اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش در حال عضوگیری در کانادا !



اخبار,اخباربین الملل,داعش

 

 اخبار بین الملل - داعش در حال عضوگیری در کانادا !

 بنیانگذار شورای عالی اسلامی کانادا اعلام کرد که تروریست‌های داعش "زیر دماغ ما در دانشگاه‌ها و مساجد به عضوگیری روی آورده‌اند."

 یک روحانی شناخته شده کانادایی هشدار داد که گروه تروریستی داعش در حال عضوگیری در کاناد بود و اینکه یکی از اعضای این گروه وی را تهدید به مرگ کرده است.

سید سهروردی، مؤسس شورای عالی اسلامی کاناداف از مقامات کانادایی و غربی خواست تا نبرد علیه این گروه تروریستی را شدت بخشند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌سی، اعلام کرد: "من کاملا بر این باور هستم که این عضوگیری دقیقا در این کشور، زیر دماغ ما، در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها،‌ اماکن مذهبی و جامعه ما انجام می‌گیرد."

سهروردی در ادامه افزود که یکی از اعضای این گروه که در موصل، شمال عراق، می‌جنگند در صفحه فیس‌بوک به دلیل محکومت اقدامات داعش پیام مرگ برای وی فرستاده است.

سازمان‌های اطلاعاتی در ماه فوریه اعلام کردند که دستکم ۱۳۰ کانادایی با عضویت در گروه داعش در حال نبرد در عراق و سوریه هستند.

این روحانی مستقر در کالیگاری گفت: "سه جوان کانادایی در عراق و سوریه کشته شده‌اند. من یکی از آنها را می‌شناختم.این جوانان توسط افرادی در این کشور شستشوی مغزی شده‌اند."

سهروردی همچنین برای "آگاهی بخشی درباره ماهیت خطرناک داعش" و نیز ادای احترام به جیمز فولی، ژورنالیست آمریایی که توسط تروریست‌های داعش اعدام شد، دست به اعتصاب غذای ۴۸ ساعته زد.
 اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
عضوگیری داعش به سبک BBC

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه داعش از میان زنان اروپایی عضوگیری می‌کند؟



اخبار ,اخبار بین الملل ,عضوگیری داعش از زنان اروپایی

 

اخبار بین الملل - چگونه داعش از میان زنان اروپایی عضوگیری می‌کند؟

یکی از مسائل مهمی که در ماه‌های اخیر و در پی تشدید اقدامات جنایتکارانه تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفت، افزایش حضور زنان در صفوف تکفیری هاست که بعضاً حتی از کشورهای غربی، راهی مناطق تحت کنترل تکفیری‌ها می‌شوند! نشریه تایم در مطلبی به بررسی عوامل و پیامدهای این موضوع پرداخته است.

چگونه داعش از میان زنان اروپایی عضوگیری می‌کند؟یکی از مسائل مهمی که در ماه‌های اخیر و در پی تشدید اقدامات جنایتکارانه تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفت، افزایش حضور زنان در صفوف تکفیری هاست که بعضاً حتی از کشورهای غربی، راهی مناطق تحت کنترل تکفیری‌ها می‌شوند! نشریه تایم در مطلبی به بررسی عوامل و پیامدهای این موضوع پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، نشریه تایم در مطلبی به بررسی عضویت زنان از ملیت‌های گوناگون در گروه تروریستی داعش پرداخته و می‌نویسد: در حالی که توجه جهانیان به سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی توسط تروریست‌ها معطوف شده، برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از این موضوع ابراز خوشحالی می‌کنند؛ اما نکته جالب اینجاست که برخی از این افراد که از کشته شدن آمریکایی‌ها خوشحال بوده و تقاضای تکرار این گونه اقدامات را دارند، زن هستند!

بنا بر این گزارش، یکی از این زنان که مدیریت صفحه‌ای با نام «مهاجره فی شام» را بر عهده دارد، در صفحه خود می‌نویسد: «می‌خواهم نخستین زنی باشم که یک تروریست آمریکایی یا انگلیسی را بکشم»؛ هرچند این موضوع از حد یک ابراز تمایل فرا‌تر نرفته، با شدت گرفتن عضوگیری داعش از میان زنان، احتمال اینکه شاهد سر بریدن یک غربی از سوی یک تروریست زن داعشی باشیم، افزایش یافته است.
 
