اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دانشجوی هكر ، دستگیر شد



 

دانشجوی هكر ، دستگیر شد

جوان دانشجویی كه با هك كردن حساب های مالی شركت ها ، پول سرقت می كرد در قزوین دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، هفته گذشته مدیرعامل یك شركت خصوصی با حضور در اداره مبارزه با جرایم رایانه ای آگاهی استان مركزی از سرقت ۲ میلیون تومان پول از حساب مالی شركتش خبر داد.

شاكی به پلیس گفت: هنگام بررسی حساب مالی شركت متوجه شدم مبلغ فوق به صورت غیرقانونی برداشت شده است. گمان می برم فردی سیستم مالی شركت را هك كرده است.

پول دزدی در حساب صراف

با تشكیل پرونده ای در این رابطه، ماموران تحقیقات خود را آغاز كردند و متوجه شدند پول به سرقت رفته از حساب مالی شاكی به حساب یك مرد صراف واریز شده است.

به این ترتیب مرد صراف به اداره پلیس احضار و بازجویی شد. مرد صراف به پلیس گفت: چند روز پیش مردی ناشناس با واریز اینترنتی ۲ میلیون تومان به سایت صرافی، دلار خرید.

با اطلاعات به دست آمده از مرد صراف تحقیقات برای یافتن سارق اینترنتی ادامه یافت تا این كه مشخص شد دلارهای خریداری شده از سوی فرد ناشناس ابتدا به حساب مالی فردی در انگلیس واریز و یك روز بعد نیز پول موجود در آن حساب بانكی، به حساب مالی فردی در ایران واریز شده است.

ردپای جوان دانشجو در سرقت

ماموران با اطمینان به این كه مرد سارق یك هكر است، به جستجو ادامه دادند تا این كه سرنخ هایی به دست آوردند كه نشان می داد آخرین دریافت كننده پول ها یك جوان دانشجوست كه در شهرستان قزوین تحصیل می كند.

ماموران با نیابت قضایی به شهر قزوین اعزام و با شناسایی محل سكونت متهم، ۲ روز پیش جوان دانشجو را دستگیر كردند كه وی ا عتراف كرد با هك كردن برخی از حساب ها و برداشت پول، آن را به حساب دوستانم در خارج از كشور منتقل می كردم...../تحلیل :آفتاب


ویدیو مرتبط :
هكر ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیر شدن دو دانشجوی عریان در دانشگاه! (عکس)



دستگیر شدن دو دانشجوی عریان در دانشگاه

به گزارش پارس ناز به نقل از پلیس دو دانشجوی کالج به جرم برهنه‌گی در ملاء عام و داشتن رابطه در ساختمان دادگستری فدرال دستگیر شدند.دانشجویان دانشگاه فلوریدا به نام های جرد داچ 21 ساله و مایا مانسئور 23 ساله از نرده ای 2 متری در حومه ی شهر جکسونویل بالا رفته و روی یک میز مخصوص گردشگران عریان شده اند.

به گزارش پلیس داچ قصد فرار داشت اما پلیس مانع وی شد.این اتفاق در هفته ی گذشته موقع برگزاری یک مسابقه داخلی فوتبال بین فلوریدا و جورجیا رخ داد. زمانیکه افراد تیم فوتبال گیتورهای فلوریدا از رقیبشان «بولداگ های جورجیا» شکست خورده بودند.چنین رفتارهای زننده ای از دانشجویان فلوریدایی که برای تعطیلات آخر هفته به شهر می آیند بسیار سر می زند./پارس ناز