اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«داعش» چندین اردوگاه‌ آموزشی در مکزیک دارد



اخبار,اخباربین الملل, اردوگاه‌ آموزشی داعش  در مکزیک

نماینده جمهوری‌خواه ایالت «تنسی» در کنگره آمریکا گفت: «داعش» چندین کمپ‌ آموزشی برای تعلیم تروریست‌ها در مکزیک ایجاد کرده‌ است.

به گزارش فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «مارشا بلک برن» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی در کنگره آمریکا روز گذشته در مصاحبه با رادیو «بریت بارت نیوس» ضمن اشاره به گزارش‌های وب سایت سازمان «دیدبان قضایی» اعلام کرد: گروه تروریستی و تکفیری «داعش» چندین کمپ‌ آموزشی برای تعلیم تروریست‌ها را در مکزیک ایجاد کرده‌ است.

وی افزود: همه از طریق اطلاعات منتشر شده در وب سایت «دیدبان قضایی» و دیگر خبرگزاری‌ها بخوبی می‌دانیم که کمپ‌های آموزشی گروه تروریستی «داعش» همین جا در جنوب آمریکا یعنی مکزیک قرار دارند.

«بلک برن» همچنین اذعان داشت: واکنش ترک‌ها به توصیه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بستن مرزهای جنوبی ترکیه بسیار جالب بود؛ ترک‌ها نیز در پاسخ بستن مرزهای جنوبی آمریکا را به رئیس جمهور این کشور توصیه کردند.

وی در این ارتباط افزود: ترک‌ها به خوبی می‌دانستند که تروریست‌ها می‌توانند از مرزهای جنوبی آمریکا برای مقاصد خود استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار توقف مهاجرت پناهجویان سوری به سرزمین آمریکا شد و گفت: آمریکا به طور قطع از تمام برنامه‌های امدادرسانی و کمک به پناهجویان و آوارگان سوری حمایت می‌کند، به شرط اینکه این مردم در خاورمیانه نباشند.

نماینده جمهوری‌خواه ایالت «تنسی» در این رابطه عنوان کرد: پناهجویان سوری علاقه‌ای به خروج از کشور خود ندارند و ترجیح می‌دهند در سرزمین خود باقی بمانند.

«بلک برن» تنها نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در کنگره این کشور نیست که گزارش‌های وب سایت «دیدبان قضایی» در باب کمپ‌های آموزشی مکزیکی داعش را بازگو می‌کند.

«جفری داویدو» سفیر سابق آمریکا در مکزیک تنها پس از گذشت چند ماه از حادثه 11 سپتامبر اعلام کرد: امکان دارد که تروریست‌ها از طریق خاک مکزیک وارد آمریکا شده باشند.

در سال 2014 «مایک بیکر» افسر سابق عملیات‌های مخفی «سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا» (سیا) اعلام کرد که داعش با کارتل‌های قاچاق مواد مخدر مکزیکی در ارتباط است.

در همان سال یکی از مقامات اداره امنیت ملی آمریکا (دی‌ایچ‌اس) اذعان داشت: اعضای گروه ترویستی داعش در شبکه اجتماعی توئیتر راهکارهای مرتبط با حمله به خاک آمریکا از طریق مرزهای این کشور با مکزیک را مورد بحث قرار داده بودند.

علاوه بر این یکی دیگر گزارش‌های وب‌سایت «دیدبان قضایی» در ماه آوریل حاکی از آن است که گروه تروریستی «داعش» چندین پایگاه تروریستی را در مناطق گوناگون شمال مکزیک و در نزدیکی‌های مرز این کشور با آمریکا دایر کرده است؛ این وب‌سایت گزارش‌های خود را از طریق افشاگری‌های نیروهای پلیس مکزیک به دست می‌آورد که به اطلاعات محرمانه‌ای که به زبان عربی نوشته شده‌اند، دسترسی پیدا کرده‌اند.

