اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش: در روزهای آینده حملات انتحاری جدیدی در عربستان سعودی صورت خواهیم داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت انفجار در عربستان سعودی را که پانزده کشته بر جا گذاشت بر عهده گرفت و رهبران مستبد شبه جزیره عرب را به حملات جدید تهدید کرد.

این حمله که در مسجدی در جنوب عربستان سعودی اتفاق افتاد بر ضد پلیس عربستان صورت گرفت و دوازده تن از پانزده قربانی آن ماموران پلیس بودند.

بر اساس بیانیه ای که داعش منتشر کرد این حمله توسط یک عامل انتحاری به نام ابو سنان النجدی و با استفاده از یک کمربند انفجاری که به همراه داشت، صورت گرفت.

استان الحجاز ، شاخه داعش در عربستان سعودی در بیانیه خود افزود این عامل انتحاری موفق شد وارد مقر نیروهای ویژه در ابها شود و با منفجر کردن کمربند انفجاری حود دهها نفر را بکشد یا زخمی کند.

داعش در بیانیه خود به مستبدان شبه جزیره عرب هشدار داد در روزهای آینده حملات جدیدی بر ضد آنها صورت خواهد گرفت.

طبق اعلام وزارت کشور عربستان سعودی پانزده نفر از جمله دوازده مامور پلیس و سه کارمند در انفجار انتحاری اخیر کشته شدند. این انفجار هنگام نماز در مسجد مقر نیروهای ویژه ابها، مرکز استان عسیر که نزدیک مرزهای یمن واقع شده است، اتفاق افتاد.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
کارشناس سعودی:عربستان اماده اعزام انتحاری به یمن است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر خارجه : حملات نظامی عربستان سعودی به یمن در ساعات آینده متوقف می‌شود



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,حملات نظامی عربستان سعودی به یمن

حسین امیر عبداللهیان در آغاز نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران ،‌سوئیس و سوریه افزود: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که در ساعات آینده در پیرو مجموع تلاش هایی که شده است شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم .

معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه پیش بینی کرد حملات نظامی عربستان سعودی به یمن در ساعات آینده متوقف شود .

به گزارش «انتخاب»، حسین امیر عبداللهیان در آغاز  نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران ،‌سوئیس و سوریه افزود: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که در ساعات آینده در پیرو مجموع تلاش هایی که شده است شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم .

وی اضافه کرد : ما خوشبینیم که در ساعات آینده شاهد آن باشیم که گروه های مختلف یمنی بر سر میز مذاکره گرد آیند و برای تقویت روند سیاسی در این کشور تلاش کنند .

امیرعبداللهیان در پایان ابراز امیدواری کرد خوش بینی در خصوص توقف حملات نظامی به یمن در ساعات آینده به نتایج روشن و مشخصی برسد .

نشست سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران ، سوئیس و سوریه با هدف بررسی راهکارهای ارسال گسترده تر کمک های انسان دوستانه بین المللی به سوریه در وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

 

 اخبارسیاست  خارجی  -  انتخاب