اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش زیارتگاه‌های ایزدی‌ ها را منفجر کرد


یک منبع مطلع در استان نینوا گفت: تروریست‌های داعش، تمام زیارتگاه‌های ایزدی‌ها در غرب موصل، مرکز استان نینوا را منفجر کرده‌اند.

پایگاه خبری شبکه العالم: یک منبع مطلع در استان نینوا گفت: تروریست‌های داعش، تمام زیارتگاه‌های ایزدی‌ها در غرب موصل، مرکز استان نینوا را منفجر کرده‌اند.

این منبع در گفت و گو با "سومریه نیوز" افزود: زیارتگاه ها و مزارهای مزبور در بخش سنجار (واقع در 120 کیلومتری غرب موصل) قرار داشت.

یک منبع مطلع در استان نینوا پیشتر گفته بود که داعش پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ کُرد که بدون درگیری صورت گرفت، بر بخش سنجار و ربیعه در غرب این استان سیطره یافت.

تلویزیون عراق نیز اعلام کرد: داعش مرقد حضرت زینب (س) در سنجار و پیش از این نیز شماری از مرقد ها و مساجد موصل مانند مرقد حضرت یونس (ع) و حضرت شیت (ع) پیامبر را منفجر کرد.


ویدیو مرتبط :
50 زیارتگاه در لیست تخریب داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش قبر یونس پیامبر را منفجر کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش قبر یونس پیامبر را منفجر کرد

یک منبع مطلع که نخواست هویتش فاش شود به "السومریه" گفته است که " عناصر مسلح داعش با قرار دادن مواد منفجره در اطراف مرقد ابوالعلی در منطقه باب الجدید آن را منفجر کردند".

العربیه نوشت: نیروهای داعش که کنترل این شهر را در دست دارند، پنجشنبه، با استفاده از مواد منفجره قبر یونس پیامبر را در این شهر تخریب کردند.

به گزارش «انتخاب»، به گفته یک مقام امنیتی از شهر نینو، این گروه تندرو که پیشتر آرامگاه شیخ فتحی را منفجر کرده، امروز همچنین آرامگاه ابوالعلی و نیز یک مسجد و یک حسینیه را در این شهر منفجر کرده است.

در همین راستا یک منبع مطلع که نخواست هویتش فاش شود به "السومریه" گفته است که " عناصر مسلح داعش با قرار دادن مواد منفجره در اطراف مرقد ابوالعلی در منطقه باب الجدید آن را منفجر کردند".

وی افزود آنها همچنین حسینیه فاطمه الزهرا و مسجد جامع نجیب جاده در منطقه فیصلیه را منفجر کردند.

مقبره یونس پیامبر مهمترین اثر باستانی و مذهبی شهر موصل است که در سال 138 هجری قمری بنا شده بود.

این منبع امنیتی افزود که داعش روز گذشته مرقد امام یحیی در محله شفا و نبی دانیال در غرب موصل را منفجر کردند.

داعش پیشتر تهدید کرده بود که قصد دارد کعبه، قبله مسلمانان جهان را ویران کند، زیرا به گفته این گروه تندرو، مسلمانان به جای خدا در حال پرستش سنگ (کعبه) هستند.
اخبار بین الملل - انتخاب