اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش مدعی سرنگونی هواپیمای روسیه شد


گروه تکفیری-تروریستی داعش مسؤلیت ساقط کردن هواپیمای مسافربری روسیه را بر عهده گرفته است.

خبرگزاری مهر: خبرگزاری المیادین اعلام کرد که گروه تکفیری-صهیونیستی داعش مسؤلیت ساقط کردن هواپیمای مسافربری روسیه را بر عهده گرفته است.

تا کنون این خبر توسط سایر خبرگزاری ها و یا خبرگزاری های وابسته به روسیه تأیید نشده است.

رسانه های وابسته به گروه داعش مسئولیت ساقط کردن هواپیمای روسی را بر عهده گرفته اند.

شایان ذکر است، یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه که از نوع ایرباس ۳۲۱ بود در صحرای سیناء مصر سقوط کرد.

سازمان هواپیمایی روسیه در این باره گفت: این هواپیما ۲۲۴ خدمه و مسافر داشت و ارتباط با آن در محدوده هوایی قبرس قطع شده بود.

بنا بر گزارش های واصله، این هواپیما از فرودگاه شرم الشیخ برخاسته بود که در صحرای سینا سقوط کرد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی «کوگالیماویا» که هواپیمای مذکور متعلق به آن بوده است، به خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که خلبان این هواپیما ۱۲ هزار ساعت تجربه پرواز داشته و نیز هواپیمای مورد نظر پیشتر به صورت کامل مورد بررسی و سرویس قرار گرفته بود.

اما رویترز با انتشار یک خبر فوری اعلام کرد که بررسی های اولیه نشان می دهد که نقص فنی باعث سقوط آن شده است.

ساعاتی پیش نیز مسؤلین مصر با تأیید این مطلب که ۲۱۴ نفر از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه از اتباع روس و ۳ نفر نیز اوکراینی هستند، اعلام کردند که هیچ یک از سرنشینان آن زنده نمانده اند.

این هواپیما با ۲۱۴ مسافر روس تبار و ۳ اوکراینی در صحرای سینا سقوط کرده بود. از ۲۱۷ مسافر، ۱۳۸ نفر زن، ۶۲ مرد و ۱۷ کودک بودند که همگی کشته شده اند. همچنین ۷ نفر نیز از کارکنان کادر پروازی هواپیما بودند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با صدور پیام تسلیتی به خانواده قربانیان این حادثه، روز اول نوامبر را عزای عمومی اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
این تصویر داعش را مدعی سرنگونی هواپیمای روسی کرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام اطلاعاتی آمریکا: احتمالاً داعش هواپیمای مسافربری روسیه را ساقط کرده است / انگلیس: عامل سقوط هواپیمای روسی انفجار بوده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بامداد پنجشنبه ادعا کرده‌اند گروه تروریستی داعش در سقوط پنج روز پیش هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمای روسیه نقش داشته است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا مدعی شده گروه تروریستی داعش در سقوط پنج روز پیش یک فروند ایرباس خطوط هوایی روسیه، نقش داشته است.

یک مقام اطلاعاتی، به شرط عدم افشای نام به «سی‌ان‌ان» گفت که عامل سقوط هواپیما بمبی بوده که این گروه تروریستی، یا یکی از گروه‌های وابسته به آن، در هواپیما جاسازی کرده است.

مطابق گزارش «سی‌ان‌ان»، این مقام آگاه تصریح کرده جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز درباره دلیل سقوط هواپیما به جمع‌بندی رسمی نرسیده است.

«سی‌ان‌ان» اظهارات مقام اطلاعاتی مورد استنادش را این‌طور نقل کرد: «برداشتی وجود دارد مبنی بر اینکه یک بمب در چمدان یا در قسمتی از هواپیما جاسازی شده بوده است.»

