اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داماد، مادرزن را خفه کرد



مرد جوان که با انگیزه سرقت طلا، مادرزنش را خفه کرده بود، سرانجام سکوت خود را شکست.

 رسیدگی به این پرونده از اوایل تیر امسال همزمان با کشف جسد زن 60 ساله‌ای در اطراف شهرستان رباط‌کریم در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه جسد نشان داد زن سالخورده هیچ‌گونه مدارکی که هویت وی را نشان دهد، همراه ندارد.

در حالی که آثار اصابت جسم سخت روی سر و صورت پیرزن دیده می‌شد، پزشکی قانونی علت اصلی مرگ را خفگی اعلام کرد.

با گزارش کشف این جسد به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم، جسد مجهول الهویه برای مشخص شدن هویت وی و شناسایی خانواده‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد.

کار آگاهان برای رازگشایی از هویت مقتول به بررسی پرونده افراد گمشده در کلانتری‌ها و پلیس آگاهی پرداختند اما تحقیقات در این شاخه به بن‌بست رسید.

ماموران احتمال دادند مقتول ساکن شهر دیگری باشد. بنابراین به مکاتبه با اداره‌های جنایی شهرهای اطراف پرداختند تا این که اطلاع یافتند همزمان با کشف جسد پیرزن، خانواده زن سالمندی با مراجعه به پلیس جنایی غرب استان تهران شکایتی مبنی بر گم شدن مادر 60 ساله خود مطرح کرده بودند.

در ادامه خانواده پیرزن با مراجعه به پزشکی قانونی جسد مادرشان را شناسایی کردند. آنها در شکایت خود گفتند: مادرشان قبل از قتل طلای بسیاری همراه داشته که بعد از کشته شدن او به سرقت رفته است.

ماموران به تحقیق از اعضای خانواده مقتول ادامه دادند تا این که مشخص شد پیرزن شب قبل از ناپدید شدن، مهمان خانه دخترش بوده است. او روز بعد همراه دامادش راهی خانه خود می‌شود که در میان راه از ماشین پیاده و بعد از آن ناپدید شده بود.

با همین سرنخ، پلیس به داماد این خانواده ظنین واوبرای تحقیقات چند مرحله به پلیس آگاهی رباط کریم احضار شد.

این مرد در چند مرحله بازجویی مدعی بود روز حادثه در نزدیکی خانه مادرزنم، مردی از من خواست او را دربستی به یکی از شهرهای اطراف ببرم. مادرزنم نیز برای این که من به کارم برسم از ماشین پیاده شد و خواست بقیه راه را پیاده برود.

با توجه به نبود مدرکی علیه داماد خانواده او آزاد شد و ماموران وی را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. پس از چند روز ماموران متوجه شدند این مرد با جمع کردن وسایلش قصد ترک شهر را دارد. همین موضوع باعث شک بیشتر پلیس به او شد و ماموران وی را قبل از ترک شهر دستگیر کردند. مرد جوان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به اظهارات ضد و نقیضی پرداخت تا این که در ادامه تحقیقات اعتراف کرد مادرزن خود را با انگیزه سرقت طلاهایش به قتل رسانده است.

متهم به قتل اضافه کرد: مدتی بود دچار مشکلات مالی شده و از او خواستم طلاهایش را بفروشد و پول آن را به من قرض دهد تا مدتی بعد پول آن را پس بدهم اما حاضر به این کار نشد. من هم وسوسه شدم تاطلاهایش را سرقت کنم بنابراین زمانی که او مهمان خانه مابودوخواست به خانه‌اش برگردد، او را سوار خودرویم کردم و درنزدیکی شاهد شهر دوباره از او خواستم طلاهایش را بفروشد و با پول آن به من کمک کند که توجهی نکرد و با هم درگیر شدیم. من هم با میله‌ای که داخل خودرویم بود ضربه محکمی به سرش زدم که زخمی شد. خودرو را کنار جاده متوقف و مادر زنم را با تسمه‌ای خفه کردم. بعد هم جسدش را در یکی ازمحله‌های رباط کریم رها کردم. میله آهنی و تسمه را داخل سطل زباله انداختم و با دزدیدن طلاها می‌خواستم چند روز بعد فرار کنم که دستگیرشدم.

