اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش اعتراف کرد



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

در پی جنجال رسانه‌ای درباره عملیات «تیر طلایی برای آزادسازی عدن» که با نظارت عربستان سعودی انجام شد، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای کوتاه به مشارکت نیروهایش در درگیری‌های عدن به نفع عربستان اقرار کرد.

به گزارش روزنامه السفیر لبنان، گروه تروریستی داعش با اقرار به این مساله، تصاویری را از یکی از محله‌ها در عدن واقع در جنوب یمن در فضای مجازی منتشر کرد که در این تصاویر نیروهایی با نقابهایی بر چهره در دو خودرو نشان داده شده‌اند.

در این تصاویر چند مرد دست بسته نیز دیده می‌شوند که داعش در بیانیه خود مدعی شده‌ آنها تک تیراندازهای وابسته به انصارالله هستند که بازداشت شده‌اند.

در بخش دیگری از این تصاویر نیز مشارکت نیروهای داعش در یکی از عملیات‌ها که این گروه آن را «دقیق» توصیف کرده، در محله "ضعب العیدروس" در عدن نشان داده شده است.

علت شکست آتش بس انسانی که سازمان ملل اعلام کرده بود طبق گفته افراد مسلح حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری فراری و مستعفی یمن این است که برنامه‌ریزی برای عملیات «تیر طلایی» از چند هفته قبل در جریان بود.

خالد بحاح، نخست‌وزیر دولت مستعفی و فراری یمن روز جمعه گذشته در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" مدعی شد که استان عدن در اولین روزهای عید قطر تحت تصرف نیروهای حامی این دولت درآمده است. این در حالی است که یک منبع نظامی یمنی با تکذیب تصرف نیروهای حامی عربستان سعودی به عدن گفت: این یک حباب رسانه‌ای بود که ائتلاف سعودی در راستای جنگ روانی خود و تقویت روحیه شکست خورده نیروها و مزدورانش ایجاد کرده بود.

وی افزود: پیشروی که به آن می‌بالند فقط چند کیلومتر آن هم به طور پراکنده در مناطق درگیر است که تلاش کردند در آنجا به پیشروی دست یابند اما متحمل خسارت‌های سنگینی شدند.

 اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
اعتراف دو عضو داعش....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف اوباما درباره داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - اعتراف اوباما درباره داعش

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا اذعان کرد، دولتش در برآورد میزان خطر «دولت اسلامی» (گروه تروریستی داعش) اشتباه کرده و انتظار نداشته است که ناامنی در سوریه منجر به پیدایش گروه های تندرو مثل داعش شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه 'الیوم السابع' مصر، اوباما روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد، آمریکا و نیروهای عراقی، افراد مسلحی را که از عراق بیرون رانده بودند در سوریه تجمع کرده و داعش را تشکیل دادند.

وی افزود: 'جیمز کلپر' رییس دستگاه اطلاعاتی آمریکا اعتراف کرد، نتوانسته آنچه در سوریه جریان دارد را برآورد کند و واشنگتن نیز در ارزیابی نیروهای آموزش دیده ارتش عراق در تقابل با گروه های مسلح اشتباه کرد.

اوباما افزود: مسوولان تبلیغاتی سازمان «دولت اسلامی» در کاربرد ابزارهای ارتباط جمعی «بسیار ماهر» شدند و توانستند به یارگیری جدید از اروپا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کشورهای اسلامی بپردازند.

اخبار بین الملل - ایرنا