اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش گروه جدید تأسیس کرد


گروه "دولت اسلامی عراق و شام" با هدف اعزام تروریست‌ها و ارسال سلاح به کشورهای دیگر، شاخه جدیدی در اردن تاسیس کرد.

خبرگزاری ایسنا: گروه "دولت عراق و شام" موسوم به داعش شاخه دیگری را برای به کار گرفتن اعضای جدید در اردن تاسیس کرد که به گفته مسئولان این گروه هدف این شاخه جدید اعزام تروریست‌ها و همچنین ارسال سلاح به کشورهای همجوار است.

مسئولان گروه داعش همچنین اعلام کردند که از اردن که همسایه عراق است به عنوان مرکز خدمات لجستیکی و نظامی استفاده می‌کنند اما در حال حاضر قصد حمله به اردن را ندارند.

ابو محمد البکر، یکی از اعضای شاخه مذکور که متشکل از 200 عضو است، اعلام کرد که هدف داعش برپایی "خلافت اسلامی" است و اردن بخشی از این خلافت خواهد شد.

دولت اردن هیچ‌ گونه اطلاعاتی در خصوص شاخه جدید داعش نداده است.


ویدیو مرتبط :
داعش در یمن "ولایت صنعا" تأسیس کرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه گروه داعش را تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - ترکیه گروه داعش را تهدید کرد

مقامات دولت ترکیه شب گذشته در رابطه با گروگانگیری شهروندان این کشور در شهر موصل عراق جلسه اضطراری برگزار کردند.

روز چهارشنبه گروه تروریستی داعش، به کنسولگری این کشور در موصل در شمال عراق حمله کرده و کنسول ترکیه و ۴۸ تن دیگر را ربودند.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه بلافاصله سفرش به نیویورک را ناتمام باقی گذاشت و به آنکارا بازگشت. او در واکنش به این حمله گفت: «در صورت آسیب به شهروندان و کارکنان ما، این عمل با پاسخ کوبنده ای روبرو خواهد شد و بشدت تلافی خواهیم کرد. کسی در باره قدرت ترکیه و اقدامات ما برای حفظ جان شهروندان مان شک نکند.»

همچنین روز گذشته سفیران ناتو به درخواست ترکیه نشست فوق العاده ای برای بررسی وضعیت عراق برگزار کردند. پس از تصرف موصل و تکریت، ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت داعش به پایتخت عراق، به مقامات این کشور پیشنهاد کمک نظامی کرده است.
اخبار بین الملل - تابناک