اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دام شیطانی مرد کلاهبردار برای بانوان



اخبار ,اخبار حوادث ,دام مرد کلاهبردار برای بانوان

 

اخبار حوادث - دام شیطانی مرد کلاهبردار برای بانوان

متهم سابقه‌داری که به بهانه پرداخت وام با سود کم، بانوان را به دام ‌انداخته و با کلاهبرداری، تعدادی از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، از سوی پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به جام جم گفت: روز هشتم اردیبهشت امسال دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی، وی عنوان کرد قصد دریافت وام از بانک را داشتم، اما با گذشت چند ماه موفق به دریافت وام نشده و یک روز به عنوان مسافر سوار یک خودرو شدم. در میانه راه راننده شروع به گفت وگو با من کرد و وقتی اطلاع یافت موفق به دریافت وام از بانک نشده ام، ادعا کرد با چند نفر از مدیران بانک ها آشنایی دارد و می تواند برای من وام با سود چهار درصد دریافت کند.

سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات مشخص شد، مرد راننده با گرفتن شماره تلفن شاکی، چند روز بعد با او تماس می گیرد و او وعده می دهد با دوستش حرف زده و او می تواند در چند روز آینده وام دریافت کند، اما برای این کار باید مبلغی پرداخت کند تا مقدمات کار فراهم شود.

اکبری تصریح کرد: در ادامه این مرد چندمرتبه دیگر زن جوان را ملاقات می کند و در پی این ارتباط، اعتماد او را جلب و برای پرداخت وام کلان از وی بیش از 15 میلیون تومان که بخشی از آن طلا بوده، دریافت کرده و متواری می شود.

وی یادآور شد: شاکی وقتی موفق به یافتن مرد شیاد نمی شود، به بانک رفته و در تحقیق از مسئولان بانک متوجه می شود آنها چنین فردی را نمی شناسند.

با شکایت این زن و تشکیل پرونده، تحقیقات ماموران اداره جعل و کلاهبرداری برای دستگیری متهم فراری آغاز شد تا این که زنان و دختران جوان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت هایی عنوان کردند در دام یک مرد کلاهبردار که می خواسته برایشان وام تهیه کند، گرفتار شده اند و پول و طلاهایشان را از دست داده اند.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات مشخص شد، متهم فراری سه نفر از شاکیان زن را به بهانه این که می خواهد وام آنها را پرداخت کند و باید این افراد با مدیرعامل بانک ملاقات کنند،به باغ متروکه ای منتقل و مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس با سرقت طلاهایشان، آنها را در محله ای خلوت رها کرده و متواری شده است.

سرهنگ اکبری گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با بررسی تصاویر رایانه ای متهم فراری متوجه شدند، این تصویر متعلق به همان مردی است که همه شاکیان را به دام انداخته و پلیس در تعقیب اوست.

با به دست آمدن این سرنخ، پاتوق های احتمالی متهم زیر نظر گرفته شد تا این که ماموران دو روز پیش مخفیگاه او را در حومه شهر شناسایی و وی را دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی و بررسی سوابق کیفری وی به نام «حسن» بیست و هفت ساله، معلوم شد او پیش از این دو مرتبه به اتهام کلاهبرداری های مشابه در تهران و مشهد دستگیر و زندانی شده است.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان یادآور شد: در ادامه تحقیقات، متهم اعتراف کرد به بهانه پرداخت وام، زنان و دختران جوان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده و علاوه بر آن سه نفر از شاکیان را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان با هشدار به بانوان به آنها توصیه کرد به افراد غریبه اعتماد نکنند و پول و اموال خود را در اختیار این گونه افراد قرار ندهند.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد. افرادی که در دام این تبهکار گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از متهم و پیگیری پرونده هایشان در اداره پلیس آگاهی استان گلستان حضور یابند.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دام 2 مرد کلاهبردار برای دختران و پسران جویای کار



