اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دام مرد شیاد برای خانم دكتر



دام مرد شیاد برای خانم دكتر

مردی كه متهم است بعد از فریب خانم دكتر با اجیر كردن دو سارق اموال او را دزدیده، اتهام خودش را انكار كرد.

حوادث - به گزارش جوان، صبح ۱۲ اسفند ماه سال قبل زن جوانی سراسیمه به كلانتری ۱۴۸ انقلاب رفت و گفت كه لحظاتی پیش دو پسر موتور سوار كیف دستی‌اش را سرقت كردند. وی كه هنوز آثار ترس در چهره‌اش نمایان بود، گفت: من دندانپزشك هستم و مطبم در یكی از خیابان‌های اطراف میدان انقلاب است.

امروز صبح با ماشین سوناتا‌ام از خانه‌ام به مقصد مطب خارج شدم. لحظاتی پیش به مطب رسیدم و ماشینم را كنار خیابان پارك كردم. دو پسر جوان كه سوار بر یك دستگاه موتو‌سیكلت بودند، كنار خیابان ایستاده بودند. 

وقتی از ماشین پیاده شدم، ناگهان یكی از آنها به من حمله كرد و در یك چشم به هم زدن كیف دستی‌ام را قاپید. وقتی كیفم را از دستم كشید، زمین خوردم به طوری كه دستم آسیب دید. بعد با داد و بیداد از مردم كمك خواستم اما سارقان با موتو‌سیكلت از محل دور شدند. وی ادامه داد: داخل كیفم یك سرویس طلا به مبلغ ۱۰میلیون تومان، ۲۰۰ هزار تومان پول نقد، گوشی گران‌قیمتم، دو عدد كارت عابر بانك، كارت ماشین، مهر و كارت نظام پزشكی‌ام و مقداری لوازم دیگر بود.

با طرح این شكایت، پرونده به دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی در اختیار تیمی از مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

همزمان با ادامه تحقیقات، پزشك جوان دوباره به اداره پلیس رفت و از مرد جوانی به جرم كلاهبرداری شكایت كرد و گفت این كلاهبردار همان سارق كیفش است.

وی گفت: چند ماه پیش مرد جوانی به نام ارسلان برای ترمیم دندانش به مطبم آمد.

ارسلان بعد از این، چند بار دیگر به مطبم مراجعه و با چرب زبانی خودش را به من نزدیك كرد. در این مدت من از او خوشم آمد به طوری كه به او علاقه‌مند شدم و ارسلان هم به من ابراز علاقه كرد. وی با حرف و قول‌هایی كه داد، مرا خام كرد و قرار شد تا با یكدیگر ازدواج كنیم.

ارسلان ادعا می‌كرد كه ارتباط خوبی با ادارات دولتی دارد و حتی قرار شد برای ماشین من طرح ترافیك بگیرد.

مدتی از ارتباط ما گذشت تا اینكه قرار شد من و دو نفر از دوستان پزشكم برای تعطیلات عید نوروز به اروپا برویم. از آنجایی كه ارسلان ادعا می‌كرد با همه ارتباط دارد، من و دوستانم مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای مقدمات و هزینه سفرمان به اروپا به او دادیم.

بعد از این ارسلان به من گفت كه همه كار‌ها را انجام داده تا اینكه روز حادثه قرار شد من سرویس طلای گرانقیمتم را به مطب ببرم تا او مانند آن را برای خواهرش بخرد. آن روز او در مطب منتظر من بود تا من سرویس طلا را به او نشان دهم. وقتی به مطب رسیدم، دو پسر موتور سوار منتظر پیاده شدن من بودند و آنها از محتویات داخل كیفم با خبر بودند.

بعد از این حادثه ارسلان در مطب از من خداحافظی كرد و ناپدید شد و حتی تلفن‌هایم را هم جواب نداد.

وی ادامه داد: چند روز قبل مرد جوانی مدارك‌های شناسایی كیفم را به بیمارستان محل كارم تحویل داد به خاطر همین من احتمال می‌دهم كه مرد كلاهبردار نقشه سرقت كیفم را با همدستی دو پسر جوان طراحی كرده است. بنابراین پلیس جست‌وجو برای مرد كلاهبردار را در دستور كار خود قرار داد و سرانجام ارسلان شامگاه شنبه ۱۱ خرداد در تهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌ها با انكار كیف قاپی در ادعایی گفت: من اهل یكی از شهر‌های غرب كشور هستم. چندسالی است كه از شهرهای مرزی غرب كشور به تهران پوشاك وارد می‌كنم و در بازار به صورت كلی می‌فروشم.