«ایرباس ای۳۲۱» خطوط هوایی روسیه روز شنبه، اندکی بعد از پرواز از «شرم‌الشیخ» در دریای سرخ به سمت «سن‌پیترزبورگ»، در روستای «قریه» در نزدیکی شبه جزیره سینا سقوط کرد و تمامی ۲۲۴ سرنشین آن جان باختند.

روسیه و مصر، ادعای گروه تروریستی داعش، مبنی بر اینکه هواپیمای مورد نظر را با شلیک موشک ساقط کرده را رد کرده‌اند.

 

 ------------------------------

انگلیس عامل سقوط هواپیمای روسی در سینا را انفجار دانست

به گزارش رسانه های روسی، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که علت سانحه هواپیمای مسافربری روسی در مصر ممکن است انفجار بمب یا مواد منفجره در داخل هواپیما باشد.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا روز چهارشنبه به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس نوشتند: به دنبال سانحه هواپیمای روسی ایرباس 321، تمام پروازها از شرم الشیخ مصر به مقصد انگلیس به تاخیر می افتد تا سازمان های اطلاعاتی بتوانند سطح ایمنی این پروازها را ارزیابی کنند.


بر اساس این گزارش در بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس آمده است: کارشناسان انگلیسی بر این باورند که مقام های این کشور هیچگاه بدون دلیل قانع کننده این گونه نتیجه گیری نکرده و چنین تدابیری را اتخاذ نمی کنند.


این ادعای انگلیس در حالی مطرح می شود که با گذشت چهار روز از سقوط هواپیمای روسی ایرباس «ای 321» بر فراز شبه جزیره سینا در مصر و تحقیقات گسترده در این زمینه مقام های پزشکی قانونی روسیه اعلام کردند هیچ آثاری ناشی از مواد منفجره در اجساد قربانیان وجود ندارد.


خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه به نقل از نماینده مرکز پزشکی قانونی روسیه اعلام کرد: بررسی اجساد انتقال یافته از مصر، در برگیرنده هیچ علائم و آثاری از وجود مواد منفجره نیست.


کارشناسان مصری و روسی نیز پس از بازرسی محل سقوط هواپیمای شرکت هوایی کوگالیم اویا (متروجت) با رد تروریستی بودن این واقعه احتمال داده اند متلاشی شدن آن در آسمان بر اثر ایجاد اختلال آنی در سیستم بسته هوا، نفوذ بیرونی و تغییر ناگهانی دمای هوای داخل کابین باشد.


کارشناسان به این امر توجه می کنند که چرا قطعات لاشه هواپیما در گستره ای به طول هشت و عرض چهار کیلومتر پراکنده شده و حتی برخی اشیا دورتر از این مسافت فرود آمده است.


«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر رئیس جمهوری روسیه نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال تروریستی بودن سقوط هواپیمای روسی، گفته است: نباید حتی یک گزینه را بعید بدانیم اما هنوز در باره درستی یا نادرستی هر یک از فرضیه ها تا زمان دریافت نتایج تحقیقات اولیه نمی توانیم نظر بدهیم.


مسکو و قاهره به صورت مشترک ادعاهای منتسب به تروریست ها مبنی بر هدف قرار گرفته شدن هواپیما را رد و اعلام کردند تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد یافت و هرگونه احتمال در هر زمینه ای حتی تروریستی بودن واقعه را بررسی خواهند کرد تا به نتیجه نهایی کارشناسی برسند.


روز شنبه گذشته و پس از سقوط هواپیمای روسی، رسانه ها گزارش دادند منطقه سانحه در شمال شبه جزیره سینا در 60 کیلومتری شهر نخل از دو سال پیش شاهد فعالیت گروه های مسلح و تروریست ها بوده و ارتش مصر مبارزه ضد تروریستی خود را در این منطقه گسترش داده است.


همچنین انتشار یک فیلم تایید نشده و مبهم در شبکه های اجتماعی که نشان می دهد یک هواپیمای مسافری با شلیک موشک تروریست ها هدف قرار گرفته، سبب اهمیت این احتمال شده است.

 

اخبار بین الملل - فارس،ایرنا