اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش 70 کشور جهان را تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل,گروه تروریستی داعش

اریکا ناکانو سخنگوی سفارت ژاپن در جاکارتا گفت: تدابیر در اطراف این سفارتخانه تشدید شده است و کار به شکل عادی دنبال می شود.

گروهک تروریستی داعش در آخرین شماره مجله "دابق" 70 کشور جهان را به شدت تهدید و آنها را صلیبی و مرتد خواند.
 
  در این مجله آمده است: "چه عاملی یک جهادی را از هدف قرار دادن اهدافی در شهرهای دیربورن در ایالت میشیگان، لس آنجلس و نیویورک یا حمله به هیئت دیپلماتیک پاناما در جاکارتا، دوحه یا دبی، یا هیئت دیپلماتیک ژاپن در بوسنی، مالزی و اندونزی یا هدف قرار دیپلماتیک عربستانی در آلبانی، بوسنی هرزگویین یا کوزوو، باز می دارد؟
 
در پی انتشار این بیانیه، برخی کشورها به این تهدید واکنش نشان داده اند،. به طوری که ژاپن دستور تشدید تدابیر امنیتی را در سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان صادر کرده است.

این اقدام در حالی صورت گرفت که گروه داعش حدود 8 ماه پیش اعلام کرد دو گروگان ژاپنی را در سوریه سر بریده است.
 
این گروه در نشریه اینترنتی خود دفاتر دیپلماتیک ژاپن را در بوسنی ، مالزی و اندونزی تهدید کرده است.
 
یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: تدابیر امنیتی در 200 سفارتخانه و دفتر دیپلماتیک این کشور در سراسر جهان تشدید شده است.
 
وی بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود: ما از این تهدید آگاه هستیم و با همکاری کشورهای میزبان ، تدابیر امنیتی را تشدید کرده ایم.
 
اریکا ناکانو سخنگوی سفارت ژاپن در جاکارتا گفت: تدابیر در اطراف این سفارتخانه تشدید شده است و کار به شکل عادی دنبال می شود.
 
پارلمان ژاپن هفته آینده قانونی تصویب می کند که به موجب آن نقش نظامی این کشور افزایش خواهد یافت.

 

 اخبار بین الملل -  پارسینه 


ویدیو مرتبط :
از تهدید 7 کشور تا پیدا شدن منبع مالی داعش در کویت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو کشور - دو تهدید:‌ از «داعش در عراق» تا «بی‌آبی در ایران»



اخبار اجتماعی - دو کشور - دو تهدید:‌ از «داعش در عراق» تا «بی‌آبی در ایران»

اگر مقاومت عراقی ها در برابر داعش می توانست به قیمت جان شان تمام شود، اندک صرفه جویی ما ایرانی ها در مصرف آب، هیچ هزینه ای برای مان ندارد... هر کدام از ما، لااقل این قدر عُرضه داریم که به طور متوسط در هر روز، فقط یکی دو لیتر کمتر آب مصرف کنیم.

وقتی تروریست های داعش وارد عراق شدند و به سمت موصل - دومین شهر بزرگ این کشور - حرکت کردند، نه تنها مردم در برابر آنها مقاومتی نکردند بلکه حتی نیروهای ارتش و پلیس نیز به وظیفه خود عمل نکردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

بدین ترتیب، موصل و بعد از آن، چند شهر دیگر عراق سقوط کرد و داعش بر آنها مسلط شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,بحران کم آبی

 
عدم مقاومت مردم و نیروهای عراقی در برابر داعشی هایی که تعدادشان اندک بود، مورد نکوهش مردم ایران قرار گرفتند زیرا رفتار منفعلانه عراقی ها در برابر یک گروه تروریستی با مقاومت جانانه مردم شهرهای مرزی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی مقایسه شد که در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صدام مقاومت کردند و هرگز تن به ذلت ندادند.


***


موضوع داعش در عراق و آب در ایران ، اساساً هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند اما یک مشابهت تأمل برانگیز را می توان در این میان سراغ گرفت.

داعش ،‌هستی عراقی ها را هدف قرار داده است و کمبود شدید آب در ایران هم هستی ایرانی ها را .


عراقی ها در برابر داعش مقاومت نکردند تا این که شهرهایشان سقوط کرد و ما نیز در برابر بحران کم آبی هیچ مقاومتی نمی کنیم و آب را همان قدر مصرف می کنیم که در دوران پر آبی مصرف می کردیم.

هم عراق در معرض تهدید است و هم ایران: تهدید عراق تروریست های داعش است و تهدید ایران بحران کم آبی. اما چون تهدید عراقی ها بمب و موشک دارد و سر و صدا ،‌همه آن را می بینند و بدان اهمیت می دهند ولی تهدید ما ایرانی ها ، آرام و بی سر و صداست اما در میان مدت و دراز مدت، خطر کم آبی در ایران واقعاً‌ از خطر داعش در عراق کمتر نیست.

درست در همین لحظه که این مطلب را می خوانید، میزان آب سدهای کشور به نصف رسیده است و کشور در شرایط مشابه انسانی است که نیمی از آب خود را از دست داده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,بحران کم آبی

 
اگر مقاومت عراقی ها در برابر داعش می توانست به قیمت جان شان تمام شود، اندک صرفه جویی ما ایرانی ها در مصرف آب، هیچ هزینه ای برای مان ندارد. بنابراین ، بی هیچ تعارفی باید گفت که بی توجهی ما به بحران آب نیز جای نکوهش دارد چه آن که هر کدام از ما، لااقل این قدر عُرضه داریم که به طور متوسط در هر روز، فقط یکی دو لیتر کمتر آب مصرف کنیم.

اخبار اجتماعی - عصرایران