اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش نامش را تغییر داد



اخبار,اخباربین الملل,داعش

 

  اخبار بین الملل - داعش نامش را تغییر داد

گروهک تروریستی داعش با حذف "عراق و شام" از نام خود و اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، ابو محمد عدنانی، سخنگوی داعش در یک فایل صوتی، به عنوان "نماینده اهل حل و عقد" با اعلام برپایی آنچه "خلافت اسلامی" نامید، بر بیعت عناصر تروریست این گروهک با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان تاکید کرد!

عدنانی با بیان این که بزرگان و سران و مجلس شورای داعش برپایی "خلافت اسلامی" را تصویب کرده‌اند، افزود: این عده بیعت خود را با شیخ مجاهد ابوبکر بغدادی اعلام کرده و او را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده‌اند و وی نیز با پذیرش این منصب، رهبر و خلیفه مسلمانان در سراسر جهان شده است!

به گزارش فرانس پرس، در این فایل صوتی آمده است: بدین ترتیب از این لحظه پسوند "عراق و شام" از انتهای نام دولت اسلامی عراق و شام حذف می‌شود و در تمامی عناوین و مکاتبات رسمی تنها نام "دولت اسلامی" ذکر خواهد شد!

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که داعش پس از پیشروی‌هایی که در پی خیانت برخی از نظامیان و مسئولان عراقی انجام داده بود، اکنون در برابر حملات همه‌جانبه ارتش عراق در حال عقب‌شینی از مناطق تحت اشغال است.

عنوان "اهل حل و عقد" که در این بیانیه به آن اشاره شده، یادآور همان شورایی است که بلافاصله پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در حالی که اصحاب وفادار ایشان مشغول تدفین آن حضرت بودند، تشکیل شد و در آن افرادی گرد هم آمدند و برخلاف آنچه خدا و رسول از پیش تعیین کرده بودند، به انتخاب خود خلیفه ای برگزیدند و به اجبار از دیگران هم برای او بیعت گرفتند.
 اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ساخت پوشه ای که پاک نمیشه و نامش تغییر نمیکنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدامات داعش در عراق و سوریه: اولتیماتوم به مسیحیان؛ تغییر دین، جزیه یا مرگ / راه اندازی دفتر پیگیری بدحجابی / سنگسار در ملاء عام (+عکس)



اخبار بین الملل - اقدامات داعش در عراق و سوریه: اولتیماتوم به مسیحیان؛ تغییر دین، جزیه یا مرگ / راه اندازی دفتر پیگیری بدحجابی / سنگسار در ملاء عام (+عکس)

داعش کلیسای تاریخی شهر موصل در شمال عراق را با عمر 1836 سال به آتش کشید.

موصل حدود 30 کلیسا دارد که تاریخ برخی از آنها به 1500 سال باز می گردد.


گروه افراط گرای داعش در روزهای اخیر دست به اقداماتی در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه دست زده است.

برخی از اقدامات داعش در سوریه و عراق به شرح زیر است:

 نیروهای داعش در شمال سوریه، یک زن را به اتهام زنا سنگسار کردند
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد برای نخستین بار نیروهای داعش یک زن را در "الطبقه" در حومه شهر "رقه" سوریه به اتهام زنا سنگسار کردند. شهر رقه پایتخت داعش است. این زن پس از نماز عشاء در بازار اصلی شهر تا مرگ، سنگسار شد.


مراسم سنگسار داعش در شهر رقه در شمال سوریه

اخبار,اخبار بین الملل , اقدامات داعش در عراق و سوریه

 
یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفت: این زن پس از محاکمه در دادگاه های شرعی داعش، به سنگسار محکوم شد.


وی افزود: ساکنان شهر رقه از آنچه که روی داده به شدت ناراضی هستند. مردم در حالت ترس و رعب به سر می برند.

سنگسار این زن به نام شمسه محمد العبدالله 26 ساله در ساعت 11 شب در بازار شهر و با حضور جمعیت زیادی از مردم برگزار شد. یکی از افراد داعش، بیانیه ای را درباره جرم این زن برای حاضران خواند و دیگر اعضای داعش با پرتاب سنگ، این زن را کشتند.

صفحه داعش در توئیتر نیز تصاویری از سنگسار را منتشر کرد و نوشت: عملیات حد سنگسار بر زن انجام شد و در این مراسم شماری از مومنین حضور داشتند.


مراسم سنگسار داعش در شمال سوریه

اخبار,اخبار بین الملل , اقدامات داعش در عراق و سوریه

 

اخبار,اخبار بین الملل , اقدامات داعش در عراق و سوریه

 
داعش علیه مسیحیان
داعش به مسیحیان شهر موصل هشدار داد دین خود را به اسلام تغییر دهند یا جزیه (مالیات) بدهند ؛‌در غیر این دو صورت کشته خواهند شد. به همین دلیل بسیاری از مسیحیان، شهر موصل را به سمت کردستان عراق ترک کرده اند.

 داعش کلیسای تاریخی شهر موصل در شمال عراق را با عمر 1836 سال به آتش کشید. موصل حدود 30 کلیسا دارد که تاریخ برخی از آنها به 1500 سال باز می گردد.

"حسبه"‌برای مبارزه با بدحجابی و بی حجابی
 داعش در مناطق تحت کنترل خود در سوریه دفتر "حسبه" ایجاد کرد. وظیفه این دفتر پیگیری زنان بدون نقاب و بررسی لباس و حجاب زنان و تذکر و مجازات زنان بدحجاب و بی حجاب است. اجبار فروشگاه ها و مغازه ها به تعطیلی در هنگام اذان از دیگر وظایفه این دفاتر است.

ادامه غارت و کشتار مردم
 داعش منازل مسکونی خالی که مالکان اکثر آنها فرار کرده اند را مصادره و از آنها استفاده می کند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , اقدامات داعش در عراق و سوریه

 
داعش علاوه بر این با راه اندازی اردوگاه های آموزش نظامی، شماری زیادی از افراد را جذب و سازماندهی می کند. گفته می شود بخش زیادی از این افراد، زیر 18 سال هستند.

 همچنین 270 نفر در حمله داعش برای تصرف مهمترین میدان گازی سوریه، کشته شدند. کشته شدگان شامل افراد غیرنظامی و کارمند فعال در این میدان گازی و افراد نظامی مامور حفاظت از این تاسیسات هستند. میدان شاعر واقع در شرق حمص در مرکز سوریه قرار دارد.

درگیری ها برای تصرف میدان گازی شاعر از روز جمعه آغاز و تا شنبه ادامه داشت.

اخبار بین الملل - عصر ایران