متهم پس ازبازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. با توجه به این که این جنایت در شهرستان شهریار رخ داده بود، پرونده روز پنجشنبه با قرار عدم صلاحیت رسـیدگی از دادسری رباط کریم به دادسرای شهرستان شهریار ارسال شد و رسیدگی به این پرونده در دستور کار اسماعیل برجسته، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار قرار گرفت.

 

 اخبار  حوادث  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
مادرزن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادرزن، داماد معتادش را با گلدان و چاقو کشت



 

 

 

 

 

قتل عمد,متهم به قتل

 

 

 

 

 

 

پرونده زنی که متهم است دامادش را برای گرفتن انتقام دخترش با ضربات متعدد جسم سخت و چاقو به قتل رسانده، در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می شود.

 

 

پرونده زنی که متهم است دامادش را برای گرفتن انتقام دخترش با ضربات متعدد جسم سخت و چاقو به قتل رسانده در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می شود.

 

 

پلیس رباط کریم ۲۲ تیر سال جاری جسد مردی را پیدا کرد که آثار برجای ماندن روی بدنش نشان می داد مورد هجوم فرد یا افرادی قرار گرفته و به قتل رسیده است. بررسی های پلیسی فاش کرد مرد ۴۰ساله مجید نام دارد و تاکنون بارها به دلیل جرایم مختلف روانه زندان شده است. هرچند در ابتدا به نظر می رسید مجید قربانی اختلافات باندهای خلافکار شده، سرنخ هایی به دست آمد که معلوم کرد این مرد به دلیل اختلاف با همسرش کشته شده است.

 

 

مهناز همسر مقتول ابتدا مدعی شد از سرنوشت همسرش خبر ندارد اما پلیس در تحقیقات بعدی پی برد مهناز با همدستی مادرش شهناز، دست به قتل شوهرش زده است. مهناز در تحقیقات گفت: وقتی مجید خواب بود مادرم به سمتش حمله کرد و اول با گلدانی به سرش کوبید و وقتی مجید گیج شد و نتوانست از جایش بلند شود با ضربات چاقو او را کشت. این زن مدعی شد زمانی که مادرش دست به قتل شوهرش زد او در خانه نبود.

 

 

مهناز گفت: من برای خرید بیرون رفته بودم و وقتی آمدم دیدم شوهرم کشته شده و مادرم این کار را کرده است. برای اینکه نمی دانستم باید چه کنم و چطور مادرم را نجات دهم جسد مجید را با کمک مادرم بیرون کشیدم و جایی اطراف خانه رها کردیم.

 

 

