اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش: در ماه رمضان به آمریکا حمله کنید


گروه داعش ظاهرا در تلاش برای تقویت روحیه هوادارانش روز شنبه در یک پیام صوتی خواستار حملات ضد امریکایی در ماه مبارک رمضان شد.عدنانی همچنین خواستار حملاتی علیه امریکا و اروپا در ماه مبارک رمضان شد.

خبرگزاری ایرنا: گروه داعش ظاهرا در تلاش برای تقویت روحیه هوادارانش روز شنبه در یک پیام صوتی خواستار حملات ضد امریکایی در ماه مبارک رمضان شد.

خبرگزاری گزارش داد؛: این نوار ضبط شده که ظاهرا اظهارات ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش را شامل می شود اواخر شنبه به طور آن لاین انتشار یافت و در فضای مجازی در شبکه توئیتر توسط هواداران گروه دست به دست گشت.

عدنانی گفت: اگر موصل، سرت یا رقه یا تمام شهرها را از دست بدهیم شکست خواهیم خورد و به جایی بازخواهیم گشت که قبلا بودیم.

این سه شهر سنگرگاه های اصلی داعش در عراق، لیبی و سوریه است.

عدنانی در نخستین سخنرانی خود در یک نوار صوتی از ماه اکتبر گفت: خیر. شکست تنها موقعی است که تمایل و اراده برای نبرد از بین برود.

این سخنگو ظاهرا امریکا را که رهبری ائتلافی از کشورها را در جنگ هوایی علیه داعش در عراق و سوریه به عهده دارد، به دلیل ناکامی هایش در شکست دادن قطعی این گروه به باد تمسخر گرفت.

وی گفت: حتی «20 هزار حمله هوایی» ائتلاف نتوانسته است داعش را از بین ببرد.

عدنانی همچنین خواستار حملاتی علیه امریکا و اروپا در ماه مبارک رمضان شد.

وی این درخواست را سال گذشته نیز کرده بود و از هواداران خواسته بود به دنبال شهادت باشند.

داعش کنترل اراضی وسیعی را در عراق، سوریه و لیبی در دست دارد ولی به گفته تحلیلگران اعضای آن به دلیل شکست های اخیر بویژه در سوریه از روحیه پایینی برخور دارند.


ویدیو مرتبط :
کاریکاتور/ حمله آمریکا به مواضع داعش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش: در ماه رمضان بیشتر حمله کنید!


سخنگوی داعش در پیامی رادیویی از طرفداران این گروه تروریستی خواست تا در ماه مبارک رمضان حملات خود را علیه مسیحیان، شیعیان و مسلمانان سنی در کنار نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا تشدید کنند.

خبرگزاری مهر: ابومحمد العدنانی سخنگوی گروه تروریستی داعش از طرفداران این گروه خواسته تا از فرصت ماه مبارک رمضان که از هفته گذشته آغاز شده، به عنوان فرصتی برای «فاجعه بار کردن زندگی کافران، شیعیان و مسلمانان مرتد» استفاده کنند.

پیشتر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته بود که براساس شواهد و مدارک داعش قصد دارد حملات خود را در ماه مبارک رمضان تشدید کند. سخنگوی داعش همچنین از شهروندان عرب در عربستان سعودی و عراق و سوریه خواسته تا علیه «رهبران ستمکار» خود قیام کنند.

درخواست سخنگوی داعش از طرفداران این گروه تروریستی در حالی مطرح می شود که در روزهای گذشته این گروه افراط گرا شکست های سنگینی را از نیروهای عراقی و کردها خورده است.