دو مردکه با راه‌اندازی شرکت‌های کاغذی، دختران و پسران جویای کار را به بهانه استخدام با حقوق میلیونی فریب داده و از آنها برای اجرای نقشه‌های کلاهبرداری‌هایشان استفاده می‌کردند، دستگیر شدند. متهمان با فریب جویندگان کار به نام آنها دسته‌چک می‌گرفتند و با چک‌ها کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش جام جم، هفته گذشته کارمند یکی از بانک های خصوصی شهرستان شهریار هنگام بررسی مدارک یکی از مشتریانش که زن جوانی بود و همراه مردی که خود را معاون یک شرکت تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی معرفی می کرد، قصد دریافت دسته چک داشت، متوجه شد به نام همین زن در بانک دیگری دسته چک صادر شده و همگی نیز بلامحل بوده است .

همین موضوع باعث شد از صدور دسته چک به این مرد و زن خودداری کند و با احتمال این که آنها کلاهبردارند، موضوع را پس از هماهنگی قضایی با مدیر بانک به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش داد. زن و مرد جوان با پی بردن به این که مسئولان بانک حاضر به ارائه دسته چک به آنها نیستند، ترسیدند و قصد ترک بانک را داشتند که پلیس سر رسید و این دو نفر را بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل کرد.

مرد جوان در اظهاراتش گفت: معاون یک شرکت تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی هستم و در سطح کشور نمایندگی فروش داریم. روز حادثه نیز همراه مدیر یکی از نمایندگی ها به بانک آمده بودیم تا برای وی دسته چک دریافت کنیم که ما را دستگیر کردند.

در این مرحله از تحقیقات، زن جوان که همراه او بازداشت شده بود، گفت: پس از مشاهده آگهی استخدام در این شرکت به آنجا رفتم و با توافق معاون و مدیرعامل شرکت، قرار شد کارم را که مدیریت و امضای چک ها بود، شروع کنم و برایم مدارک نمایندگی شرکت را فراهم کنند و ماهانه چهار میلیون تومان حقوق بگیرم.

وی اضافه کرد: آنها طوری رفتار کردند که به کارشان اطمینان پیدا کردم و همراهشان شدم؛ تا این که امروز با حضور در بانک متوجه شدند چک هایی که من امضا کرده و در اختیار مدیر و معاون شرکت قرار داده ام همگی بلامحل صادر شده است.

با ثبت اظهارات زن جوان، ماموران به تحقیق دوباره از این مرد متهم پرداختند که وی راز کلاهبرداری های خود و شریکش را فاش کرد و گفت: من و همدستم از اوایل امسال فعالیت های مجرمانه مان را شروع کردیم و با ثبت شرکت های کاغذی و با عنوان این که در زمینه تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و اعطای نمایندگی شرکت هایمان فعالیت داریم، دختران و پسران جوان جویای کار را فریب داده و به دام می انداختیم و به این افراد وعده می دادیم آنها را با حقوق سه تا پنج میلیون تومان در ماه استخدام می کنیم.

متهم اضافه کرد: جویندگان کار نیز فریب حرف هایمان را خورده و به دام می افتادند. ما نیز از این فرصت استفاده کرده و به نام آنها دسته چک می گرفتیم و با چک های آنها کلاهبرداری می کردیم.

با ثبت اظهارات متهم، همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد. ماموران در بازرسی از آخرین دفتری که او برای اقدامات مجرمانه اش اجاره کرده بود، اسناد و مدارک جعلی هویتی، نمایندگی قلابی شرکت های کاغذی و تعدادی دسته چک و چک های بلامحل مربوط به بانک های خصوصی و نیز مهر جعلی یک بانک خصوصی را کشف کردند.

متهم که مدیر شرکت های کاغذی بود با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با همدستش به فریب جویندگان کار و کلاهبرداری از طریق خرید و فروش چک های بلامحل اعتراف کرد.

برای متهمان با دستور بازپرس اسماعیل برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از این افراد برای مشخص شدن دیگر  جرایمشان ادامه دارد.

 

 اخبار حوادث  -  جام  جم