیت انجام دهد.

نادری درباره مکان این دانشگاه، گفت: در مقطعی از زمان به صورت شفاهی اعلام شده بود که مکان این دانشگاه در کیش است اما بعد تغییر مکان داده و قرار شد در تهران تاسیس شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم فقط می تواند برای دانشگاههای غیردولتی مستقر در تهران و کرج مجوز صادر کند مگر اینکه در اساسنامه این دانشگاه قید شده باشد که امکان تاسیسش در سایر شهرها هم وجود دارد و شورای گسترش وزارت علوم هم باید در این زمینه اعمال نظر کند./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تغییر می‌كند



«حذف كنـكـور» باید با یك طرح جدید جایگزین شود

رییس كمسیون آموزش مجلس: شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تغییر می‌كند

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینكه نظام جامع سنجش و پذیرش دانشجو در كلیه مقاطع تحصیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، گفت: با تصویب این طرح نحوه ورود و پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها به سمت روشی عادلانه و كارآمد تغییر می‌كند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قانون حذف كنكور، تصریح كرد: اجرای این طرح نیازمند كار كارشناسی بیشتر است. البته قبل از اجرای این طرح باید همه مقاطع را به صورت جامع مورد بررسی و كار كارشناسی قرار دهیم.

وی با اشاره به بررسی مقاطع مختلف تحصیلی در موضوع حذف كنكور، گفت: به عنوان مثال برای مقطع كاردانی دیگر لزومی به برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجو نداریم. با این حال برای حذف كنكور در مقطع كارشناسی به نظر می‌رسد كه نیازمندیم در كنار سابقه تحصیلی برای بسیاری از رشته‌های پرمتقاضی مثل برخی مهندسی‌ها، پزشكی و یا حقوق، تدابیر خاصی برای پذیرش دانشجو بیاندیشیدیم.

وی تصریح كرد: در صورت اجرای قانون حذف كنكور برای پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها دچار مشكل می‌شویم. چرا كه تعداد داوطلبان با شرایط معدلی یكسان در بسیاری از این رشته‌ها چند برابر ظرفیت رشته محل مذكور می‌باشد. بنابراین لحاظ تنها سوابق تحصیلی برای پذیرش كافی نیست.

زاهدی با بیان اینكه باید به دنبال جایگزینی برای طرح حذف كنكور باشیم، گفت: باید راهكاری اندیشیده شود كه منجر به عدالت و تعامل بیشتر شود البته این طرح در قالب نظام سنجش و پذیرش دانشجو در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تهیه است.

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینكه هنوز به صورت رسمی پیشنهادی در رابطه با تغییر شیوه پذیرش دانشجو به مجلس ارایه نشده است، گفت: این طرح باید ابتدا به صورت لایحه به مجلس پیشنهاد شود.

وی ادامه داد: طرح تجمیع آزمون‌های سراسری نیز در قالب نظام سنجش و پذیرش دانشجو در حال پیگیری است.

زاهدی با بیان اینكه برای پذیرش داوطلبان به دانشگاه در كلیه مقاطع باید یك نگاه جامع داشته باشیم، اظهار كرد: این طرح كه در مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم در حال بررسی است، همه مقاطع تحصیلی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: همچنین برای پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دكترا نیز باید از برنامه‌ریزی استفاده شود تا بتوان عدالت را در پذیرش دانشجو لحاظ كرد.

وزیر علوم سابق خاطر نشان كرد: با تدوین نظام جامع سنجش و پذیرش دانشجو، قانون حذف كنكور مجلس شورای اسلامی نیز به نوعی در این نظام جامع قرار خواهد داشت./ایسنا