اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش یک زن عراقی را سوزاند



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

عناصر تکفیری داعش در تازه‌ترین جنایت خود، این بار یک زن عراقی ساکن موصل را آتش زدند.

به گزارش فارس، عناصر تکفیری تروریستی داعش به دلیل مخالفت یک زن با پرداخت باج به داعش که «اموال صندوق داعش» نامیده می‌شود، وی را سوزاندند.

پایگاه «الاستقامه» به نقل از «محمد عبدالکریم» مدیر مرکز رصد جنایت‌های داعش در موصل خبر داد که «تروریست‌های داعش در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود، یک زن را در مقابل منزلش در محله الغزلانی به دلیل مخالفت با پرداخت باج (اموال صندوق داعش) آتش زد».

عبدالکریم در ادامه افزود: «نام این زن سناء عبدالله الشمری است که ۵۵ سال سن داشت و با این عناصر تروریستی وارد بحث و جدل شده بود».

تکفیری های داعش در پی پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در عملیات آزاد سازی تکریت مرکز استان صلاح الدین، فرار از مناطق استان صلاح الدین را آغاز کردند.

استاندار استان صلاح‌الدین عراق اعلام کرد که تا دو یا سه روز دیگر شهر تکریت به طور کامل آزاد خواهد شد.

نیروهای ارتش عراق پس از چندین روز درگیری با عناصر تکفیری داعش در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین، روز گذشته موفق شدند وارد مرکز این شهر شوند.

شورای عشایر استانداری صلاح الدین نیز روز گذشته اعلام کرد که نیروهای عراقی ۹۰ درصد از اراضی تکریت را از دست داعش آزاد کنند.

دیروز حملات شدیدی به مناطق مرکز این شهر که افراد مسلح داعش مستقر هستند، انجام دادند تا جایی که خبرها از فروپاشی بسیار زیاد در صفوف عناصر تکفیری به علت این حملات و درگیری‌های طولانی با نیروهای عراقی حکایت دارد.

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق امروز (پنجشنبه) به منظور بازدید از نزدیک تکریت و بررسی روند عملیات آزادسازی این شهر اعلام کرد که نبرد تکریت «حساس و تعیین کننده» است و حمله به مواضع داعش در مرکز استان صلاح الدین امروز انجام می گیرد.

از سوی دیگر، دبیرکل جنبش «النجباء» از شاخه های نیروهای مردمی عراق، امروز(چهارشنبه) شهر تکریت از دست عناصر داعش  آزاد شد و تکریت اکنون کاملا تحت کنترل نیروهای عراقی قرار دارد.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
داعش خواستار معاوضه یک زن عراقی با گروگان ژاپنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله جنگنده‌های آمریکایی در حریم بغداد / داعش یک زن عراقی را سر برید



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - حمله جنگنده‌های آمریکایی در حریم بغداد
داعش یک زن عراقی را سر برید

عناصر گروه تروریستی موسوم به خلافت اسلامی داعش، یک زن عراقی را در موصل سربریدند و همزمان جنگنده‌های آمریکایی برای اولین بار از آغاز حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های گروه داعش در عراق، مواضع این گروه را در مناطق جنوب غرب بغداد هدف قرار دادند.

تروریستهای داعش این زن عراقی را صبح امروز به بهانه اینکه قبلا در بخش بازرسی زنان دادگاه موصل کار می کرد، سر بریدند. شبکه عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منبعی در استان نینوا خاطرنشان کرد، داعش اعلام کرده است که این زن در دادگاه منطقه "حمام العلیل" در 35 کیلومتری جنوب موصل در بخش بازرسی زنان کار می‌کرد. به گفته این منبع، تروریستهای داعش همچنان در حال ارعاب مردم استان نینوا هستند و هرکسی را که با عقاید این گروه تروریستی مخالفت کند، به قتل می رسانند.

در همین حال، جنگنده‌های آمریکایی برای اولین بار از آغاز حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های گروه داعش در عراق، مواضع این گروه را در مناطق جنوب غرب بغداد هدف قرار دادند. فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی حملات هوایی را به پایگاه "دولت اسلامی" (داعش) در جنوب غرب بغداد انجام دادند که این حمله در راستای کمک به ارتش عراق در مقابله با افراد مسلح داعش صورت می‌گیرد.

همچنین به گزارش منابع، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که این حمله هوایی به خاطر درخواست نیروهای عراقی صورت گرفته که نیاز به حمایت و کمک برای مقابله با داعش دارند. این حمله آمریکا به عنوان اولین اقدام در چارچوب ائتلافی است که واشنگتن در تلاش برای تشکیل آن جهت مقابله با گروه داعش است.

جنگنده‌های آمریکایی همچنین حملاتی را به پایگاه‌های داعش در نزدیکی سنجار در شمال عراق انجام داده و تجهیزات گروه داعش را منهدم کردند و بدین ترتیب از هشتم اوت گذشته تاکنون جنگنده‌های آمریکایی 162 حمله را به پایگاه‌های گروه داعش در شمال و غرب عراق انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه که به امارات سفر کرده بود، اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی پروازهای شناسایی را در عراق برای مقدمه چینی جهت انجام حملات علیه گروه داعش انجام دادند. فرانسه روز دوشنبه اجرای اولین پروازهای شناسایی در عراق را در چارچوب مشارکت این کشور در ائتلاف علیه داعش آغاز کرد.

به گفته وزیر دفاع فرانسه، هواپیماهای رافائل که در ابوظبی هستند به همراه هواپیماهای شناسایی دستوراتی را برای اجرای ماموریت‌های شناسایی جهت انجام حملات علیه داعش در مرحله آتی دریافت کردند. وی گفت: ما آماده اجرای حملات علیه گروه داعش هستیم در صورتی که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دستور بدهد.

در همین راستا فرانسه حضور نظامی خود در امارات را تقویت کرد تا جایی که در حال حاضر شش هواپیما از نوع رافائل و 900 سرباز فرانسوی در این کشور دارد. از سوی دیگر منابع مطبوعاتی اعلام کردند که گروه داعش تونل‌های مخفی را در دو شهر تکریت و موصل جهت آمادگی برای مقابله با عملیات نظامی حفر کرده که ممکن است در چارچوب ائتلاف علیه داعش صورت بگیرد کرد. به گزارش منابع، داعش هزاران تن از اعضای خود را به عملیات حفر 24 ساعته گمارده است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در پیش مرگ های عراق اعلام کرد که نیروهای کرد موفق شدند پنج روستا در منطقه "الخازر" در غرب اربیل را از اعضای داعش پاکسازی کنند. این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که نیروهای پیش مرگ با یورش به منطقه الخازر خسارت های زیادی را به گروه داعش وارد کردند و کنترل این منطقه را در دست گرفتند و این اقدام، اقدام مهمی برای بازپس گیری بقیه مناطق از داعش است.

همچنین رشید فلیح، فرمانده عملیات الانبار عراق اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات نظامی را برای بازپس گیری دو منطقه " عانه" و " راوه" در غرب این استان آغاز کرده است. در همین راستا قاسم عطا، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که اولین حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه داعش در نزدیکی بغداد حمله ای مهم بوده و پایگاه داعش در منطقه " الیوسفیه " را هدف قرار داده بود.

اخبار بین الملل - بهار