اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داعشی آمریکایی در عراق منفجر شد


گروه تروریستی داعش از عملیات انتحاری یکی از اعضای آمریکایی خود در عراق خبر داد.

العالم: داعش اعلام کرد که این تبعه آمریکایی خودش را نزدیک شهر "بیجی" در شمال بغداد منفجر کرد.

عناصر داعش دیروز 4 عملیات انتحاری را در اطراف بیجی انجام دادند. دو نفر از آنها تبعه تاجیکستان بودند و یک نفر هم عراقی بود.

درگیری در اطراف پالایشگاه بیجی همچنان ادامه دارد و عناصر داعش سعی دارند این پالایشگاه را به کنترل درآورند.

داعش از ژوئیه 2014 مناطقی از شمال و غرب عراق را اشغال کرده است.


ویدیو مرتبط :
لحظه منفجر شدن یک داعشی در حلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت یک آمریکایی به اتهام تلاش برای فروش اسرار هسته‌ای به ایران/«فرار بزرگ» زندانیان داعشی در عراق



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,کیوسک بین‌المللی

فرار ده‌ها عضو داعش از زندانی در عراق، واکنش سازمان ملل به ادامه بمباران یمن توسط عربستان سعودی، واکنش اتحادیه اروپا به سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم اسرائیل، بازداشت یک کارمند سابق وزارت انرژی آمریکا به اتهام تلاش برای فروش اسرار هسته‌ای و عدم حضور «متفقین» در مراسم یادبود جنگ جهانی در روسیه، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش «تابناک»، موضوع فرار تعدادی از زندانیان وابسته به داعش از زندانی در عراق، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «هندوستان تایمز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسدُ پنجاه زندانی و دوازده نیروی پلیس در جریان شورشی که توسط عناصر داعش ترتیب داده شده بود، کشته شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، پس از آنکه شورش مذکور آغاز شد، ده‌ها زندانی توانستند از زندان «الخالص» که در ۸۰ کیلومتری شمال شرق بغداد است، بگریزند. منابع خبری نزدیک به داعش اعلام کرده‌اند، اعضای این گروه با استفاده از مواد منفجره، به فرار سی تن از زندانیان کمک کرده‌اند و همچنین توانسته‌اند به انبار سلاح زندان مذکور دسترسی پیدا کنند.
 
در خبری دیگر مربوط به منطقه، «رویترز» از ادامه بمباران شدید یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، ائتلاف مذکور اعلام کرده طی ۲۴ ساعت، ۱۳۰ بار اقدام به انجام حمله هوایی در یمن کرده است. در همین حال، یک مقام ارشد سازمان ملل این حملات را نقض حقوق بین الملل دانسته است.

یوهان ون در کلاو، هماهنگ‌کننده اقدامات بشردوستانه سازمان ملل برای یمن اظهار داشته: «بمباران مستمر مناطق مسکونی، با یا بدون هشدار قبلی، در تناقض با حقوق بین الملل بشردوستانه قرار دارد». وی ضمن بیان اینکه بمباران صعده سبب شده بسیاری از افراد غیرنظامی به دلیل عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل در این منطقه به دام بیفتند، گفته: بمباران چنین منطقه وسیعی سبب به خطر افتادن جان افراد بسیاری می‌شود.

در همین حال، در گوشه‌ای دیگر از منطقه، رژیم اسرائیل ‌اقداماتی انجام داده که صدای اعتراض اتحادیه اروپا را نیز بلند کرده است. به نوشته سایت شبکه خبری «راشا تودی»، اتحادیه اروپا به دلیل تصویب ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی جدید در بیت‌المقدس شرقی توسط رژیم اسرائیل، این رژیم را مورد انتقاد قرار داده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا در این زمینه آمده: «عزم اسرائیل بر ادامه سیاست شهرک سازی خود به رغم درخواست جامعه بین‌المللی، نه تنها اعتبار راه حل مبتی بر دو دولت را ‌تهدید می‌کند، بلکه همچنین‌ جدا تعهد این دولت، مبنی بر توافقی مبتنی بر مذاکره با فلسطینی‌ها را زیر سؤال می‌برد... شهرک سازی بر اساس حقوق بین الملل غیرقانونی است». راشا تودی اشاره می‌کند که این تصمیم بلافاصله پس از تشکیل دولت ائتلافی جدید بنیامین نتانیاهو گرفته شده است.

در میان دیگر مطالب، موضوع طرح اتهام علیه یک کارمند دولتی سابق آمریکا به دلیل «تلاش برای سرقت اسرار محرمانه هسته‌ای»، در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. پایگاه اینترنتی «بیزنس استاندارد» می‌نویسد، یک کارمند سابق وزارت انرژی آمریکا، به اتهام تلاش برای هک کردن رایانه‌های این وزارتخانه جهت سرقت اطلاعات هسته‌ای و فروش این اطلاعات به ایران، چین و ونزوئلا در معرض محاکمه قرار گرفته است.

چارلز هاروی اکلستون ۶۲ ساله در جریان یک عملیات شناسایی «اف بی‌آی» و توسط مقامات فیلیپینی در مانیل بازداشت شده و اکنون احتمال محکومیت وی به پنجاه سال زندان وجود دارد. مأموران اف‌بی‌آی در پوشش واسطه‌های یک کشور که نام آن مشخص نشده، با این فرد ارتباط برقرار و وی را ‌ شناسایی کرده بودند.

در ‌‌نهایت‌ موضوع عدم حضور مقامات کشورهای غربی در روسیه در جریان مراسم سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم نیز به مثابه سوژه‌ای جذاب مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار مطلبی در این زمینه می‌نویسد، در جشن‌های روز شنبه روسیه برای بزرگداشت خاطره پیروزی در جنگ جهانی دوم، همه چیز بود، ‌جز یک چیز مهم؛ مقامات کشورهایی که زمانی به همراه روسیه، کشورهای عضو جبهه «متفقین» را تشکیل می‌دادند. این روزنامه اشاره می‌کند که وقوع بحران اوکراین و تقابل روسیه با غرب بر سر این موضوع، سبب شد، مقامات کشورهای غربی امسال از شرکت در این مراسم خودداری کنند و مقامات ارشد کشورهایی در این جشن‌ها‌ باشند که نقش خاصی در پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم نداشتند.


  اخبار سیاست  خار جی  -  تابناک