مدتی پیش برای ترمیم دندانم به دندانپزشكی شاكی رفتم. بعد از چند جلسه رفت و آمد به یكدیگر علاقه‌مند شدیم و قرار شد با یكدیگر ازدواج كنیم. در این مدت من مبلغ ۱۰میلیون تومان از او قرض گرفتم و قرار شد به او پس دهم اما من دركیف‌قاپی و سرقت سرویس طلای او دست نداشتم.

تحقیقات از متهم تا روشن شدن زوایای پنهان پرونده به دستور قاضی موسوی توسط كارآگاهان ادامه دارد./جوان

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شیعه شدن خانم دكتر امینه از كشور مغرب بعد از مناظرات اعتقادی بین دكتر عصام عماد و شیخ عثمان خمیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

1200 متقاضی سفر به عتبات در دام مرد شیاد



اخبار,اخبار حوادث , کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - 1200 متقاضی سفر به عتبات در دام مرد شیاد

مرد شیادی که به بهانه اعزام مردم به عتبات عالیات با فریب1200 نفر یک میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس آگاهی شهرستان بردسیر استان کرمان دستگیر شد.

دادستان شهرستان بردسیر در ایـن باره به جام جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت و عنوان کرد، قصد سفر به عتبات عالیات را داشتم و با مردی آشنا شدم که ادعا می کرد در زمینه انتقال زائران به سفرهای زیارتی فعالیت می کند و قصد دارد در چند روز آینده کاروانی را به زیارت عتبات عالیات اعزام کند بنابراین افراد متقاضی مبلغ ناچیزی برای این سفر پرداخت می کنند، چون بخشی از هزینه سفر را یک مرد خیر متقبل شده است.

وی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد شاکی اعتمادش به آن فرد جلب شده و دو میلیون تومان به او پرداخت کرده و قرار بوده صاحب دفتر سیاحتی شاکی و یک نفر از اعضای خانواده اش را ثبت نام و با آن کاروان راهی کند، اما دیگر از آن مرد خبری نمی شود.

مهدی احمدی افزود: با دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در بررسی از پرونده ها مشخص شد شاکیان در دام فردی گرفتار شده اند که به قصد اعزام برای سفر به عتبات عالیات آنها را فریب داده و به شیوه ای مشابه آنها را به دام انداخته است.

وی یادآور شد: در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد تصویر رایانه ای از متهم فراری با همان فردی که پلیس در تعقیبش است، مطابقت دارد. در ادامه مشخص شد مرد کلاهبردار فاقد هرگونه فعالیت کاری در زمینه انتقال افراد به سفرهای زیارتی بوده و به طور غیرقانونی فعالیت می کرده است.

دادستان شهرستان بردسیر خاطرنشان کرد: به این ترتیب پاتوق های احتمالی متهم زیر نظر گرفته شد و چند روز پیش مخفیگاه جدید متهم در حالی شناسایی شد که او افراد دیگری را به دام انداخته و در حال کلاهبرداری از آنها بود بنابراین ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی وارد مخفیگاه متهم شدند و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به کلاهبرداری از مسافران عتبات عالیات اعتراف کرد و گفت: تاکنون 1200 نفر را با این ترفند در شهرستان بردسیر و دیگر شهرهای استان کرمان به دام انداخته و با این روش یک میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

احمدی با توصیه به مردم از آنها خواست اگر قصد سفر به مکان های زیارتی و عتبات عالیات را دارند در دفاتر سیاحتی و زیارتی مورد اطمینان و دارای مجوز برای ثبت نام کنند و از اعتماد به افراد ناشناس که ادعا می کنند در زمینه تشرف افراد به مکان های زیارتی فعالیت دارند خودداری کنند و پولی به آنها نپردازند. در صورت مشاهده فعالیت چنین افراد شیادی حتما موضوع را به پلیس یا دادسرای محل زندگی شان اطلاع دهند.
اخبار حوادث - جام جم