با این وجود، اطلاعات به دست آمده در دسته بندی اطلاعات بی‌اساس دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و همچنین اداره امنیت ملی( ان‌اس‌ای) قرار گرفت؛ «جیمز کومی» رئیس سازمان «اف‌بی‌آی» آمریکا نیز یکی از اشخاصی بود که اطلاعات و اتهامات مذکور را بی‌اساس خواند.

علاوه بر این، گزارش‌های مذکور مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران حوزه امنیت قرار گرفتند برای مثال «دائوت دایر» تحلیلگر کنترل خطرات امنیتی اذعان داشت که در پشت پرده گزارش‌های وب‌سایت «دیدبان قضایی» منافع حزب جمهوری‌خواه آمریکا نهفته است چراکه این افراد بیش از دیگران از ایجاد ترس و وحشت از تروریسم، مهاجرت‌ها و نظامی‌گری‌های مرزی منتفع می‌شوند.

در ماه جولای سال جاری(تیرماه) یکی از رهبران گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یک شهروند مکزیکی برای انجام یک عملیات انتحاری به نفع گروه‌های افراط‌ گرا انتخاب شده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی اخیر از سازمان اطلاعات آمریکا بیش از 20 هزار نفر از مردم کشورهای غربی که 4 هزار نفر از آن‌ها اروپایی هستند با هدف مقابله با گروه ترویستی داعش و دیگر گروه‌های ترویستی خطرناک به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد این آمار از اواسط سال 2014 تا ماه مارس سال 2015 تا 70 درصد افزایش داشته است.

مقامات کشورهای اروپایی و دیگر کشورها از این‌که این افراد پس از فراگیری مهارت‌های مبارزه به کشور متبوع خود بازگردند و برای امنیت کشور خود خطرآفرین شوند، می‌هراسند.

در حال حاضر گروه تروریستی «داعش» کنترل قسمتی از خاک عراق و سوریه را به دست دارد و به اعمال اقدامات خشونت‌آمیز و حملات انتحاری شدیدی علیه مردم این کشورها پرداخته است.

 

 اخبار بین الملل  -  فارس


ویدیو مرتبط :
اردوگاه آموزشی داعش برای کودکان در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در اردوگاه آموزشی داعش برای کودکان چه می گذرد؟



اخبار بین الملل - دیلی میل گزارش داد:
در اردوگاه آموزشی داعش برای کودکان چه می گذرد؟

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن کودکان در اردوگاه های آموزشی داعش در حال تیراندازی دیده می شوند.

به گزارش انتخاب، در این ویدیو کودکی که صورت خود را پوشانده، درحالیکه نمی تواند اسلحه را کنترل کند، شروع به تیراندازی می کند.

داعش با این ویدیو سعی در جذب کودکان و استفاده از آنان در میادین جنگ دارد.

در این ویدیوی منتشر شده، کودکان با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و در ادامه از آنها پرسیده می شود که چه صحبتی با کافران دارند.

یکی از کودکان می گوید: ای کافران، شما همگی باید کشته شوید.

یکی از کودکانی که موفق به فرار از اردوگاه آموزشی داعش شده گفت، زمانیکه داعش او را جذب کرده تنها 13 سال داشته است.

او افزود: پدرم به دنبال آن نبود که مرا به اردوگاه داعش بفرستد اما شبه نظامیان تروریست او را تهدید به بریدن سرش کردند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
این کودک که نام آن افشا نشده سرانجام به اردوگاه آموزشی داعش منتقل شده و در آنجا دوره های آموزش استفاده از اسلحه و تماشای اجباری ویدیوهای منزجر کننده را دیده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
وی گفت: آنها می گفتند باید در ساعتی که معین می کردند حاضر شده و صحنه های قطع دست، شلاق زدن و سنگسار را می دیدیم.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش


این کودک افزود: حتی یکبار، جوانی که در ماه رمضان روزه نگرفته بود، به مدت سه روز به صلیب کشیده شد.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
براساس این گزارش، گروه تررویستی داعش چندین روز پیش ویدیویی منتشر کرد و آمریکا را تهدید کرد و از کردها نیز خواست که به اتحاد خود با غرب علیه «خلافت» پایان دهند.

اخبار بین الملل - انتخاب