اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش چگونه استان رقه را کنترل می‌کند؟



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش چگونه استان رقه را کنترل می‌کند؟

پس از سیطره گروه تروریستی و تکفیری داعش بر شهر رقه مرکز استان رقه در شمال سوریه همه این استان حتی البسه مردان و زنان و کارت های شناسایی نیز به رنگ سیاه درآمده است .

به گزارش العالم، "ابو یوسف" فعال حقوقی ساکن شهر رقه گفت: زنان از سر تا پا سیاه پوش هستند و فقط با همراهی پدر یا برادر یا همسر می توانند از خانه خارج شوند .


به گفته ابویوسف ؛ فقط اعضای داعش حق حمل سلاح دارند، آنان و با انواع سلاح در شهر رقه گشت می زنند و مردان و زنان را زیر نظر دارند، و حتی زنان را بازرسی بدنی می کنند.


وی با اشاره به تعیین مسؤولانی برای آموزش، بهداشت ، منابع آبی ، برق ، امور دینی و نظامی از سوی داعش، در رقه، به خبرگزاری رسمی آلمان گفت: داعش برنامه های تحصیلی مدارس را براساس عقاید افراطی خود به مردم تحمیل می کند، و پایگاهی را نیز برای آموزش نظامی جوانان احداث کرده است، و به مردم اجازه استفاده از مراکز عمومی از جمله قهوه خانه ها را نمی دهد و فقط اعضای داعش می توانند از این مراکز عمومی استفاده کنند.

فعالی دیگر به نام "ریان الفراتی" نیز می گوید : داعش هر گونه سرگرمی و تفریح را حرام کرده است و غیرممکن است که یکی از ساکنین شهر رقه در حال استعمال یا فروش دخانیات یا زنی بدون نقاب دیده شود، و هنگام بلند شدن صدای اذان همه باید مغازه های خود را ببندند و به مسجد بروند؛ در غیر اینصورت زندانی خواهند شد .

الفراتی از همکاری اتباع خارجی با داعش در رقه خبر داد و افزود : اتباع خارجی از جمله اتباع آمریکایی با خانواده هایشان در مناطق ما زندگی میکنند.

فعال دیگری به نام "فرات الوفاء" تأکید کرد: داعش به همه اعضای خود حق استفاده از همه امکانات را می دهد؛ ولی مردم را از امکانات محروم می کند. داعش گروهی است که از طریق ارعاب و گرسنه نگه داشتن مردم آنها را مجبور به پیوستن به صفوف خود می کند و 300 دلار نیز به عنوان حقوق ماهیانه برای هر یک از اعضای خود تعیین کرده است.

داعش همچنین از مردم مالیات می گیرد و حتی از تجاری که به علت جنگ دچار فقر و فلاکت شده اند ، ماهیانه 60 دلار مالیات می گیرد .

داعش میادین نفتی و گازی ، نیروگاه های برق و سدها را تصرف کرده است و از آن بهره برداری می کند و درآمدهایش را به جیب می زند.
اخبار بین الملل - العالم

 


ویدیو مرتبط :
دختران فراری انگلیسی در رقه سوریه تحت کنترل داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش کنترل فرودگاه موصل را بدست گرفت



اخبار,اخبار بین الملل,گروه داعش


 اخبار بین الملل - داعش کنترل فرودگاه موصل را بدست گرفت

یک منبع امنیتی عراقی امروز سه شنبه گفت که گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام توانست کنترل فرودگاه شهر موصل و نیمی از این شهر را بدست بگیرد.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های عراقی، یک منبع امنیتی عراقی گفت: گروه داعش کنترل فرودگاه موصل را بدست گرفت.

وی افزود: گروه داعش توانسته است به طور کامل بر نیمی از شهر موصل و ساختمان استانداری نینوا و یک مرکز پلیس کنترل یابد.

این منبع تصریح کرد: گروه داعش به طور کامل بخش راست شهر موصل را به کنترل خود درآورد و ساختمان فرماندهی عملیات نینوا در محله الطیران در جنوب موصل بدست عناصر این گروه سقوط کرد. همچنین ساختمان اداره پلیس در محله الدواسه در مرکز موصل سقوط کرده است. بر اساس این گزارش، درگیری‌های بسیار شدیدی در قسمت چپ این شهر در جریان است.

سایت عراق القانون به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که گروه تروریستی داعش امروز سه شنبه کنترل کامل ساختمان استانداری نینوا و یک مرکز پلیس را در دست گرفته است.

همچنین تروریست‌های داعش کنترل مرکز پلیس الدواسه را در دست گرفته و تعدادی از زندانیان را فراری دادند. همچنین برخی اخبار حاکی است که تروریست ها دو بالگرد را به تصرف خود در  آوردند.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش صبح امروز کنترل کامل ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل را در دست گرفتند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

گروه داعش عملیات نظامی گسترده ای را در محله های شمالی و غربی شهر موصل از بامداد روز جمعه آغاز و بر بخش هایی از آن کنترل یافت و نیروهای امنیتی از این محله‌ها عقب نشینی کردند که این عقب نشینی در برخی از آنها به طور منظم و سازماندهی شده نبود.
 اخبار بین الملل - فارس