اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش تویوتاهایش را از کجا می آورد؟



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

وزارت خزانه داری امریکا به تازگی این سوال را مطرح کرده که چگونه گروه تروریستی داعش به خودروهای تویوتا دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، داعش به تازگی در فیلم ویدئویی تبلیغاتی خود شمار زیادی خودروی تویوتا را به نمایش گذاشته است.

شرکت تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد بررسی ورود سرمایه و زنجیره تامین به خاورمیانه جزء سیاست‌های فرامرزی وزارت خزانه داری امریکاست.

اد لوئیس، سخنگوی این شرکت ژاپنی در واشنگتن به شبکه سی‌ان‌ان گفت شرکت تویوتا «به قوانین و مقررات هر کشور یا منطقه‌ای که در آن فعالیت دارد، کاملاً پایبند بوده و فروشندگان و توزیع کنندگان خود را ملزم به رعایت این مسائل کرده است.»

لوئیس اظهار داشت شرکت تویوتا در فرایند تحقیق درباره زنجیره عرضه بین المللی و روند ارسال محصولات این شرکت به خاورمیانه، با وزارت خزانه داری امریکا همکاری می‌کند.

وی تاکید کرد: «یکی از سیاست‌های صریح تویوتا عدم فروش خودرو به افراد و گروه‌های مشکوک است؛ گروه‌هایی که امکان دارد از این خودروها جهت فعالیت‌های چریکی و تروریستی استفاده کنند.»

این مقام تویوتا اذعان کرد ردیابی خودروهای دزدیده شده، یا خودروهایی که توسط خریداران و واسطه‌ها به دیگران فروخته شده‌اند، «غیرممکن» است.

به گفته وی، بسیاری از خودروهای استفاده شده در تبلیغ‌های داعش به بازار امریکا عرضه نمی‌شود.


لوئیس ادامه داد در این تحقیق چندین شرکت خصوصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: «متوجه شدیم که وزارت خزانه داری امریکا در حال بررسی زنجیره‌های عرضه و روند ارسال کالا به خاورمیانه از جمله موسسه‌های مالی، تولیدکنندگان و شرکت‌های حوزه انرژی است.»

این در حالیست که این وزارتخانه امریکایی اعلام نکرده این اطلاعات را از کدام شرکت‌ها کسب کرده اما می‌گوید تلاش‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سرمایه گذاری داعش همچنان ادامه دارد.
 
وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در راستای رویکرد متداول خود نسبت به درک بهتر فعالیت‌های اقتصادی و مالی گروه داعش، با همتایان و سهام‍داران بین المللی همکاری نزدیکی داریم.»

 


اخباربین الملل  - باشگاه خبر نگاران    


ویدیو مرتبط :
جنگ داعش.......داعش.....نبرد داعش ......کشتار+18

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق محرمانه قطر و عربستان درباره داعش



اخبار ,اخبار بین الملل , توافق عربستان و قطر

 

اخبار بین الملل - توافق محرمانه قطر و عربستان درباره داعش

منابع مخالف سوری از توافق عربستان و قطر برای از بین بردن گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" خبر داده و اعلام کردند که این دو کشور در صدد جلوه دادن "جبهه النصره" به عنوان یک گروه میانه‌رو هستند.

منابع مخالف سوری در مصاحبه با روزنامه "رای الیوم" اعلام کردند که عربستان و قطر توافق کرده‌اند تا با همکاری آمریکا گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) که یکی از شاخه‌های القاعده در سوریه و عراق محسوب می‌شود را از بین برده و از "جبهه النصره" حمایت کنند.

مواضع اخیر قطر و عربستان در این زمینه در پوشش‌های خبری شبکه "الجزیره" و "العربیه" کاملا نمایان شده است.

مصاحبه ابومحمد الجولانی، رهبر "جبهه النصرة" که از شبکه الجزیره پخش شد، خود نشان‌گر حمایت قطر از جبهه النصرة است، چرا که وی در این مصاحبه خود را به عنوان یک سرکرده میانه‌رو نشان داده که با تکفیر و تروریسم مخالف است و در مقابل "دولت اسلامی عراق و شام" در این شبکه به عنوان گروهی تندرو جلوه داده می‌شود که تنها هدف آن درگیری و کشت و کشتار است.

از سوی دیگر، درگیری‌ها میان "جبهه اسلامی" که از حمایت برخی کشورهای منطقه برخوردار است با "دولت اسلامی عراق و شام" در استان "الرقة" بالا گرفته تا جایی که در 9 روز اخیر بیش از 700 تن کشته شده‌اند.

از سوی دیگر مجله "اکونومیست" تعداد سلفی‌های خارجی عضو داعش را بیش از 7000 تن برآورد کرده و گزارش داد که داعش در حال حاضر در عراق و سوریه مشغول فعالیت است.

اخبار بین الملل - ایسنا