اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داستان ربات ژاپنی نامزد دریافت جایزه ادبی


در حالی که تقریبا همه‌ افراد نخبه‌ی دنیای تکنولوژی در حال نگرانی برای آینده‌ی هوش مصنوعی هستند، یک ربات ژاپنی توانست مفیدترین کار ممکن را انجام دهد؛ این ربات با استفاده از ساختار ادراکی خود توانست یک رومان کوتاه بنویسد.

zoomit.ir - سمیه حسین پور: در حالی که تقریبا همه‌ افراد نخبه‌ی دنیای تکنولوژی در حال نگرانی برای آینده‌ی هوش مصنوعی هستند، یک ربات ژاپنی توانست مفیدترین کار ممکن را انجام دهد؛ این ربات با استفاده از ساختار ادراکی خود توانست یک رومان کوتاه بنویسد.

داستان ربات ژاپنی نامزد دریافت جایزه ادبی شد

اخیرا یک ربات ژاپنی با نوشتن یک رومان کوتاه در مسابقات ادبی توانست راند اول مسابقات را با موفقیت طی کند. اگرچه این ربات نتوانست جایزه‌ی نهایی مسابقات را کسب کند اما این دلیلی برای عدم پیشرفت ربات ژاپنی نیست. این جایزه ارتباط مستقیمی با برنامه‌های توسعه هوش مصنوعی در شهر Nikkei در ژاپن دارد که قرار است در سال‌های آتی بسیاری از کارها با محوریت هوش مصنوعی و به‌صورت رباتیک انجام شود تا در نوع نگارش خسته‌کننده مردم به‌صورت سنتی تحولی ایجاد شود.

رومان نوشته شده توسط این ربات The Day A Computer Writes A Novel نام دارد. روایت این داستان برای کسب نفر اول در مسابقات ادبی ژاپن کافی به نظر نرسید اما تقریبا نزدیک به داستان نفر اول نوشته شده بود. تیمِ Hitoshi Matsubara در دانشگاه Future University Hakodate کلمات و جملات را انتخاب و ربات سپردند تا با استفاده از پارامترهای موجود، رومانی را خلق کند. این ربات توانست مرحله‌ی اول مسابقات را با موفقیت طی کند، اگرچه در این مسابقات داورها نمی‌دانستند که رومان‌ها را ربات یا انسان نوشته‌اند.

سال‌ها است که اجازه‌ی حضور ربات‌ها در مسابقاتِ Hoshi Shinichi Literary Award داده می‌شود که امسال اولین سالی بود که کمیته‌ی داوری درخواست حضور یک ربات نویسنده را برای حضور در این مسابقات دریافت کردند. امسال ۱۱ داستان از ۱۴۵۰ داستان توسط ربات نوشته شده بود.

Satoshi Hase نویسنده‌ی رمان‌های عملی-تخیلی در این خصوص گفت:

    من در نحوه‌ی ساختار و نوشتن داستان ربات متعجب بودم، زیرا رومان بسیار خوبی بود. اما هنوز هم دارای ایراداتی است که مانع کسب جایزه‌ی نهایی می‌شود؛ یکی از این ایرادات نحوه‌ی توصیف کاراکترهای داستان است.

 البته بسیاری از منتقدان و طرفداران پیشرفت هوش مصنوعی معتقدند که یکی از سخت‌ترین موانع پیشرفت و غلبه‌ی هوش مصنوعی تظاهر انسان‌ها است. اگر ربات‌ها به انسان‌ها تعلق نداشته باشند، برای انسان‌ها بسیار سخت‌ خواهد بود تا آن‌ها را تصاحب کنند. این مساله در نحوه‌ی نوشتن رومان این ربات نیز آشکار است که ربات چندان موفق به نوشتن کاراکترهای داستان نبود. اما بر اساس گفته‌های Matsubara و تیم وی، خلاقیت را در هوش مصنوعی این ربات خلق نکرده‌اند که در آینده این امکان نیز ایجاد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ده گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراهیموویچ، نامزد دریافت جایزه ادبی "آگوست"!



ابراهیموویچ، نامزد دریافت جایزه ادبی "آگوست"!

زلاتان ابراهیموویچ تنها در دنیای فوتبال شناخته شده نیست و در دنیای ادبیات هم هوادارانی دارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مهاجم 31 ساله تیم ملی سوئد و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نامزد دریافت جایزه‌ای ادبی در زادگاهش شده است.

"ایبرا" به خاطر چاپ زندگینامه‌اش با عنوان "من زلاتان ابراهیموویچ هستم" نامزد دریافت جایزه ادبی "آگوست" شده است. هیات داوران این جایزه ادبی در استکهلم سوئد اعلام کرد، اثر یاد شده یکی از شش کتابی است که از میان 129 اثر معرفی شده در بخش "غیر تخیلی" نامزد دریافت جایزه شده است.

این جایزه ادبی نام خود را از "آگوست استریندبرگ" وام گرفته است و 26 برندگانش را خواهد شناخت.

یوهان آگوست استریندبرگ (به سوئدی اوگاست استریندبری، زاده 22 ژانویه 1849 در استکهلم - درگذشته 14 مه 1912) داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه‌نویس پرکار سوئدی است که در کنار "هنریک ایبسن"، "سورن کیرکگارد" و "هانس کریستین آندرسن" از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان اسکاندیناوی به‌شمار می‌آید. استریندبرگ یکی از بنیان‌گذاران تئاتر مدرن شمرده شده و در زادگاهش به شکسپیر سوئد معروف بود. او استاد مسلم سبک "اکسپرسیونیسم" در تئاتر است./ایسنا