اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعش از چه مسیری نفت خود را به ترکیه قاچاق می‌کند + نقشه



فرماندهی عملیات نظامی ارتش روسیه نهایتا نقشه و فیلمی را از قاچاق نفت توسط داعش و انتقال آن به ترکیه منتشر کرد.

اخبار,اخبار بین الملل  , ارتش روسیه


  فرماندهی عملیات نظامی ارتش روسیه روز چهارشنبه نقشه‌ای را از مسیرهای قاچاق نفت توسط داعش به ترکیه و صادرات آن از بنادر این کشور منتشر کرد.

روسیه همچنین فیلمی را از عبور نفت‌کش‌ها از نقطه مرزی عراق به سوی ترکیه منتشر کرد.
 

اخبار,اخبار بین الملل  , ارتش روسیه

 

 اخبار  بین الملل  - تسنیم  


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه، صادرکننده بلامنازع نفت داعش به ...+ نقشه



اخبار,اخباربین الملل, فروش نفت داعش

به نوشته زیرو هدج، تاکنون بیش از 1 میلیارد دلار نفت خام مناطق تحت کنترل داعش از بندر جیحان ترکیه به بخش‌های مختلف جهان صادر شده‌ است.

 وب سایت «زیرو هدج» در گزارشی نوشت: چرا هجده ماه زمان برد تا سرانجام پنتاگون متوجه شد بهترین راه تضعیف و در نهایت نابودی داعش، بمباران مناطق نفتی تحت کنترل این گروه تروریستی است؟ دو فرضیه در این باره مطرح است: نخست این که «جیمز کلپر،» رئیس مرکز اطلاعات ملی آمریکا، اصرار داشت حملات هوایی این کشور را مؤثر جلوه دهد. دوم این که پنتاگون و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» از ناکارآمدی حملات راضی بودند تا همچنان داعش را به عنوان عامل بی‌ثباتی خاورمیانه و دشمن بشار اسد حفظ کنند. 

اما سرانجام با  آغاز حملات روسیه علیه مواضع نفتی داعش، آمریکا دیگر چاره‌ای جز همراهی با این کشور و انجام حملاتی مشابه نداشت.

در ادامه این گزارش آمده است: پرسشی که در این جا و با توجه به درآمد نفتی 400 میلیون دلاری داعش در سال مطرح می‌شود، این است که نفت این گروه تروریستی سرانجام از کجا سر در می‌آورد و چه کشوری مسیر انتقال آن را برای فروش در بازار سیاه جهان هموار می‌کند؟

مدتهاست نقش ترکیه در تسهیل فروش نفت داعش به موضوع داغی تبدیل شده است. منابع اطلاعاتی و سیاسی در ترکیه و عراق بر همکاری آنکارا با تروریست‌های داعش در این زمینه اذعان دارند. «مهمت علی ادیب اوغلو،» نماینده منتقد دولت در مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خلق این کشور، تخمین می‌زند مقامات ترک تاکنون به فروش بیش از یک میلیارد دلاری نفت داعش در بازار سیاه کمک کرده‌اند.

 

اخبار,اخباربین الملل, فروش نفت داعش



مسیر عبور نفت قاچاق داعش در ترکیه
او در این باره گفت: نفتی که داعش از میدان‌های نفتی جنوب سوریه  و موصل عراق با هزینه بسیار کم و تجهیزات اولیه استخراج می کند، بوسیله لوله‌هایی که در روستاهای مرزی ترکیه تعبیه شده‌اند، وارد خاک این کشور می‌شود.

بنابر این گزارش، با وجود این که آنکارا حدود دو سال است با تروریست‌های داعش تجارت نفت انجام می‌دهد، رسانه‌های خارجی این مسئله را به دلیل عضویت ترکیه در ناتو نادیده می‌گیرند. اما سرنگونی جنگنده روسیه بوسیله آنکارا باعث شد مسکو این مسئله را به صورت عمومی مطرح کند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیروز پس از جلسه خود با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی‌اش، ترکیه را به باد تمسخر گرفت و گفت: ما فرض می‌کنیم مقامات ارشد ترکیه درباره انتقال نفت داعش به این کشور و فروش آن در بازار سیاه بی‌اطلاع هستند. به همین دلیل می‌خواهیم آن‌ها را در این باره روشن کنیم.

به باور نگارنده این گزارش، نفت داعش در مسیر ترکیه، از چندین شهر گذر می‌کند تا در نهایت به شهر ساحلی «جیهان» در استان «آدانا» می‌رسد. یکی از مهمترین بنادر حمل و نقل ترکیه در این شهر ساحلی قرار دارد. نفت داعش سپس از بندر مذکور به بازارهای نفتی جهان صادر می‌شود.

در پایان گزارش مذکور آمده است: هر زمان که داعش منطقه نفتی جدیدی را اشغال می کند، بندر جیحان ترکیه جان تازه‌ای می‌گیرد و به تکاپو می‌افتد. اما این مسئله که در نهایت چه کشورهایی خریدار نفت داعش هستند، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


  اخبار  بین الملل  -  باشگاه  خبرنگاران