اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

داروی «هپاتیت C» نایاب شد


رییس شبکه هپاتیت ایران از برنامه‌ریزی‌های نامناسب در تامین داروی بیماران "هپاتیت سی" انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس شبکه هپاتیت ایران از برنامه‌ریزی‌های نامناسب در تامین داروی بیماران "هپاتیت سی" انتقاد کرد.

دکتر سید مؤید علویان در واکنش به عدم برنامه‌ریزی مناسب در تأمین داروی بیماران هپاتیت سی اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه اکثر داروهای درمان هپاتیت سی در ایران تولید می‌شود و به دنبال وارد شدن داروی سوفوسبوویر ایرانی، پروتکل درمان از یک سال به حدود سه ماه در اکثر بیماران کاهش پیدا کرد و در تحولی که در درمان هپاتیت سی در یک سال اخیر در دنیا و کشور رخ داد، امید قطعی برای درمان بیماران هپاتیت سی را به امید واقعی تبدیل کرد.

وی همچنین افزود: شبکه هپاتیت ایران از 16 آبان ماه 1394 از انحصار تولید دارو توسط یک شرکت انتقاد و درخواست کرده بود که وزارت بهداشت و حوزه غذا و دارو این فرصت را به همه شرکت‌های تولید داخل بدهند که وارد عرصه تولید دارو برای بیماران هپاتیت شوند، اما متاسفانه وزارت بهداشت توجه نکرد و از حدود دو هفته قبل به دلایل نامعلوم دارو سوفوسبوویر نایاب شد.

علویان ادامه داد: هم اکنون بیماران هپاتیت سی در دسترسی به این دارو با مشکل مواجه شده‌اند، این در حالی است که بسیاری از این بیماران در میانه درمان هستند. حال چه باید کرد؟ اگر مسئولین خود را جای بیماران قرار دهند می‌توانند در جهت حل مشکلات بیماران اقدام کنند. متاسفانه با وجود پیگیری‌های انجام شده، وزارت بهداشت و شرکت دارویی پاسخگو نیست. چه باید کرد؟


ویدیو مرتبط :
هپاتیت C

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروی جدید ایرانی هپاتیت C در داروخانه ها


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عرضه داروی ایرانی هپاتیت سی با قیمتی یک دهم نمونه آمریکایی از هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عرضه داروی ایرانی هپاتیت سی با قیمتی یک دهم نمونه آمریکایی از هفته آینده خبر داد.

دکتر ملک‌زاده در نشستی خبری با بیان این که نمونه آمریکایی این دارو به قیمت 100 دلار و نمونه داخلی به قیمت 10 دلار عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این دارو که با نام ژنریک «سوفوسبوویر» (SOFOSBUVIR) عرضه می‌شود، دو قلم داروی دیگر هپاتیت سی هم در مرحله تریال هستند که آزمایش‌های آن بر روی 100 بیمار با موفقیت انجام شده و امیدواریم در آینده همه مبتلایان به این بیماری با داروهای تولید شده درمان شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران توانایی تولید داروهای مختلف را دارد ؛ به گونه‌ای که در صورت عرضه داروی جدیدی به بازارهای بین‌المللی محققان کشور می‌توانند با استفاده از روش‌های بیوسیمولار آن را تولید کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این که مواد اولیه داروی «سوفوسبوویر» (Harvoni) وارداتی است اظهار داشت: 90 درصد از مواد اولیه داروهای تولید شده در کشور وارداتی است که این وضعیت در سایر کشورها نیز حاکم است. در این راستا در تلاش هستیم تا واحدهای تحقیقاتی برای تولید مواد اولیه و مواد موثره داروها را در کشور ایجاد کنیم.