اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش 25 عضو خود را اعدام کرد


تروریست های تکفیری داعش ۲۵ عضو خود را به دلیل خودداری آنها از مبارزه با ارتش و نیروهای مردمی عراق، در شهر «حویجه» واقع در کرکوک اعدام کردند.

خبرگزاری مهر: تروریست های تکفیری داعش ۲۵ عضو خود را به دلیل خودداری آنها از مبارزه با ارتش و نیروهای مردمی عراق، در شهر «حویجه» واقع در کرکوک اعدام کردند.

تروریست های تکفیری داعش امروز دوشنبه ۲۵ عضو خود را در شهر «حویجه» واقع در استان کرکوک اعدام کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای داعش این افراد را به دلیل خودداری آنها از مبارزه با ارتش و نیروهای مردمی عراق اعدام کردند.

از سوی دیگر، «عذال الفهداوی» عضو شورای استان الانبار از آزاد سازی مجمتمع قضایی در شمال شهر الرمادی خبر داده و در این خصوص تصریح کرد: این مجتمع از مراکز استراتژیک و مجاور فرماندهی عملیات الانبار است.

در همین حال، «علی ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات الجزیره از ورود هزار سرباز به ناحیه البغدادی در نود کیلومتری غرب الرمادی خبر می دهد. این درحالی است که نیروهای عراقی همچنان الرمادی را در محاصره دارند.

این در حالی است که منابع امنیتی در استان دیوانیه عراق از مشارکت بیست هزار نیروی امنیتی برای تامین مراسم اربعین در این استان خبر دادند و اعلام کردند: الدیوانیه حلقه اتصال با استان های المثنی و ذیقار و نجف و کربلاست.


ویدیو مرتبط :
داعش صدها عضو یک عشیره عراقی را اعدام کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش 200 عراقی عضو یک خانواده را اعدام کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش 200 عراقی عضو یک خانواده را اعدام کرد

عناصر داعش هر کسی که نام خانوادگی نمراوی را که نام اعضای این قبیله است در شناسنامه یا کارت شناسایی خود داشته است، کشته اند.

 مقام های رسمی عراق و رییس یک قبیله این کشور روز یکشنبه گفتند که گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر بیش از 200عضو یک عشیره عراق را که علیه این گروه می جنگیده اند، اعدام کرده است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، با اینکه شمار قربانیان افراد قبیله 'البونمر' که در چند روز اخیر در مناطق مختلف استان 'انبار' کشته شده اند متفاوت ذکر شده است، اما گفته می شود همه این اعدام ها در 10 روز اخیر صورت گرفته است.
 
'شعبان العبیدی' سرهنگ پلیس عراق به فرانس پرس گفت که در این کشتارهای داعش، بیش از 200 تن کشته شده اند.
 
'فالح العیساوی' معاون شورای استان انبار نیز، شمار کشته شدگان این قبیله در این استان را 258 تن ذکر کرد.
 
به گفته عیساوی، قربانیان که شامل زنان و کودکان و همگی از قبیله ابونمر بوده اند، در 3 روز گذشته کشته شده اند.
 
وی افزود: عناصر داعش هر کسی که نام خانوادگی نمراوی را که نام اعضای این قبیله است در شناسنامه یا کارت شناسایی خود داشته است، کشته اند.
 
شیخ 'نعیم الکعود النمراوی' رییس این قبیله نیز گفت که از بیست و چهارم ماه گذشته میلادی تا امروز، 381 تن از اعضا قبیله وی کشته شده اند.
 
احتمالا هدف گروه تروریستی داعش که بخش های بزرگی از استان انبار را اشغال کرده است، از این کشتارها، درهم شکستن مقاومت قبایل و عشایر نیرومند محلی بوده است که در هر اقدام نیروهای دولتی برای بازپس گیری این استان از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.
 
با اینکه داعش هنوز مسئولیت این کشتارها را به عهده نگرفته، اما تاکنون صدها تن را در مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوریه اعدام کرده است.
 
به گفته گروه دیده بان حقوق بشر، شواهد و مدارکی وجود دارد که این گروه در اوایل سال جاری نیز بین 560 تا 770 مرد را که بیشتر نظامیان اسیر شده بوده اند، اعدام کرده است.
 
گروه دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش صدها عضو یک قبیله سوری را که با این گروه می جنگیده اند، اعدام کرده است. 

اخبار بین الملل - ایرنا