اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشگاه آزاد بی‌نام جاسبی قابل تحلیل نیست


حجت الاسلام سیدحسن خمینی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر و تشکر از خدمات 30 ساله عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید دانشگاه آزاد بدون نام جاسبی قابل تحلیل و بازیابی نیست و همت جاسبی موجب ایجاد چنین مجموعه ای شده است.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سیدحسن خمینی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر و تشکر از خدمات 30 ساله عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید دانشگاه آزاد بدون نام جاسبی قابل تحلیل و بازیابی نیست و همت جاسبی موجب ایجاد چنین مجموعه ای شده است.

وی با بیان اینکه هر مجموعه ای برای اینکه زنده بماند، باید آن را تحلیل کند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه نیست بلکه یک وزارت علوم است.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با انتقاد از رواج مدرک گرایی در کشور اظهار داشت: یکی از ضعف های ما مدرک‌گرایی است و همه با شتاب می خواهند به دکترا برسند و اگر نرسند انگار که معضلی در زندگیشان است.

به گفته این عضو هیات امنای دانشگاه مدرک گرایی فاجعه ای بر فضای علمی کشور شده است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری کرسی های آزاداندیشی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تذکر و دستور به برگزاری کرسی های آزاداندیشی دادند و خواستند این کرسی ها در دانشگاه ها برگزار شود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به برنامه های حمید میرزاده برای پیشبرد کیفیت در دانشگاه آزاد گفت: به نظرم برنامه های سرپرست دانشگاه آزاد برای این دانشگاه خوب است، وی معضل را شناخته و می داند که باید روی کیفیت تمرکز کنیم، اما اینکه باید چه کرد، در برنامه هایش ندیدم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه لازم است در این دانشگاه نشاط و شادابی علمی و سیاسی گسترش بیشتری یابد، ادامه داد: باید به افراد اجازه داد با شجاعت حرف هایشان را بزنند و بد نیست که فعالیت های سیاسی در این دانشگاه رواج داشته باشد. حتی مقرراتی باید وضع شود که کسی کم کاری نکند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه شجاعت را در هیات امنا و میرزاده می بینم درباره سرپرست جدید دانشگاه آزاد تاکید کرد: همتی که میرزاده دارد، هیچکس ندارد میرزاده به پرکاری معروف است البته کمی عصبانی است که البته باید در فضای دانشگاه و در رابطه با دوستان آن را کمی تعدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرهاد دانشجو گفت: من دانشجو را نمی شناختم حتی روز اول جلسه هیات امنا فرد دیگری را با وی اشتباه گرفتم و گفتم سلام آقای دانشجو. فرهاد دانشجو با آرامشی که در رفتارش داشت به مدیریت دانشگاه پرداخت و حتی گاهی می دیدم که مشکلات را دور می زند که درست هم بود.

وی همچنین با یادآوری شش نفر اولیه هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: هیچگاه نباید شش نفر نخست هیات موسس دانشگاه آزاد را از یاد برد.


ویدیو مرتبط :
تحلیل آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو مرکز تاسیسی توسط جاسبی در دانشگاه آزاد منحل شد



دانشگاه آزاد , مصوبه شورای دانشگاه آزاد

 

از دانشگاه آزاد خبر می رسد دو بخش این دانشگاه که در زمان جاسبی فعالیت می کردند با مصوبه شورای دانشگاه آزاد، منحل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در زمان ریاست عبدالله جاسبی بر دانشگاه آزاد اسلامی و به دلیل علاقه اش به ورزشهای رزمی، دفتر "شوتوکان" که ورزشی رزمی است در این دانشگاه به ریاست خود جاسبی تاسیس شد.

این دفتر تا پیش از منحل شدنش در زمان مدیریت جدید، فعالیتهای گسترده ای آغاز کرده بود اما به تازگی در جلسه شورای دانشگاه آزاد، مصوبه ای مبنی بر منحل شدن دفتر شوتوکان به علت پرهزینه بودن و تلف کردن وقت و نیروی انسانی، ابلاغ شد.

مکان دفتر فوق که در مرکز شهر بود هم اکنون تخلیه و یکی دیگر از ادارات دانشگاه آزاد به این مکان منتقل شده است.

در دیگر مصوبه شورای دانشگاه آزاد، دفتر " مطالعات مبارزه با تروریسم" نیز که از دیگر بخشهای راه اندازی شده در زمان جاسبی بود، منحل شد.

این شورا اعلام کرد که فعالیتهای دفتر ذکر شده ضمن نداشتن هیچ گونه نفعی برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دارای هزینه های کلان است که هیچ گونه بازخوردی هم در جامعه نداشت..../مهر