اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داستان شهری که افزایش جمعیت کشور را کنترات قبول کرد!



اخبار,اخبار اجتماعی,افزایش جمعیت کشور

 

اخبار اجتماعی - طنز/ داستان شهری که افزایش جمعیت کشور را کنترات قبول کرد!

  صولت مرتضوی، شهردار مشهد گفت: به کارکنان زن شهرداری که فرزند پنجم به دنیا بیاورند 5 میلیون تومان پاداش پرداخت می​شود و مرخصی زایمانشان را به دو برابر افزایش می‌دهیم.

با توجه به اینکه اصولا «مرتضوی» ها پدیده های دوران معاصر محسوب می​شوند، توصیه اکید می​شود، تعداد محافظان نامبرده افزوده شود تا به طور خودجوش فرار مغزها نشوند و کشوری را در فقدان و ثلمه عظیم قرار دهند. به هر حال فرزند پنجم اصولا از لپ لپ خارج نمی​شود و کمی تا قسمتی زمان بر است و خب تا آن زمان «نه تو مانی و نه من» ضمن اینکه با حضور غرور آفرین ملت همیشه در صحنه برای دریافت یارانه و افزایش ملایم تورم تا چند سال اینده، 5 میلیون تومان کف حقوق دریافتی کارکنان است و شاید هم مبلغ دریافت یارانه باشد.

در ضمن از نامبرده می​توان برای افزایش جمعیت کل کشور به شکل ضربتی استفاده کرد و یا اینکه مشهد همراه با این مقام مسئول، زحمت افزایش جمعیت کشور را بکشند و کل پروژه را کنترات بردارند.

سکانس اداری:

آقای رئیس آمدم مساعده یک میلیون تومانی بگیرم. اینم سندش: سونوگرافیه. بچه اوله. قول می​دم تا آخر برج پنجمی رو هم برسونم. شما با مساعده موافقت کنید، باقیش حله! من با همسرم صحبت کردم!

در اداره

- ببخشید آقای مدیر؛ من تا دیروز قصد ادامه تحصیل داشتم، از امروز قصد ازدواج. خواستم بدونم اگر دست بجنبونم، وام به من تعلق می​گیره یا نه؟

در مطب دکتر

- آقای دکتر مشکل ما چیز دیگه ایه. اگر میشه کاری کنید که بچه پنجم ما اول به دنیا بیاد، بچه های قبلی، بعدش!

- آقای دکتر، خواهش می​کنم. همسرم راست می​گه. ما رو پول این بچه حساب کردیم.

در منزل

- آره شنیدی فخری خانوم جون رفته پراید ثبت نام کرده؟

- وا اون که می​گفت آه نداره با ناله سودا کنه!

- آره طفلی. ولی می​گه اداره شون قراره بهش 5 میلیون تومن وام بده.

در مطب دکتر(2)

- خانم دکتر اگر می​شه راه 5 قلو دار شدن رو به من بگین. شوهرم خیلی دوست داره ما یه دفعه خانواده دار بشیم و خانواده شلوغی داشته باشیم.

در دادگاه:

- حالا مشکل شما چیه خانوم؟ وام گرفتن همسرتون؟

- نخیر آقای قاضی، این نامرد، پنهونی زن گرفته و سریع 5 تا بچه هم به دنیا اوردن. (رو به مرد): خاک بر سر بی لیاقتت کنن که به خاطر 5 تومن وام کوفتی، زندگی مونو به گند کشیدی...

شعار اداری:

دوتا بچه ضایع است، سه تا بد نیست، چهارتا خوبه، پنج تا گنجه!

آگهی بازرگانی:

* شناسنامه فرزند پنجم بدون ازدواج رسید/ ویژه کارمندان زن شهرداری/ فقط 3 میلیون تومان

 * مایکروفر مخصوص شهرداری رسید/ کافی است عدد یک را به 500498005 ارسال کنید؛ یک ماه بعد مبلغ وام در حساب شماست.

برنامه در شهر:

- چی شده خانوم؟

- بد بخت شدم. بیچاره شدم. شهردار برکنار شده. این بچه های قد و نیم قد رو نگاه کنین. یه بچه هم تو راه داریم، شهردارم که برکنار شده...من این بچه ها رو چه کنم؟ مسئولین چرا پاسخگو نیستند؟

مصوبه جدید

«مرخصی تلاش» به کارکنان اعطا می​شود.

در ذیحسابی

- سلام. خسته نباشین برای وام 5 میلیون تومانی آمدم. اینم شناسنامه بچه هام. اینم پنجمی.

- اوووووه. برو خدا پدرتو بیامرزه. این قضیه واسه چهار سال پیش بود. ماشالله شما پشت کارت خوبه ها. در ضمن همون موقع هم اگر بچه پنجم رو می اوردی، وام پرداخت نمی​دشد چون تامین اعتبار نشده. الان که دیگه اصلا مصوبه لغو هم شده.
اخبار اجتماعی -  خبر آنلاین
 


ویدیو مرتبط :
شهری جدید ولی با عدم افزایش جمعیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش جمعیت دانش‌آموزان معتاد کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,اعتیاددانش‌آموزان

 

 اخباراجتماعی - افزایش جمعیت دانش‌آموزان معتاد کشور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمعیت معتاد دانش آموزی از ۰.۵ درصد به یک درصد افزایش یافته است و این در حالی است که تنها ۸ درصد از مدارس کشور در حوزه پیشگیری تحت پوشش قرار دارند.

به گزارش تسنیم، علیرضا جزینی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، مبارزه با مواد مخدر را از خواسته های اصلی مردم از مسوولان خواند و افزود: در یک نظرسنجی انجام شده، مواد مخدر 92 درصد نگرانی مردم را به خود اختصاص داده است و مسوولان عالی رتبه نظام این موضوع را یک آسیب و تهدید جدی برای کشور می‌دانند.

جزینی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر در مدارس و دانشگاه ها را باید جدی گرفت، گفت: جمعیت معتاد دانش آموزی از 0.5 درصد به یک درصد افزایش یافته است و این در حالی است که تنها 8 درصد از مدارس کشور در حوزه پیشگیری تحت پوشش قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حرفه آموزی، توانمندسازی و اشتغالزایی را حلقه مفقوده در فرایند بازگشت معتادان به جامعه یاد کرد و گفت: فرد معتاد پس از طی کردن فرایند درمانی در مراکز نگهداری دوباره به جامعه بازمی گردد در حالی که با توانمندسازی و ایجاد شغل برای این افراد می توان از دوباره آلوده شدن آنها جلوگیری کرد. اگر برای حرفه اموزی و توانمندسازی معتادان اقدامی نشود، حدود 80 درصد آنها به چرخه اعتیاد بازمی گردند.

قائم مقام دبیرکل ستاد تصریح کرد: در همین رابطه دولت تصویب کرده که 5 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال برای ایجاد فرصت‌های شغلی در اختیار معتادان قرار بگیرد و همچنین برای بیمه این افراد اقدام شود که امیدواریم اعتبارات مربوط به این موضوع تامین و اختصاص داده شود.
 اخباراجتماعی - تسنیم