اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش در 40 کیلومتری مرز کرمانشاه


نیروهای گروه افراط گرای اسلامی داعش پس از اشغال شهر جلولا در استان دیاله عراق، مواضع خود را در این شهر تقویت کردند.

عصر ایران: نیروهای گروه افراط گرای اسلامی داعش پس از اشغال شهر جلولا در استان دیاله عراق، مواضع خود را در این شهر تقویت کردند.

این شهر با مرزهای ایران 40 کیلومتر فاصله دارد. استان دیاله در شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد.

شهر جلولا در نزدیکی شهر خانقین و مرز خسروی در استان کرمانشاه است.

این شهر پس از درگیری شدید میان داعش و نیروهای نظامی کردستان عراق سقوط کرد.

درگیری ها با داعش در مناطق شمالی و مرکزی عراق همچنان ادامه دارد.

همزمان اتحادیه اروپا به اعضای این سازمان اجازه داد به صورت انفرادی به کردستان عراق اسلحه بدهند.

به نوشته رویترز، اعضای اتحادیه اروپا از دست یابی به موضع مشترک درباره ارائه مستقیم سلاح به کردهای عراق بازماندند اما راه را باز گذاشتند تا هر یک از کشورهای عضو در صورت تمایل به طور جداگانه به صادرات مستقیم سلاح به کردستان عراق اقدام کند.

قبل از این مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از جامعه بین الملل خواسته بود با ارائه سلاح به کردهای عراق، به آنها در مقابله با گروه داعش کمک کند.

منابع دیپلماتیک گفته اند کشورهای اروپایی تنها پس از هماهنگی کامل با دولت مرکزی بغداد، به کردستان عراق سلاح خواهند داد. البته برخی کشورهای اروپایی هم با ارائه سلاح به کردستان عراق مخالف اند.
فرانسه، ایتالیا و چک از جمله موافقان ارائه سلاح به کردستان عراق هستند.

قبل از این هم دولت آمریکا از ارائه مستقیم سلاح سبک و مهمات به کردستان عراق خبر داد.

نیروهای داعش پیش از با شکست نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه) توانستند برخی مناطق این منطقه را تصرف کنند. آنها هم اکنون برای اشغال شهر اربیل مرکز کردستان عراق تلاش می کنند.


ویدیو مرتبط :
داعش به50 کیلومتری مرز ایران رسید!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش به 40 کیلومتری اربیل مرکز کردستان عراق رسید



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش به 40 کیلومتری اربیل مرکز کردستان عراق رسید

به دنبال حمله داعش، 50 هزار نفر از پیروان اقلیت مذهبی ایزدی شهر سنجار عراق، با فرار از شهر به کوه های اطراف پناه برده اند. در صورتی که نتوان آنها را تا 24 ساعت آینده نجات داد آنها با خطر مرگ به دلیل گرسنگی روبه رو هستند.

درگیری داعش و افراد نظامی کردستان عراق (پیشمرگه) به 40 کیلومتری شهر اربیل رسید.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، یک مقام ارشد کُردی روز چهارشنبه گفت که  افراد نظامی کردستان عراق و جنگجویان داعش در شهرکی در 40 کیلومتری جنوب غربی شهر اربیل مرکز کردستان عراق درگیر شدند.

اربیل مرکز منطقه فدرالی کردستان عراق است. کابینه و پارلمان کردستان عراق در این شهر قرار دارند.


کردستان عراق شامل سه استان کردنشین سلیمانیه، اربیل و دهوک است. منطقه فدرالی کردستان عراق دارای کابینه، پارلمان، سیستم قضایی و نیروهای مسلح ویژه خود است.

"جبار یاور" دبیر کل وزارت پیشمرگه (نیروهای نظامی کردستان عراق) گفت: همکاری نظامی کردستان عراق با دولت بغداد در زمینه مقابله با افراد مسلح افراط گرا ازسرگرفته شد.

نیروهای داعش در چند روز اخیر توانستند با شکست نیروهای نظامی کردستان عراق، شهرهای کردنشین سنجار و زمار در استان نینوا را اشغال کنند. داعش به دلیل عقب نشینی سریع نیروهای پیشمرگه توانست بدون درگیری شدید شهر سنجار را تصرف کند.

نیروهای داعش در چند ماه اخیر توانست مناطق وسیعی را در شمال عراق از جمله موصل و تکریت اشغال کنند.

گروه افراط گرای اسلامی داعش به تازگی نام خود را از "دولت اسلامی عراق و شام" به "دولت خلافت اسلامی" تغییر و رهبر خود ابوبکر بغدادی را به عنوان خلیفه مسلمانان جهان معرفی کرد.

یاور ادامه داد: 50 هزار نفر از پیروان اقلیت مذهبی ایزدی شهر سنجار، با فرار از این شهر به کوه های اطراف پناه برده اند. در صورتی که نتوان آنها را تا 24 ساعت آینده نجات داد آنها با خطر مرگ به دلیل گرسنگی روبه رو هستند.
اخبار بین الملل - عصرایران