این زن ۳۷ساله ادامه داد: وقتی ۱۷ساله بودم با مجید ازدواج کردم. چند روز بعد از ازدواج مان باردار شدم. بارداری ام ناخواسته بود اما وقتی دیدم چاره ای ندارم بچه را نگه داشتم. چند ماه بعد متوجه شدم مجید مرد زندگی نیست. او خیلی مرا اذیت می کرد. هربار عصبانی می شد کتکم می زد. کارهای خلاف می کرد و هیچ وقت در خانه نبود. خیلی رفیق بازی می کرد. بچه ام که به دنیا آمد شوهرم نبود و مادرم کمکم کرد به بیمارستان رفتم. بعد از به دنیا آمدن بچه فهمیدم مجید در زندان است. وقتی بیرون آمد دوباره باردار شدم و این بار هم بچه دختر بود. دو بچه نتوانست کاری کند که مجید کمی تغییر کند. او خیلی بدرفتار بود و من را اذیت می کرد. کم کم اعتیادش آنقدر زیاد شد که دیگر نمی شد او را تحمل کرد. این بار او را به دلیل اعتیادش بازداشت کردند و باز من تنها شدم. با حقوق مستمری مادرم و کار در خانه مردم زندگی می کردم. مجید هم هیچ مسوولیتی در برابر من و بچه هایم قبول نمی کرد. اصرار او برای داشتن فرزند پسر باعث شد من شش بار حامله شوم و هربار هم فرزندم دختر بود و یک سیاه بخت دیگر مثل خودم به دنیا می آمد و مجید رفتاری بدتر از قبل با من داشت. تا اینکه به شیشه اعتیاد پیدا کرد. وقتی مواد مصرف می کرد اصلا متوجه نبود چه می کند. من و بچه ها را کتک می زد. روزها ما را در اتاق زندانی می کرد و اجازه نمی داد غذا بخوریم. شکنجه هایش باعث شده بود هر لحظه بیشتر از او متنفر شوم. مادرم هربار که به خانه من می آمد، می دید چقدر پیرتر شده ام. وقتی با او حرف می زدم از شرایطم و سختی هایی که مجید به من تحمیل می کرد برایش می گفتم و گریه می کردم تا کمی سبک شوم.

 

 

زن جوان در ادامه به ماموران توضیح داد: دختران من از پدرشان بدشان می آمد چون مجید خیلی ما را اذیت می کرد و آزارمان می داد. او وادارمان می کرد گدایی کنیم و خرج موادش را بدهیم. من ۲۰ سال زن مجید بودم اما شاید در این مدت چهار سال هم آزاد نبود و بیشتر عمرش را در زندان بود. نمی دانستم باید از دست این مرد چه کنم. آخرین بار که از زندان آزاد شد سه روز من را در اتاقی زندانی کرد و کتکم زد. وقتی مادرم آمد و این وضعیت را دید دست به قتل او زد. مهناز مدعی شد از نقشه مادرش برای قتل خبر نداشته است.

 

 

در ادامه تحقیقات ماموران شهناز متهم اصلی را مورد بازجویی قرار دادند. این زن گفت: من دامادم را کشتم چون دخترم را اذیت می کرد. او ۲۰ سال دخترم را شکنجه کرد و من سکوت کردم به دلیل اینکه فکر می کردم درست می شود. یک روز قبل از حادثه وقتی آمدم و دیدم دخترم باز از شوهرش کتک خورده دیگر نتوانستم تحمل کنم. تصمیم گرفتم او را بکشم. وقتی خواب بود بالای سرش رفتم و با یک تکه سنگ به سرش کوبیدم و وقتی بی حال شد با سه ضربه چاقو کشتمش. این مرد لیاقت زندگی با دخترم را نداشت. او خیلی دخترم و نوه هایم را آزار می داد و من نمی توانستم شاهد زجر کشیدن آنها باشم.

 

 

با توجه به اعترافات دو زن و صدور قرار مجرمیت برای آنها پرونده برای صدور کیفرخواست به نماینده دادستان سپرده شد. نماینده دادستان هم با این استدلال که اگر گفته های مهناز نبود مادرش دست به قتل نمی زد کیفرخواست علیه هر دو زن را صادر کرد و مهناز را معاون در قتل و شهناز را مباشر قتل معرفی کرد.

 

 

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران موظف به رسیدگی به این پرونده شد. در حالی که دستور تعیین وقت از سوی قاضی همتیار صادر شد مهناز با ارسال نامه ای از زندان درخواست آزادی کرد. او در نامه اش نوشت: من شش دختر دارم که با نبود من تنها هستند. ضمن اینکه من فقط با مادرم درددل می کردم و نمی خواستم که شوهرم کشته شود و درخواست دارم تا تعیین سرنوشتم آزادم کنید. هیات قضات در حال بررسی این نامه هستند و به زودی مادر و دختر محاکمه خواهند شد..../گزارش روزنامه شرق