اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش وارد شهر کوبانی شد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش وارد شهر کوبانی شد

تروریستهای داعش وارد شهر کوبانی در مرز سوریه و عراق شدند و کنترل بخش هایی از جنوب این شهر را در دست گرفتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، جنگجویان داعش پس از ورود به بخشی از جنوب غرب شهر کوبانی در مرز سوریه با ترکیه، گلوله باران شدید مرکز این شهر را آغاز کردند.

پیشمرگه تهدید کرد در صورت ورود داعش به شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه، جنگ شهری با جنگجویان این گروه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، نیروهای پیشمرگه خود را برای جنگ شهری با جنگجویان داعش در داخل شهر عین العرب آماده می کنند.

هشتاد تا نود درصد ساکنان شهر عین العرب خانه های خود را ترک کرده اند، اما همچنان چند هزار غیرنظامی در این شهر حضور دارند.

همچنین صد و سی فرد مسلح خود را در استان ریف دمشق به ارتش سوریه تسلیم کردند.

 این افراد مسلح از مناطق یلدا، ببیلا، الزبدانی و وادی البردی در استان ریف دمشق هستند. این افراد مسلح در دوره های بازپروری شرکت خواهند کرد و سپس آزاد خواهند شد.

این افراد در چارچوب آشتی های محلی در مناطق مختلف سوریه خود را تسلیم کردند. 

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
داعش وارد کوبانی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش تنها دو روستا با شهر استراتژیک کوبانی فاصله دارد/تروریست ها در کمین برای ورود به ترکیه/اعلام "وضعیت هشدار" در ایتالیا



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش تنها دو روستا با شهر استراتژیک کوبانی فاصله دارد/تروریست ها در کمین برای ورود به ترکیه

به رغم تداوم حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی "داعش" نفرات این گروه در روز دوشنبه به نزدیکی شهر کلیدی کردنشین، واقع در شمال سوریه و نزدیکی مرز ترکیه رسیدند.

به گزارش «انتخاب»، ترکیه که عضو ناتو است در آستانه بررسی طرح پیوستن این کشور به نیروهای ائتلاف در پارلمان تانک‌های خود را عازم مرزهای این کشور کرده است.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به عملیات جدیدی علیه مواضع گروه "داعش" در شب یکشنبه (۲۸ سپتامبر) و روز دوشنبه (۲۹ سپتامبر) دست زده‌‌اند. با این حال به گفته سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه، نفرات "داعش" توانسته‌اند به ۴ کیلومتری شهر استراتژیک عین‌العرب (کوبانی) در سوریه برسند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در طول دو هفته گذشته نیروهای این گروه تروریستی تا به این حد به این شهر نزدیک نشده بودند. نزدیک شدن این نیروها منجر به فرار ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهر از مرز شده است.

سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیاست می‌گوید، نیروهای "دولت اسلامی" حین پیشروی خود ۱۵ فروند موشک به مرکز کوبانی شلیک کردند. دست کم یک نفر بر اثر این حملات کشته شد. موشک‌های دیگر به منطقه مرزی اصابت کرد.

یکی از تصویربرداران خبرگزاری فرانسه می‌گوید، ارتش ترکیه بعد از اصابت چند گلوله به روستاها و برخورد دست کم یک خمپاره به خاک این کشور تانک‌ها و خودروهای زرهی را راهی منطقه مرزی کرده است.

به نوشته ی سی ان ان، هم اکنون ترکیه تدابیر امنیتی خود را در مرز با سوریه تشدید کرده است. با وجود حملات هوایی آمریکا داعش توانسته است در برخی مناطق به پیشروی خود و تصرف اراضی بیشتر ادامه دهد. هم اکنون میان خط مقدم داعش و شهرک کوبانی فقط دو روستا فاصله است.

این مسئله اهمیت زیادی دارد نه فقط به این علت که بحران گسترده آوارگان وجود دارد بلکه اگر داعش بتواند شهرک کوبانی را تصرف کند، مسیری استراتژیک و لژستیک از رقه تا مرز ترکیه خواهد داشت.

هم اکنون ترکیه درباره اوضاع امنیتی مرز خود با سوریه بسیار نگران است به همین علت خودروهای نظامی و زرهی زیادی در مرز با سوریه مستقر کرده است.

---------------------------


اعلام "وضعیت هشدار" در ایتالیا

روز دوشنبه همچنین رئیس بخش بین‌المللی ضد تروریسم پلیس ایتالیا در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ده‌ها تن از شهروندان این کشور به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد، دولت رم به خاطر احتمال بروز حملات تروریستی از جانب شبه‌نظامیان تندرو در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، یکی از مقامات ارشد دولت ایتالیا پیشتر اعلام کرده بود که 50 تن از شهروندان این کشور به گروه تروریست دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا نیز گفت: هشدار تروریستی برای ایتالیا در وضعیت بسیار بالا قرار دارد حتی اگر تهدید خاصی اعلام نشده باشد. اگرچه ایتالیا هنوز به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا در عراق نپیوسته است، اما جزئی از ائتلاف بزرگ در مقابله با تروریسم محسوب می‌شود.

این مقام مسئول و ارشد دولت رم تاکید کرد که یک سری قوانین بسیار محدود کننده را تدوین کرده و به‌زودی آنها را به دولت و پارلمان ارائه می‌دهد تا به نحو بهتری این کشور بتواند با تروریسم مقابله کند. وزیر کشور ایتالیا ادامه داد: این قوانین جدید شامل بررسی‌های دقیق‌تر پلیس در مورد کسانی است که در خطر قرار دارند و برای افرادی که تلاش می‌کنند تا به گروه‌های شبه‌نظامی در خارج بپیوندند، جریمه‌ها و مجازات‌های سخت‌تری اعمال خواهد کرد.

روز دوشنبه همچنین رئیس بخش بین‌المللی ضد تروریسم پلیس ایتالیا در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ده‌ها تن از شهروندان این کشور به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند. رئیس این بخش اعلام کرد: این یک آمار دقیق از تعداد ایتالیایی‌هایی است که کشور را ترک کرده تا در کنار داعش بجنگند.

اخبار بین الملل - انتخاب , ایسنا