هم اکنون شمار دقیق زنان حاضر در میان گروه‌های تکفیری در سوریه مشخص نیست؛ اما تحلیلگران تروریسم در مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در لندن برآور می‌کنند که حدود ۳۰ زن اروپایی در این راستا به عراق و سوریه رفته‌اند که برخی از آن‌ها به همراه همسرانشان و برخی دیگر نیز با هدف ازدواج با تروریست‌های داعشی به این کشور‌ها سفر کرده‌اند؛ این میزان، حدود یک دهم تعداد مردان اروپایی است که به منظور پیوستن به تکفیری‌ها به عراق و سوریه رفته‌اند.

اما نگرانی این است که شمار زنان به سرعت افزایش پیدا کند. در یکی از جدید‌ترین موارد، یک دختر نوجوان شانزده ساله فرانسوی که قصد سفر به سوریه برای پیوستن به داعش را داشت، در فرودگاهی در فرانسه دستگیر شد.

بنا بر گزارش‌ها، دو دختر اتریشی ۱۵ و ۱۶ ساله در ماه آوریل به سوریه سفر کردند و در ماه می نیز دو خواهر دوقلو ۱۶ سال انگلیسی در پی برادران خود رهسپار سوریه شدند تا با تروریست‌های تکفیری ازدواج کنند؛ افزون بر این، در ماه آوریل یک دختر ۱۹ ساله آمریکایی به نام شانون مائورین کانلی نیز که قصدی مشابه داشت، از سوی اف بی‌آی بازداشت شد؛ دست کم یک زن کانادایی و دو دختر نوجوان سومالیایی مقیم نروژ نیز به گروه‌های تفکیری در سوریه پیوسته‌اند.

این گزارش می افزاید: در آغاز داعش به شدت از پیوستن و عضویت زنان جلوگیری می‌کرد. تکفیری‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی از زنان می‌خواستند تنها از راه کمک مالی و یا درخواست از مردانشان برای پیوستن به داعش، به این گروه یاری برسانند. آن‌ها می‌گفتند زنان در جنگ جایی ندارند؛ اما به مرور، این رویه در میان تکفیری‌ها تغییر کرد.

به باور تحلیلگران، این تغییر رویکرد از آنجا ناشی شد که داعش به زعم خود به تشکیل یک دولت در عراق و سوریه نزدیک شد و حضور زنان را برای عملکرد دولت لازم دانست؛ بنابراین، تقاضای پیوستن زنان پزشک، پرستار و مهندس افزایش یافت. پس از تصرف رقه از سوی داعش در سال ۲۰۱۳ نیز تکفیری‌ها گروهی از زنان را مأمور اجرای قوانین خود درباره زنان این شهر کردند.

 

عده‌ای از زنان هم برای بازرسی زنان شهر در پایگاه‌های امنیتی به کار گرفته شدند.
هرچند کمپین داعش در شبکه‌های مجازی برای عضوگیری از میان زنان خارجی به اندازه اقداماتش برای جذب مردان پیشرفته نیست، اما اصولاً نیازی هم وجود ندارد. زنانی که به این گروه جذب می‌شوند، خود از میان دیگر زنان نزدیک به خود افرادی را پیدا کرده و به عضویت ترغیب می‌کنند. این افراد خود اقدام به ایجاد صفحاتی در توئیتر برای ترغیب دیگر زنان می‌کنند.

ام لیث، یکی از زنانی که در توئیتر این گونه اقدامات را انجام می‌دهد، در صفحه خود می‌نویسد: مهم‌ترین مشکل برای پیوستن زنان به داعش، مخالفت خانواده‌هایشان است. وی در این زمینه به زنانی که می‌خواهند در داعش عضو شوند توصیه‌هایی می‌کند. مقامات انگلیسی می‌گویند، ‌ام لیث نام مستعار «اقصا محمود» است که در نوامبر سال گذشته از گلاسکو گریخت و به داعش پیوست.

به هر حال، مجموعه این موارد نشان می‌دهد که داعش با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های خود را به سوی عضوگیری از زنان نیز گسترش داده و می خواهد از این راه، کارهای جدیدی در زمینه ساخت آنچه دولت اسلامی عراق و شام می‌خوانند، انجام دهند.

اخبار بین الملل - تابناک